پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353528 تاریخ : 1397/05/13-10:00:05
,17,4,
رییس سازمان توسعه تجارت با همتای ترکمنستانی در باجگیران دیدار کرد

رییس سازمان توسعه تجارت با همتای ترکمنستانی در باجگیران دیدار کرد

مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه با مرادف وزیر تجارت و صنایع ترکمنستان در محل مرز باجگیران واقع در شمال خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شاتا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در همین خصوص گفت: در دیداری امروز رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر تجارت و صنایع ترکمنستان پیرامون محدودیتهای اعمال شده در بازارچه مرزی باجگیران و سایر بازارچه ها در مرز بین دو کشور مذاکرات مفصلی صورت گرفت.

راضیه علیرضایی اظهار داشت: در این نشست دو طرف مذاکره کننده توافق کردند زمینه حضور و خرید مردم ایران و ترکمنستان در بازارچه های مرزی فراهم شود.
وی ادامه داد: طرفین کننده همچنین توافق کردند حتی المقدور مسئولان ایرانی و ترکمنستانی قوانین و محدودیتها را به نحوی تسهیل و برطرف کنند تا مردم در بازارچه های مرزی به راحتی رفت و آمد و از ظرفیتهای تولید دو کشور استفاده کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: همچنین در این نشست پیرامون سقف 60 کیلوگرم کالای همراه مسافر، موضوعات مرتبط با حمل و نقل و جا به جایی جاده ای کالا، رفع محدودیتهای پیمایشی در خاک ترکمنستان برای تجار ایرانی و همچنین تعیین سقف معافیتها توافقهایی بین دو طرف ایرانی و ترکمن حاصل شد.
وی افزود: پس از پیشنهادات تکمیلی در پایان این نشست مقرر شد در جلسه بعدی موضوعات مرتبط با هدف تجارت آزاد بین دو کشور ایران و ترکمنستان بررسی شود.
ترکمنستان دومین هدف صادراتی خراسان رضوی است و تبادلات تجاری این استان با آن کشور از طریق گمرک و بازارچه باجگیران و همچنین گمرک سرخس انجام می شود. گمرک مرزی باجگیران در شهرستان قوچان یکی از معبرهای تبادل کالا با کشورهای آسیای میانه است. باجگیران در 78 کیلومتری شمال قوچان قرار دارد. قوچان نیز در فاصله 125 کیلومتری شمال مشهد واقع است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران