پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351464 تاریخ : 1397/04/06-16:28:54
,17,7,
رکود عجیب در بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر

رکود عجیب در بازار طلا

محمد ولی: نوسانات، رکود عجیبی را در بازار طلا به وجود آورده تا جائیکه داد و ستد و کسب و کار در بازار به حد صفر رسیده است.

آیت محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مصاحبه تلفنی با خبرنگار بانک و صنعت، با بیان اینکه نوسانات، رکود عجیبی را در بازار طلا بوجود آورده، افزود: داد و ستد و کسب و کار در بازار به حد صفر رسیده است.

محمد ولی با تاکید بر نوسان موجود در بازار گفت: کسب و کار و اقتصاد بازار عجیب به سمت رکورد رفته است و امیدوار هستیم مانند گذشته آرامش به بازار بازگردد و نوسانات در حد معمول و معقول باشد.

وی تصریح کرد: بازار طلا از التهاب یکی دو روز گذشته خارج و آرامش به بازار بازگشته است، در حال حاضر تمام اصناف بازار چراغ هایشان روشن است و خرید و فروش نیز انجام می‌شود.

رئیس اتحایه طلا و جواهر در رابطه با خبر منتشر شده در جمع خبرنگاران قاضی ناصر سراج بازرس کل کشور، درمورد خرید 38 هزار و 250 سکه توسط جوان 31 ساله گفت: بدلیل اینکه عرضه و تقاضا تنظیم نشده و اینگونه افراد که از اعضای صنفی نیستند و تعداشان هم اندک است همچنین خریدهایی انجام داده‌اند طبیعتا این حباب‌ها به وجود می‌آید و این اتفاق دور از ذهن نیست.

محمد ولی در رابطه با پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی گفت: پیش فروش سکه زمانی بدرستی انجام خواهد شد که برنامه و سیاستی صحیح تدوین و تعهدات بموقع عمل شده و سکه نیز در زمان مقرر تحویل گردد، می‌تواند نقدینگی کنترل شود. اما در صورتی که در تعهدات به درستی انجام یا عملیاتی نشود طبیعتا روند نوسانات و مشکلات اینچنین به وجود خواهد آمد.

 

رئیس اتحایه طلا و جواهر افزود: اگر فرد یا افرادی متقاضی تعداد بالای سکه باشند طبیعتا التهاباتی در بازار سکه به وجود خواهد آمد و این روند نباید به شکلی ایجاد گردد که شخص بتواند تعداد زیادی سکه خریداری نماید لذا طبیعتا در بازار سکه اثر گذار خواهد بود و عرضه و تقاضا نیز از تنظیم خارج می‌گردد و قیمت سکه در مسیر نوسان حرکت می کند.

وی در آخر گفت: روند کاهشی قیمت سکه در صورتی انجام می پذیرد که عرضه و تقاضا تنظیم و ایرادها و موانع برطرف شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران