پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280676 تاریخ : 1396/03/28-14:59:41
,7,
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور: علت گرانی طلا و سکه افزایش تقاضاست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور: علت گرانی طلا و سکه افزایش تقاضاست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: افزایش تقاضا برای سکه و ارز ناشی از در پیش بودن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز دور جدید سفرها، عامل اصلی رشد قیمت طلا و مسکوکات است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمد کشتی آرای عصر امروزگفت: هفته گذشته به دلیل به حداقل رسیدن داد وستدها در بازار داخلی و ثبات نسبی بازار ارز، شاهد کاهش قیمت های طلا و سکه در بازار بودیم اما در مقابل قیمت جهانی طلا روندی افزایشی داشت.

به گفته وی، این روند تا چهارشنبه گذشته (بیست و چهارم خرداد) ادامه داشت، تا اینکه تحت تاثیر نشست بی نتیجه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) قیمت اونس جهانی طلا با کاهش 11 دلاری روبرو شد و به یک هزار و 256 دلار رسید.
کشتی آرای ادامه داد: از دیروز با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در پیش بودن دور جدید سفرها، شاهد افزایش تقاضا برای ارز در داخل بودیم، همچنین موج جدید رشد تقاضای سکه را نیز شاهدیم.
وی تصریح کرد: برآیند این 2 عامل، افزایش قیمت سکه در بازار داخلی را رقم زد و به نظر می رسد با افزایش تقاضا برای سکه بهار آزادی و سایر مسکوکات، رشد قیمت ها تداوم داشته باشد. 

 فعالان بازار سکه و ارز امروز (یکشنبه) هر دلار آمریکا را با 154 ریال رشد نسبت به میانگین قیمتی دیروز 37 هزار و 378 ریال و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 29 هزار ریال افزایش 12 میلیون و 193 هزار و 500ریال داد و ستد کردند.
بر اساس قیمت های اعلام شده در تارنمای اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز 20 هزار ریال گران شد و به 11 میلیون و 770 هزار ریال رسید.
بهای هر قطعه نیم سکه طلا نیز امروز 15 هزار ریال افزایش یافت و 6 میلیون و 400 هزار ریال فروخته شد؛ ربع سکه طلا نیز با افزایش 10 هزار ریالی سه میلیون و 695 هزار ریال قیمت خورد.
هر قطعه سکه طلای گرمی با افزایش 10 هزار ریالی بها 2 میلیون و 490 هزار ریال به فروش رفت.
اتحادیه طلا قیمت جهانی هر اونس طلا را یک هزار و 254 دلار و 40 سنت اعلام کرد که نسبت به دیروز تغییری نداشت؛ هر گرم طلای 18 عیار نیز با 2 هزار و 420 ریال افزایش یک میلیون و 144 هزار و 980 ریال فروخته شد.


منبع:ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران