پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278383 تاریخ : 1396/01/19-11:22:29
,16,17,
روایت 18 ماه سکوت؛ سند اختلال 70 میلیارد تومانی!

روایت 18 ماه سکوت؛ سند اختلال 70 میلیارد تومانی!

حدود یک ماه از انتشار اخباری مبنی بر وجود نقص فنی در سامانه یکی از بانک های خصوصی که باعث اختلال در میلیون ها خرید شده می گذرد و علیرغم اینکه مدارک به دست آمده نشان می دهد این بانک از مرداد ماه سال 94در جریان این نقص فنی بوده اما مستندات مربوطه بایگانی شده و در این میان سکوت بانک مرکزی و ابراز بی اطلاعی مدیران مربوطه هم چنان ادامه دار است!

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  مدیرعامل رایانه کمک، با اعلام این مطلب افزود: حد متعارف وقوع خطا در مرحله پرداخت حداکثر 15 درصد است، در حالی که در پرونده جاری،  93درصد  از خریدهای مردم با سرنوشت نامعلومی رو به رو شده اند و در خصوص 7 درصد باقیمانده که به تراکنش بانکی تبدیل شده ، عملیات پرداخت در 90 درصد موارد با خطا مواجه شده است. بنابراین لازم است بانک مرکزی پاسخگو باشد که بر چه مبنایی وقوع این حجم از خطا را عادی قلمداد کرده و چشم خود را به روی آن بسته است؟!

پاشا ناصرآبادی تاکید کرد: عجیب است که بانک مرکزی به عنوان نهاد تخصصی ناظر بر بانک ها و موسسات مالی18 ماه است که چشم خود را به روی این نقص فنی بسته و به همین سادگی اجازه داده تا میلیاردها تومان خسارت به مردم و بنگاه های اقتصادی وارد شود و حالا هم در برابر افکار عمومی سکوت را ترجیح داده است!

شاکی پرونده گفت : قطعاً اگر بانک مرکزی در همان زمانی که از نقص فنی مذکور مطلع شده بود نسبت به انجام وظایف نظارتی خود توجه کافی را معطوف می کرد واز فعالیت موسسه ی مربوطه جلوگیری می شد، امروز شاهد به بار آمدن این همه خسارت نبودیم.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد تا با پیگیری جدی رسانه ها و مداخله بانک مرکزی، نقص فنی موجود به زودی مرتفع شود.

وی افزود: در جریان این نقص، خساراتی به اپراتور های موبایل و شرکت شاپرک نیز وارد شده که به دلیل جنبه عمومی آنها، شایسته است به این سوال پاسخ داده شود  که چرا مثلاً شرکت شاپرک به جای مطالبه خسارات وارده بر منافع عمومی، ساکت است و چشم خود را بر وضعیت موجود بسته ؟!

ناصرآبادی گفت:  فرصت های اشتغالزایی در کشور به همین سادگی از دست می روند و بسیاری از پروژه های موفق به علت همین اقدامات غیرمسئولانه شکست می خورند در حالی که هرگز معلوم نمی شود دلیل اصلی شکست آنها در جایی بوده که هرگز انتظارش را نداشته اند.مثلاً جایی نظیر سامانه های بانکی!"   

اینفوگرافی آن چه رخ داده:



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 409
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران