پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310418 تاریخ : 1396/09/14-18:59:00
,7,8,
روند صعودی قیمت طلا ادامه دارد

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد؛

روند صعودی قیمت طلا ادامه دارد

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که بازارهای بین المللی تا پایان امسال به شدت نگران تحولات سیاسی خواهد بود و این مساله به افزایش قیمت و تقاضای طلا کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ پیتر هاگ کارشناس برجسته اقتصادی در سخنانی تاکید کرد: بازار تا پایان امسال به شدت نگران و ملتهب خواهد بود. به نظر من تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا طی روزهای آینده با افزایش روبرو می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیدگاه سرمایه گذاران بین المللی، بازار کنونی به شدت نگران و ملتهب است. این دقیقا زمانی است که شما نیاز به سرمایه گذاری در بازار طلا دارید. هرگونه تشدید اوضاع سیاسی در عرصه بین المللی موجب کاهش شاخص سهام شده و این مساله سرمایه گذاران را به سوی بازار طلا سوق خواهد داد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: به نظر من روند نوسانات قیمت طلا دقیقا مشابه دسامبر 2016 میلادی خواهد بود. در نیمه نخست دسامبر گذشته نیز قیمت طلا با کاهش نسبی روبرو شد ولی در ادامه و با آغاز ژانویه قیمت طلا با افزایش چشمگیری همراه شد. به نظر می رسد دسامبر امسال نیز با روند مشابهی روبرو خواهیم شد.

وی گفت: یکی از مهمترین دلایلی که قیمت طلا احتمالا تا پایان دسامبر با افزایش روبرو می شود، آن است که افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 12 و 13 دسامبر، پیش از این تاثیر خود را بر قیمت طلا گذاشته استسیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2018 میلادی نیز موجب افزایش قیمت و تقاضای طلا خواهد شد.

پیتر هاگ اظهار داشت: برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو طی سال آینده نیز 3 یا 4 بار نرخ بهره را افزایش می دهد ولی به نظر من تا زمانی که رشد اقتصادی آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو نشود و شاهد اجرای سیاستهای محرک مالی بیشتری از سوی دولت ترامپ نباشیم، فدرال رزرو چنین اقدامی نخواهد کرد.

وی در ادامه پیش بینی کرده است که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1265 تا 1297 دلار در نوسان خواهد بود. اگر سطح حمایتی 1265 دلاری شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود و اگر سطح مقاومتی 1297 دلاری شکسته شود قیمت طلا  به زودی وارد کانال 1300 دلاری خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران