پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278136 تاریخ : 1396/01/05-12:42:03
,17,10028,
رونمایی از دو ثبت جدید میراث فرهنگی ناملموس کشور

رونمایی از دو ثبت جدید میراث فرهنگی ناملموس کشور

در مراسمی از گویش «وِلاتی» و « آیین جِرجِرونّی» از آثار ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،فرهاد نظری مدیر کل ثبت آثار ، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی کشور در مراسم رونمایی از این دو اثر گفت: ایران یکی از کشورهایی است که قدمت تاریخی هزاران ساله دارد و علت اینکه تمدن کشور ما در بحران ها دچار تغییر نشده است تنوع فرهنگی پیچیده ای است که باعث شده فرهنگ و تمدن ما حفظ شود.

گویش ولایتی (ولاتی) گویش مرسوم شهر حسن آباد جرقویه علیا و روستاهای همجوار و بخش هایی از شرق اصفهان و برخی دیگر از نقاط استان اصفهان است.

جِرجِرونّی هم از آیین های سنتی ماه مبارک رمضان است که در شب 27 ماه مبارک رمضان در شهر حسن آباد جرقویه و روستاهای همجوار برگزار می شود.

در آیین جِرجِرونّی  از یک ساعت بعد از غروب آفتاب تا پاسی از شب کودکان و جوانان با تشکیل گروه هایی چند نفره به صورت خانه به خانه با سر دادن اشعاری، از صاحب خانه هدیه ای طلب می کنند .

آیین جرجرونی با شماره 1337 و گویش ولاتی با شماره 1338 در 17 اسفند سال گذشته در فهرست آثار ملی ثبت شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران