پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349060 تاریخ : 1397/02/29-09:26:54
,15,23,
رونق اشتغال با گسترش کسب و کار پست در بستر اینترنت

یادداشت،

رونق اشتغال با گسترش کسب و کار پست در بستر اینترنت

مهندس نعمتی معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در یادداشتی به تشریح نقش پست در رونق کسب و کارهای اینترنتی پرداخته است.

بانک و صنعت، در متن این یادداشت آمده است: گسترش کسب و کار پست در بستر اینترنت فرصتی مغتنم برای رونق اشتغال و تقویت مناسبات بین المللی است؛ به همین جهت توسعه سرویس های تجارت الکترونیک و پست مالی در پیشبرد خدمات پستی و پاسخگویی به نیاز مشتریان از جمله مهم ترین موضوعات مورد تأکید در اجلاس اخیر شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی و دومین اجلاس مدیران عامل کشورهای عضو این اتحادیه بود که ایران به عنوان یکی از اعضای شورا در آن حضور داشت.

اتحادیه پستی جهانی به صورت دوره ای براساس چهارمعیار کلیدی اعتماد پذیری، حق دسترسی به خدمات، رقابت پذیری، پایداری و انعطاف پذیری به ارزیابی توسعه خدمات پستی کشورها به صورت کاملاً مستقل می پردازد. براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال 96 (اواخر 2016) ایران توانست با کسب 51/32 امتیاز رتبه 50 را در بین 170 کشور و درسطح منطقه با میانگین 38/9 درصد در رتبه دوم بعد از کشور ترکیه قرار گیرد. اما عامل این توسعه یافتگی چیست؟ شبکه مویرگی پست عامل مؤثری در توسعه اقتصادی است که زمینه ایجاد بستر گسترده و امنی برای ارائه انواع خدمات فراهم ساخته و با بهره گیری از آخرین نوآوری ها، توانسته روند توزیع و مبادله اسناد و مرسولات را شتاب بیشتری بخشد. همکاری با شرکت های خدمات هوایی و ارسال مرسوله به 120 کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم یکی دیگر از قابلیت های پست جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر شرکت های مشابه است، به همین دلیل نقش مؤثری در توسعه بازارهای ملی و بین المللی ایفا می کند.

ارسال بسته کوچک و امانات، بازاریابی مستقیم فیزیکی و الکترونیکی، انتقال مطمئن و مقرون به صرفه وجوه از طریق سرویس های امن دیجیتال در شبکه خدمات مالی پستی و...، بخشی از قابلیت های فراهم شده برای کمک به توسعه فضای کسب و کار و همچنین ارائه خدمات بر مبنای برنامه های راهبردی اتحادیه جهانی پست در کشورمان است.

شرکت های پستی پیشرو در دنیا با در نظر گرفتن این نیازها و تغییر الگوهای مصرف مردم، رشد و توسعه فناوری، در پیش گرفتن مدل های نو، آزاد سازی و ایجاد زمینه حضور بخش های غیردولتی دست به بازسازی زیرساخت ها زده و مسیر پیشرفت کشورشان را هموار کرده اند.

از سوی دیگر نتایج تحقیقی که در سال 2016 توسط اتحادیه جهانی پست انجام شد نشان می دهد، پیوند مستحکمی بین ارتباطات پستی یک کشور با سرانه محصول ناخالص داخلی و خط فقر وجود دارد؛ بدین صورت که هرچه ارتباطات پستی یک کشور با سایر ادارات پست دنیا بیشتر باشد، رشد اقتصادی آن کشور بیشتر است. از سوی دیگر، چنانچه این ارتباطات مطلوب با عملکرد خوب سایر شبکه های ارتباطی مانند حمل ونقل هوایی، ارتباطات اجتماعی و تلفن همراه باشد، نقش پست در توسعه معنادارتر و با اهمیت تر می شود.

علاوه بر اینها، پست به دنبال ایجاد سامانه های هوشمند است تا بتواند خدمات خود را با کیفیت بهتری در اختیار مردم قرار دهد. برنامه های نوآورانه و ارتقای کیفیت بویژه در زمینه تسریع در ارسال مرسولات نیز در دستور کار قرار دارد که از مهم ترین آنها توافق و قراردادهای امضا شده با پژوهشگاه فضایی ایران به منظور ساخت پهپاد پستی تحویل دهنده مرسولات به شهروندان است.

ایران در تیرماه 96 با میزبانی دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه توانست ریاست دوره ای شورای عالی مدیران این اتحادیه تا سال 2020 را کسب نماید؛ فرصتی کم نظیر برای شرکت ملی پست که در سایه آن می تواند علاوه بر رونق هر چه بیشتر خدمات پستی به تقویت مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز بپردازد. در این کنگره که بیش از 120 نماینده از 30 کشور جهان شرکت داشتند، ایران توانست تبلیغات منفی بیگانگان مبنی بر ترسیم چهره نامناسب از فضای اجتماعی کشورمان بخصوص در رابطه با حضور زنان در عرصه های اجتماعی ایجاد کرده بودند را خنثی نماید. حال با استفاده از فرصت مناسب به وجود آمده به دلیل ریاست دوره ای ایران، می توانیم شاهد رونق بیش از پیش شبکه پستی کشورمان، فراگیر شدن خدمات و ارتقای رتبه منطقه ای و جهانی باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران