پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281266 تاریخ : 1396/04/17-14:48:14
,16,17,
رئیس رسانه ملی: صنعتگران و کارآفرینان در قلب رسانه ملی جای دارند

در همایش روز ملی صنعت و معدن

رئیس رسانه ملی: صنعتگران و کارآفرینان در قلب رسانه ملی جای دارند

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه باید قدر نیروهای ارزشمند فعال در بخش صنعت را دانست و از آن‌ها حمایت کرد، گفت:: صنعت گران و کارآفرینان در قلب رسانه ملی جای دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر علی عسکری در همایش روز ملی صنعت و معدن، افزود: بر این باوریم که با داشتن فعالان اقتصادی و صنعتی، اگر همه توانمندی‌های کشور را در قالب اقتصاد مقاومتی تجمیع کنیم، برغم تحریم‌ها و فشارهای دشمنان، کشور ما می‌تواند از جمله قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان شود.

رئیس رسانه ملی درباره راهبردهای صدا و سیما برای حمایت از تولید ملی و کالای داخلی، گفت:: یکی از اقدامات صدا و سیما، تصویر سازی زیبا از ملت، کشور و کالای ایرانی در نقاط مختلف جغرافیایی است و هم اکنون به ده زبان پخش برنامه داریم که از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقاط جهان را در بر می‌گیرد.
وی گفت: همه کسانی که راهبرد صادراتی دارند، راهبرد فرهنگی نیز دارند و تلاش می‌کنند تصویر ملت شان را زیبا جلوه دهند و در این زمینه نیز با شبکه‌های بین المللی می‌توان همکاری کرد و برای پیدا کردن بازار‌ها می‌توان از طریق کمیته مشترکی موضوع را پیگیری و از طریق رسانه‌ها از آن حمایت کرد.
علی عسکری افزود: کار دیگری که می‌توانیم انجام دهیم، انتشار رایگان تبلیغات صنعتگران و بنگاههایی است که اشتغال زیادی ایجاد کردند.
وی گفت:بسیاری از صنایع در این باره اعلام آمادگی کردند و هم اکنون تیزر 40 شرکت رایگان پخش می‌شود تا کمک کنیم اشتغال این شرکت‌ها پایدارتر شود و بتوانند محصولاتشان را بفروش برسانند.
علی عسکری افزود: اقدام دیگر شبکه ایران کالا است که شبکه اختصاصی برای تبلیغ و فروش بنگاههای متوسط و کوچک ایجاد شده است که پخش آزمایشی آن شروع شده است.
رئیس رسانه ملی گفت:ما آماده هستیم که در تمام این زمینه‌ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت همکاری کنیم و این اهداف و راهبردهای بزرگ را از طریق حمایت‌های رسانه‌ای به سرانجام برسانیم.
علی عسکری افزود: کارهای اجتماعی بزرگ، کار میدانی و حمایت رسانه‌ای می‌خواهد و ما در زمینه حمایت رسانه‌ای آمادگی کامل را داریم.
وی گفت: وظیفه خاص صدا و سیما فرهنگ سازی برای کار و اشتغال و همچنین خرید کالای ایرانی است که موجب اشتغال می‌شود.
علی عسکری افزود: علاوه بر این موارد حمایت از بازار‌ها و کسانی که متعهدند کالای ایرانی را بفروشند از دیگر وظایف رسانه ملی است و ما آمادگی داریم که وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرستی را به ما اعلام کند تا بتوانیم از صنایع در این باره حمایت کنیم.
وی گفت: همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری جشنواره‌ها و معرفی برترین افراد و بنگاه‌ها، برترین چهره‌های صنعتی و صادر کنندگان و فرهنگ سازی در این باره از دیگر موضوعات مورد توجه است.
رئیس رسانه ملی با بیان اینکه آماده ایم برای محصولات ایرانی کار نشان سازی (برندینگ و برندسازی) کنیم، گفت: نیروهای قوی صنعت گر، پهلوانان میدان سازندگی کشور هستند.
دکتر علی عسکری افزود: نیروهای صنعتگر، خلاق‌ترین، وزین‌ترین، خدوم‌ترین و سازنده‌ترین نیروهای کشور هستند که با این ویژگی‌ها نقش آن‌ها در توسعه اقتصادی کشور با اهمیت وتعیین کننده است.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه معمولا فعالان صنعتی کشور دانش آموختگان نخبه و هوشمند دانشگاههای معتبر کشور هستند که وارد میدان صنعت می‌شوند، افزود: این افراد بنگاههای صنعتی و اقتصادی ارزشمندی را راه اندازی می‌کنند که حیات صنعتی ما متکی به آنان است.
علی عسکری خاطر نشان کرد: مدیریت و اداره بنگاههای بزرگ و کوچک یک هنر تمام عیار است که احتیاج به مدیریت برجسته، هوشمندانه و هنرمندانه دارد.
رئیس رسانه ملی همچنین با تاکید بر اهمیت بالای توجه به بازار به عنوان شریان حیاتی اقتصاد کشور، تصریح کرد: حفاظت و صیانت از بازار وظیفه دولت هاست.
دکتر علی عسکری تاکید کرد: تحویل دادن بازار ملی به خارجی‌ها، تحویل بخش حیاتی اقتصاد به خارجی هاست که نتیجه آن اضمحلال صنعت و اقتصاد کشور است.
وی با اشاره به موضوع قاچاق کالا و ارائه آمار و ارقام در این باره، گفت: با شکل گرفتن قاچاق در یک کشور، امکان برنامه ریزی در صنعت سلب می‌شود و صنعت را تا مرز سقوط پیش می‌برد و موجب از بین رفتن آرامش و امنیت صنایع می‌شود.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به رهنمودهای موکد رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، افزود: ایشان فرمودند: جلوی قاچاق را بگیرید و آتش بزنید و این جمله بسیار سختی است، اما مدیران ما حق این مطلب را ادا نکردند.

دکتر علی عسکری تاکید کرد: قاچاق باید در کشور قطع شود تا بنگاههای ما مصون بمانند.
وی با بیان اینکه اگر از بازار ملی صیانت شد تولید ملی و اشتغال نیز صیانت خواهد شد، افزود: نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و اشتیاق هایی در خصوص صنعت وجود دارد و ما مشتاقیم که جریان ویران گر قاچاق در کشور قطع شود، واردات بی رویه کالا قطع و منطقی و معقول شود، کالای ساخت ایران رشد روز افزونی پیدا کند و خرید آن نیز در کشور ایجاد شود و همچنین هر روز توانایی تولیدی و رقابتی ملت ایران افزایش یابد و حجم صادرات غیر نفتی نیز افزایش یابد.
دکتر علی عسکری با تاکید بر اینکه مشتاقیم در کشور شغل پایدار ایجاد شود، گفت:باید تعریفی از شغل پایدار داشته باشیم تا جوانان تحصیلکرده شغل پایدار داشته باشند.
رئیس رسانه ملی حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان را از راهبردهای رسانه ملی برشمرد و افزود: تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط در کشور ما نامفهوم و نامرتب است و باید تلاش کنیم که تامین منابع مالی آن‌ها معقول و مرتب شود و این موضوع باعث ورود توده‌های انبوه فناوران و صنعتگران به بازار کار خواهد شد.
وی گفت: مشتاقیم که فساد اداری از بین برود و بنگاه‌ها آسان‌تر و بهتر فعالیت داشته باشند.
دکتر علی عسکری افزود: تناقض (پارادوکس) نفت و اشتغال باید مورد توجه دولتمردان و همگان قرار گیرد، زیرا اگر دوباره فروش نفت ما زیاد شود نگرانیم که این در آمد نفتی باعت کاهش تولید ملی و اشتغال در کشور شود.

همکاری رسانه با صنعت و معدن کشور بسیار موثر است
 رئیس رسانه ملی گفت: همکاری رسانه ملی با صنعت و معدن کشور بسیار می تواند موثر باشد.
 علی عسکری در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به ضرورت همکاری رسانه با بخش صنعت و معدن کشور گفت: در حال حاضر برای برند سازی کالای ایران و فروش بیشتر در بازار، تولید کننده باید بتواند با محصولات خارجی رقابت کند.
 
وی افزود: برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط ابتکار جدیدی در صدا و سیما ایجاد شده است.
 علی عسکری به راه اندازی شبکه ایران کالا اشاره کرد و آن را دنیایی جدید و ظرفیت فوق العاده برای کمک به صنایع کوچک و متوسط دانست.
 
رئیس رسانه ملی گفت: من اعلام کردم صدا و سیما یک رسانه توسعه محور و پیشرفت مدار است و ما فقط به سرگرمی و تولید فیلم و سریال نمی پردازیم بلکه باید بار توسعه و پیشرفت کشور را تحمل کنیم.
 
علی عسکری  افزود: اگر یک تقسیم کار درستی بین حوزه های اجرایی، علمی، صنعتی، فنی و حوزه رسانه انجام شود به طور جدی می تواند به توسعه کشور کمک کند.
 
وی گفت: این اقدام بزرگ یک لایه اجرایی و یک لایه رسانه ای دارد ما لایه رسانه ای را اگر خوب انجام ندهیم ممکن است لایه اجرایی هم خوب انجام نشود.
 
رئیس رسانه ملی افزود: این همکاری یک اثر مضاعف می تواند داشته باشد و در رشد و پیشرفت کشور هم افزایی ایجاد کند.
 
علی عسکری گفت: به همین دلیل وقتی آقای وزیر از من دعوت کردند که در مراسم روز ملی صنعت حضور یابم، بنده استقبال کردم.
 
وی گفت: ان شاءالله در جهت حمایت از صنعتگران و تلاشگران عرصه تولید ملی و اشتغال یک نقطه عطفی ایجاد خواهد شد.
 
رئیس رسانه ملی افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است یعنی سال، سال صنعتگران است یعنی کسانی که تولید می کنند و اشتغال ایجاد می کنند ان شاءالله با همکاری همدیگر بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران