پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280952 تاریخ : 1396/04/08-18:26:37
,17,10030,
روابط تجاری و اقتصادی ایران و کرواسی توسعه می یابد

روابط تجاری و اقتصادی ایران و کرواسی توسعه می یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از گسترش تبادل دانش در حوزه های بیمه ای و صندوق های بازنشستگی و ایجاد اشتغال های کوچک و متوسط بین ایران و کرواسی خبر داد و گفت: مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مورد علاقه کرواسی و جذب سرمایه در ایران سامان می یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در تشریح سفر اخیر خود به کرواسی افزود: در سفر به کرواسی، جلسه بسیار مهمی با حضور از بازرگانان، نمایندگان شرکت های خصوصی و بخش دولتی کراوسی همراه با معاونان وزارت کار و سه مدیر ارشد از وزارتخانه های جهاد و کشاورزی، نیرو، راه و شهرسازی و هلدینگ های بزرگی که در ایران هستند تشکیل شد و در مجموع امور مربوط به صندوق های بازنشستگی و بخش خصوصی در این دیدارها سامان یافت.

وی تصریح کرد: بیشترین مذاکرات ما درمورد نیازهای کرواسی به واردات محصولات پتروشیمی و محصولات پایین دستی پتروشیمی و سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران بود که امیدواریم در این زمینه موافقت های اولیه تا پایان سفر به وجود آید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در حوزه انرژی و مباحث مرتبط با وزارت نیرو، صحبت هایی شد و مسئولان مربوطه مذاکراتی انجام دادند و درباره نیازهای کرواسی به خشکبار و زعفران نیز مذاکراتی صورت گرفت.
وی ادامه داد: بخش‌هایی از مذاکرات طرفین هم مستقیم به وزارت کار برمی گشت که در سه حوزه مربی فنی و حرفه ای، تبادل دانش در امور بیمه ای و صندوق های بازنشستگی و همچنین در زمینه ایجاد اشتغال های کوچک، متوسط و خرد انجام گرفت.
ربیعی سامان دادن به برخی مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مورد علاقه کرواسی در ایران و جذب سرمایه در ایران را از مهم ترین اهداف سفر خود به کرواسی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم و مورد تاکید وزیر اقتصاد کرواسی، مبادلات بانکی بین کرواسی و ایران بود که مذاکرات آن نهایی شده و نامه ها و موافقت های نهایی بانک مرکزی کرواسی صادر شده است و امیدواریم مبادلات پولی و مالی میان دو کشور و تفاهم های انجام شده، به زودی اجرایی شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مبادلات بانکی با اروپا از جمله برنامه های ما به شمار می رود که با توجه به عضویت کرواسی در اتحادیه اروپا این مبادلات به عنوان آغاز مبادلات بانکی ایران و این اتحادیه بود که وضعیت آن تقریبا به نتایج مطلوبی رسید.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه هفته جاری در راس هیاتی اقتصادی به کشور کرواسی سفر کرده و دیدارهایی با وزیران و مسئولان اقتصادی آن کشور داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران