پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351194 تاریخ : 1397/04/03-14:21:56
,12,8,
روش های پیش بینی بازار در دنیا

گزارش

روش های پیش بینی بازار در دنیا

همیشه برای فعالان در بازار بورس سوال بوده تحلیل تکنیکال بهتر است یا بنیادی؟ در این گزارش سعی کردیم دو تحلیل بنیادی و تکنیکال را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش بانک و صنعت؛ روش های پیش بینی بازار در دنیا به سه صورت است:

        1- تحلیل بنیادی یا فاندامنتال

        2- تحلیل تکنیکال

        3 -مدل های عددی

 

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال: در این نوع تحلیل تحلیل گر تلاش میکند تا با استفاده از اخبار و اطلاعات ارزش ذاتی سهام را شناسایی کند. اخبار و اطلاعات مربوطه از صورت‌های مالی شرکت استخراج و قیمت به ارزش ذاتی خود همگرایی دارد. بنابرین اگر یک فاندامنتالیست ارزش ذاتی سهام فرضا ایران خودرو را 500 تومان براورد کند و قیمت سهام در حال حاضر در بازار 300 تومان باشد، تحلیل فاندامنتال می‌گوید که سهام ایران خودرو خریدنی است و با خرید سهام می‌توانیم 200تومان سود کنیم.

 

چالش و ایراد تحلیل فاندامنتال
دو ایراد به تحلیل فاندامنتال وارد است، اول این که به خاطر اتکای این روش به اخبار و اطلاعات و از طرفی عدم شفافیت اطلاعاتی کامل شرکت‌های بورسی در ایران شاید نتوان ارزش ذاتی سهام را درست و دقیق برآورد کرد. دوم این که در تحلیل بنیادی زمان مناسب برای ورود به معامله و همچنین مدت زمان  مورد انتظار برای رسیدن قیمت به ارزش ذاتی خود مشخص نیست. به عبارتی تحلیل بنیادی فقط می‌گوید که قیمت سهام به 500 تومان خواهد رسید اما این که سهام چه زمانی حرکت خود را به سمت 500 تومان استارت می‌کند و همچنین  چه بازه زمانی طول خواهد کشید تا قیمت به ارزش ذاتی خود (یعنی عدد 500 تومان) برسد معلوم نیست.

 

تحلیل تکنیکال: تکنیکالیست ها با استفاده از نمودار قیمت و گذشته چارت تلاش می‌کنند تا آینده را پیش بینی کنند. برای انجام تحلیل تکنیکال به هیچ اخبار و اطلاعاتی جز نمودار قیمت سهام احتیاج نداریم. (تکنیکال بر اخبار و اطلاعات تکیه ندارد) و این موضوع بزرگترین نقطه قوت تکنیکال است. از مزایای تکنیکال تعیین زمان مناسب برای ورود به معاملات و برآورد زمانی می‌باشد. 

 

چالش و ایراد تحلیل تکنیکال
بزرگترین چالش و ایراد تحلیل تکنیکال احتمالی بودن آن است، یعنی پیش بینی‌های شما درست از آب در نخواهد آمد. البته اگر تکنیکال را درست بیاموزیم و بتوانیم یک سیستم معاملاتی قدرتمند طراحی نماییم می‌توانیم امیدوار باشیم از هر 10 دفعه معامله در هفت یا هشت معامله پیروز شویم و سود کنیم.

 

نتیجه گیری
در آخر برای مقایسه این دو باید گفت: در ابتدا باید تحلیل فاندامنتال را یاد گرفت زیرا باعث می‌شود دید بهتری نسبت به بازار پیدا کنیم و اصول مقدماتی بنیادی را با صرف نظر از مدل تحلیلی آن هر کسی که قصد وارد شدن به بازار بورس را دارد باید یاد بگیرد، می‌توان گفت بهترین رویکرد تحلیلی رویکرد تکنوفاندامنتال است. تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در حقیقت با توجه به نقاط قوت و ضعف هر کدام ،استفاده همزمان از آنها باعث هم پوشانی بسیار خوب می‌شود به گونه‌ای که احتمال موفقیت هر معامله به حداکثر ممکن می‌رسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 499
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران