پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349093 تاریخ : 1397/02/29-12:15:57
,4,17,
رهبران اتحادیه ی اروپا در تلاش برای نجات اقتصاد ایران از تحریم‌ها

رهبران اتحادیه ی اروپا در تلاش برای نجات اقتصاد ایران از تحریم‌ها

رهبران اتحادیه ی اروپا ، سعی دارند معاهده هسته‌ای ایران را پا برجا نگاه دارند و پس از آن که رئیس جمهور ایالات متحده از معاهده خارج شد همکاری اقتصادی خود را با تهران ادامه دهند .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، رهبران اتحادیه ی اروپا ، سعی دارند معاهده هسته‌ای ایران را پا برجا نگاه دارند و پس از آن که رئیس جمهور ایالات متحده از معاهده خارج شد همکاری اقتصادی خود را با تهران ادامه دهند .

اما 28 رهبر اتحادیه ی اروپا طی اولین جلسه عجولانه تصمیم نگرفتند و بیشتر به این موضوع پرداختند که چرا و چگونه آمریکا در  حوزه تجارت و اقتصاد بین المللی ، اتحادیه ی اروپا را محدود می‌کند .

این موضوع به سرعت توسط نماینده انرژی فرانسه مورد توجه قرار گرفت. وی یکی از افراد در اتحادیه اروپا بود که به دیگر رهبران اتحادیه پیوست تا بتواند تحریم‌ها را برای ایران آسان تر نماید .

دونالد تاسک ، رهبر انجمن اتحادیه گفت : تا زمانی که ایران به تعهدات احترام بگذارد ، ما نیز احترام می‌گذاریم .

رهبران بریتانیا ، آلمان و فرانسه از سال 2015 جزو معاهده هسته‌ای ایران هستند تا بتوانند تحریم‌ها را بردارند یا از حجم آن بکاهند در صورتی که ایران به تعهدات خود پایبند بماند . اما دونالد ترامپ که از این معاهده خارج شد ، برجام را بدترین معامله می‌خواند .

یکی از منابع موثق در اتحادیه ی اروپا می گوید : پس از گفت و گوهای چهارشنبه ( 16 می )، رهبران اتحادیه تصمیم گرفتند از صنایع و سرمایه گذاری های خود در ایران که ممکن است تحت تأثیر تصمیمات آمریکا دچار آسیب شوند ، محافظت کنند .

وزیران امور خارجه آلمان ، بریتانیا و فرانسه ، با همتای ایرانی خود در بروکسل دیدار کردند .

 

زمان خواهد برد

یکی از مقامات اتحادیه اروپا اظهار کرد: هیچ راه حل آنی و سریعی وجود ندارد و این پروسه زمان می‌برد و حل این موضوع خواهان برداشتن قدم‌های بزرگ در عرصه بین الملل است .

سرپرست بخش انرژی اتحادیه اروپا ، قرار است ( از 18 تا 21 می ) به ایران بیاید تا راجع به انرژی گفت‌و‌گو کند . همچنین این دیدار ، به صورت نمادین حاکی از آن است که اتحادیه اروپا با ایران دشمنی ندارد و حاضر است برخلاف آمریکا ، در معاهده هسته ای باقی بماند .

ترامپ در مخالفت با عهدنامه‌ای که حتی روسیه و چین خواهان پایداری آن هستند گفته است : این عهدنامه ایران را در زمینه فعالیت های هسته‌ای اش محدود نکرده است .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران