پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311387 تاریخ : 1396/09/26-14:42:33
,8,13,
رکوردشکنی معاملات گندم در بورس کالای ایران

سلطانی نژاد با اشاره به معامله یک میلیون و 210 هزار تن گندم خبر داد:

رکوردشکنی معاملات گندم در بورس کالای ایران

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: موفقیت اجرای طرح قیمت تضمینی برای دو محصول ذرت و جو در بورس کالا که از دو سال گذشته در کشور اجرایی شد، دولت را بر آن داشت تا این طرح را برای محصول استراتژیک گندم نیز اجرایی کند؛ بطوریکه، از سال جاری شاهد اجرایی شدن این طرح برای محصول گندم به صورت آزمایشی در چهار استان هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ حامد سلطانی نژاد با بیان مطلب فوق گفت: در کل سال 1395 حجم معاملات گندم داخلی و صادراتی در بورس کالای ایران 422 هزار تن بوده که از این میزان 391 هزار تن گندم در بازار داخلی به فروش رسیده و 31 هزار تن آن صادر شده است.

وی افزود: این در حالی است که از ابتدای امسال تا 15 آذر ماه، یک میلیون و 210 هزار تن گندم در بورس کالا مورد معامله قرار گرفته که با رشد چشمگیری همراه بوده است. 

به گفته سلطانی نژاد، طی سال جاری از کل معاملات به ثبت رسیده برای محصول گندم در بورس کالای ایران، یک میلیون و 145 هزار تن محصول در داخل به فروش رفته و حجم گندم صادراتی در سال جاری نیز با رشد بیش از دو برابری به رقم 65 هزار و 750 تن رسیده است.  

سلطانی نژاد مهم ترین اقدام بورس کالای ایران در حوزه فروش گندم طی سال جاری را عملیاتی شدن ماده 33 قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و اجرای سیاست قیمت تضمینی برای این محصول دانست و گفت: ماده 33 قانون مذکور در حالی برای محصول گندم در چهار استان مرکزی، اردبیل، زنجان و خراسان شمالی به صورت آزمایشی اجرایی شد که شاهد افزایش حجم معاملات گندم در بازه معاملات هفتگی نیز هستیم.

مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار کرد: در بخش معاملات گندم طی هفته چهارم آذرماه، بیش از 80 هزار و 150 تن محصول مورد معامله قرار گرفته که این رقم نسبت به هفته های پیش از آن با رشد قابل توجهی همراه شده است. 

سلطانی نژاد در خصوص عرضه کل گندم کشور در بورس کالا، عنوان کرد: بورس کالای ایران ظرفیت اجرای طرح قیمت تضمینی گندم کل کشور را داراست که برای این کار بایستی ملزوماتی فراهم شود که از میان آنها می توان به شناسایی و پذیرش انبارهای استاندارد و همچنین بهره گیری از سامانه ثبت اطلاعات کشاورزان که توسط بورس کالای ایران طراحی شده است، اشاره کرد.

وی در پایان گفت: با اجرای کامل طرح قیمت تضمینی گندم از سال آینده، می توان سالی پربار همراه با تثبیت خودکفایی گندم، حمایتی به مراتب بهتر از کشاورزان و پرداخت سریع مطالبات آنها، رشد کیفیت محصول و کاهش قابل توجه بار مالی دولت را به ارمغان آورد که این موارد، حمایت همه نهادهای مرتبط با این طرح ملی را می طلبد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 263
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران