پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278646 تاریخ : 1396/01/26-17:16:51
,15,
رویکرد توسعه نرم افزار رو به وب ، موبایل و Cloud

رویکرد توسعه نرم افزار رو به وب ، موبایل و Cloud

همایش مورد تایید ماکروسافت

همایش بزرگ Visual Studio 2017 و Xamarin و هوش تجاری به روش مایکروسافت به تلاش نیک‌آموز و چشمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، همایش بزرگ Visual Studio 2017 ،  SQL Server 2016 وXamarin  در تاریخ 24 فروردین در محل فرهنگ سرای اندیشه برگزار شد. برگزار کنندگان این همایش نیک‌آموز و چشمه بودند ، این همایش به بهترین نحو ممکن در مدت زمان 7 ساعت از ساعت 9 صبح تا 16 عصر در 3 بخش اصلی شامل: معرفی ویژالاستادیو 2017 ، برنامه نویسی موبایل - Xamarin و هوش تجاری به روش مایکروسافت برگزار شد.

 

 

معرفی و زمانبندی

فرید طاهری مدیرعامل نیک‌آموز بخش‌های مختلف و زمان بندی‌های در نطر گرفته شده برای این همایش شامل معرفی ویژالاستادیو 2017 ، برنامه نویسی موبایل و معرفی Xamarin و هوش تجاری به روش مایکروسافت را برای میهمان‌های این همایش معرفی کرد.

 

 

معرفی ویژال استادیو 2017

در بخش اول این همایش جناب آقای مهندس علیرضا ارومند به معرفی امکانات ویژال استادیو 2017 پرداخت و از ابتدای نصب ، تغییرات محیط توسعه ، دیباگ در Visual studio 2017 ، تغییرات حوزه تست ، Refactoring ، بررسی C# 7 ، ابزارهای توسعه ای وب ، ابزارهای توسعه EF Core  و ابزار های جدید توسعه ASP.NET Core به صورت کامل تغییرات جدید را توضیح داد و بخش های مربوط را برای حاضرین در اسلاید به نمایش گذاشت.

ارومند در بخش هایی که نیاز بود در محیط ویژالاستادیو 2017 تغییرات را نمایش داد و در محیط توسعه کد نویسی کرد.

 

 

 

برنامه نویسی موبایل - Xamarin

در ادامه همایش در بخش دوم حسین خوش رفتار در بخش موبایل ، Xamarin  را در ویژالاستادیو 2017 معرفی کرد.

وی سرعت رشد فناوری های موبایل را 3 برابر سرعت رشد شبکه های اجتماعی امروز دانست و سرعت رشد فناوری های موبایل را 2 برابر رشد اینترنت عنوان کرد.

خوش رفتار گفت: طبق آمار یکی از موسسات رسمی دنیا که یکی از آنهت IDC میباشد بیش از 50 درصد بودجه کلان فن آوری در سال 2018 در حوزه موبایل سرمایه گذاری میشود که این یک پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا برای افرادی میتواند باشد که در حوزه برنامه نویسی موبایل در حال کار هستند.

حسین خوش رفتار برخی آمارهای روز دنیا را بدین صورت اعلام کرد که در حدود 2 میلیون و 800 هزار برنامه در Google Play و 2 میلیون و 200 هزار برنامه در Apple Store  و سایر مخزن های برنامه های دیگر در سایر کشور ها که اگر مخزن برنامه ایران ، بازار را نیز به آن اضافه کنیم رقم بسیار بالایی برنامه موبایل نوشته شده و موجود است ولی همچنان ظرفیت تولید برنامه های موبایل کم نبوده و در حال رشد و توسعه میباشد.

وی درباره چالش های تولید برنامه های موبایل ، سرعت ارایه آن را از مهمترین موارد دانست، چالش بعدی این حوزه پیچیدگی و سنگین بودن فرایند ذهنی آن میباشد ، از دیگر پیچیدگی این حوزه گسترده بودن دستگاه‌های مقصد است. بر خلاف وب که تعداد مرورگرهای آن خیلی زیاد نیست، برنامه نویسی موبایل با مشکل ارائه بر روی بیش از 100 دستگاه مواجه است که اگر تصور رو داشته باشیم که برنامه ما روی تمام دستگاه‌ها بدون نقص کار میکند کاملا دور از ذهن می باشد.

ماکروسافت برای چالش های بالا در ویژالاستادیو 2017 در بخش Xamarin تدابیر بسیار خوبی را اندیشیده تا برنامه نویس درگیر بسیاری از چالش های مطرح شده نشود و برای آن Mobile DevOps را معرفی کرده تا از ابتدای چرخه تولید ، پیچیدگی های تولید و گستردگی‌های دستگاه‌های مقصد ، برنامه نویس به بهترین نحو بتواند برنامه مورد قبول را ارائه نماید.

 

 

در بخش بعدی مجددا علیرضا ارومند در مورد ASP.NET Core صحبت کرد و به معرفی امکانات جدیدی در حوزه ASP.NET MVC Core پرداخت.

 

هوش تجاری به روش مایکروسافت

در بخش پایانی همایش نیز مهندس مسعود طاهری هوش تجاری به روش ماکروسافت را برای حضار معرفی کرد. در این بخش مسعود طاهری مفاهیم مربوط به Business Intelligence که مجموعه‌ای از ابزارها، برنامه‌های کاربردی و شیوه‌های کسب و کار برای کمک به بهبود آن می‌باشد به همراه اجزاء اساسی یک سیستم BI را برای حاضرین تشریح نمود.

وی در ادامه مفاهیم مربوط به داده کاوی که عبارت است از فرآیندهای لازم برای تحلیل داده‌ها در جهت یافتن الگوهای پنهان با استفاده از روش‌های خودکار را به صورت عملیاتی طراحی و پیاده سازی نمود تا حضار کاملا با مفهوم  داده کاوی یا Data Mining آشنا شده تا بتوانند در پروژه‌های خودشان از این قابلیت استفاده کنند.

مسعود طاهری قابلیت های جدید Data Mining  در Visual Studio Data Tools For BI 2017  بعلاوه تحلیل سبد بازار با استفاده از قوانین وابستگی را نیز برای حاضرین به صورت کاملا عملیاتی در قالب پیاده سازی پروژه کوچک چیاده سازی کرد.

 


در پایان همایش مدت زمانی برای پرسش و پاسخ حاضرین از سخنران‌های بخش‌های مختلف در نظر گفته شد تا حاضرین سوالات خود را مطرح نمایند.


 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران