پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306492 تاریخ : 1396/07/23-14:38:15
,15,21,
روابط عمومی ها به وسیله شبکه های اجتماعی ، مخاطبان خود را در انتشار مطالب مشارکت دهند

نماینده مردم تهران در مجلس :

روابط عمومی ها به وسیله شبکه های اجتماعی ، مخاطبان خود را در انتشار مطالب مشارکت دهند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت : روابط عمومی ها با توجه به نیاز سازمان ها و دستگاه ها خود می توانند برای مخاطبان خود پیام مناسب را داشته باشند و آنان را در مسیر انتشار اطلاعات مشارکت دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به اطلاع یابی و اطلاع رسانی به عنوان یکی از وظایف روابط عمومی ها ، گفت : اطلاع یابی و اطلاع گیری به اندازه اطلاع رسانی اهمیت دارد و به دست آوردن اطلاعات و پرداختن آن کمتر از انتشار خبر نیست.

وی به ظهور اینترنت اشاره کرد و افزود : با وجود اینترنت در روش های اطلاع گیری تفاوت های بسیاری ایجاد شده است و در گذشته روابط عمومی ها کمتر در جریان یک رابطه دو طرفه بودند اما امروزه در جریان یک رابطه دوطرفه هستند و روابط عمومی ها نباید از این عرصه دور بمانند.

مافی یکی از تغییرات اساسی در این عرصه را حضور شبکه های اجتماعی دانست و تاکید کرد : این شبکه ها فارغ از اینکه ظرفیت های ارزش افزوده اقتصادی را در جوامع ایجاد می کنند در روابط انسانی هم تاثیر بسیاری داشته اند و میزان این نفوذ نیز هر روز عمیق تر می شود.

وی تنوع در شبکه های اجتماعی را باعث ایجاد جذابیت برای کاربران این شبکه ها بیان کرد و اظهارداشت : اگر تحلیل محتوای هدفمند و مطابق با روش های نوین در این حوزه وجود داشته باشد می تواند برای روابط عمومی ها راه گشا باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شبکه های اجتماعی را فرصت ویژه ای برای روابط عمومی ها دانست و تصریح کرد: از آنجایی  که این شبکه ها دردسترس همگان است ، کارشناسان روابط عمومی با توجه به نیاز سازمان ها و دستگاه های خود می توانند برای مخاطبان خود پیام مناسب را داشته باشند و آنان را در مسیر انتشار اطلاعات، مشارکت دهند.

وی تصریح کرد : روابط عمومی ها برای پیشرفت در این حوزه نیاز به برنامه ریزی و حرکت هدفمند دارند و باید اطلاعات صحیحی را در اختیار مخاطبان قرار دهند تا اعتماد سازی شود و  رابطه مشارکتی مناسبی بین سازمان و مخاطب ایجاد کند .

مافی شبکه های اجتماعی را دارای محبوبیت بالایی دانست و افزود : امروزه  این شبکه ها، یکی از مهمترین و به روزترین منابع اطلاعاتی مردم هستند به طوری که مردم کمتر به سمت روزنامه ها می روند .

وی در ادامه اظهار داشت : حجم تولید مطالب در شبکه اجتماعی تلگرام در یک سال از تمام مطالب تولید شده از ابتدای ایجاد وب فارسی بیشتر است و هر کاربر ایرانی به طور متوسط در 18 کانال عضویت دارد که مجموع تعداد اعضای این کانال ها ،720 میلیون نفر است و هر کاربر نزدیک به 30 هزار مطلب را را در طول یک سال از کانال های تلگرامی دریافت می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سرعت تولید و انتشار این حجم اطلاعات را به سیل انتشار اطلاعات تشبیه کرد و گفت : این حجم تولید اطلاعات باعث شده مدت زمانی که هر کاربر به یک  مطلب متمرکز باشد به یک دقیقه رسیده است و مطالعه عمیق و دقیقی انجام نمی شود.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه کاربران در این فضا بیشتر تیترها را مشاهده می کنند، افزود:‌ کارشناسان روابط عمومی  ها می توانند با انتخاب تیترهای هوشمندانه در کمترین زمان ممکن، اطلاعات مناسب را به مخاطبان خود برسانند و اگر این درایت وجود نداشته باشد، دیگران این جای خالی را پر می کنند و اخبار نادرست منتشر می شود.

مافی حضور در این عرصه را برای روابط عمومی ها الزامی دانست و افزود : برای همین منظور کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند نیاز دارند که آموزش های لازم را در این زمینه فرا گیرند .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران