پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264108 تاریخ : 1395/10/20-11:03:27
,5,17,
رویترز: افزایش صادرات ایران، قیمت جهانی نفت را تا حدودی کاهش داد

رویترز: افزایش صادرات ایران، قیمت جهانی نفت را تا حدودی کاهش داد

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی صبح روز دوشنبه با افزایش صادرات نفت ایران، کاهش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  رویترز، افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا نیز عامل دیگر کاهش صبح امروز قیمت نفت بود. 

قیمت نفت برنت دریای شمال که مبنای قیمت گذاری دو سوم نفت های جهان از جمله اوپک است، در ساعت 19دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 13 سنت نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته کاهش یافت و به 56 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسید.
هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یادشده در بازار نایمکس این کشور با 20 سنت کاهش به بهای 53 دلار و 79 سنت معامله شد.
به نوشته رویترز، فعالان بازار این کاهش قیمت را به افزایش صادرات نفت ایران نسبت می دهند. 
بنا به اعلام منابع صنعتی، ایران در سه ماه گذشته، بیش از 13 میلیون بشکه از نفت هایی را که مدت ها در تانکرهای روی دریا انبار کرده بود، فروخته است.
این میزان فروش به لطف مستثنی شدن ایران از توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امکان پذیر شده است.
رویترز افزود، بر اساس اطلاعات دریافتی از پایگاه داده پردازی تامسون رویترز از جابه جایی محموله های نفتی، مقدار نفت ذخیره سازی شده ایران در انبارهای شناور از 29.6 میلیون بشکه در آغاز ماه اکتبر 2016 (10 مهر) هم اکنون به 16.4 میلیون بشکه کاهش یافته است. بنا به این گزارش، سطح نفت ذخیره سازی شده ایران در انبارهای شناور خود در ابتدای سال 2016 معادل 29.7 میلیون بشکه بوده است.
تعداد دکل های فعال شرکت های نفتی آمریکا نیز در هفته گذشته میلادی برای دهمین هفته متوالی افزایش یافت، زیرا قیمت های نفت همچنان در سطحی قرار دارند که فعالیت های حفاری را برای بسیاری از شرکت های نفتی این کشور سود آور می کند. 
بر اساس اعلام شرکت بین المللی نفتی بیکر هیوز آمریکا، در هفته منتهی به 6 ژانویه (17 دی) تعداد دکل های فعال شرکت های نفتی آمریکا با چهار واحد افزایش نسبت به هفته پیش از آن به 529 دکل رسید. 
بانک استرالیا و نیوزیلند امروز اعلام کرد، افزایش بعدی قیمت ممکن است تا زمانی که نشانه ای دال بر کاهش تولید مشاهده نشود، اتفاق نیفتد. 
بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، به دنبال افزایش فعالیت های حفاری در این کشور، تولید نفت آمریکا در مقایسه با حداقل تولید سال 2016 با بیش از چهار درصد افزایش به 8.8 میلیون بشکه در روز رسیده است. با این حال، این سطح تولید هنوز 8.7 درصد کمتر از اوج آن در سال 2015 است.
به گزارش ایرنا، اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر (10 آذر) خود در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند. ایران تا رسیدن سطح تولیدش به سطح پیش از تحریم، از اجرای این توافق مستثنی شد. 
براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. این قرارداد از ابتدای سال 2017 میلادی (‌12 دی) به مدت 6 ماه اجرا می شود. 
اوپک همچنین موفق شد در تاریخ 10 دسامبر (20 آذر)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد. این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. 
این نخستین توافق اوپک و غیراوپک از سال 2001 میلادی است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران