پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282754 تاریخ : 1396/05/21-10:30:41
,6,17,12,
رنو برای «بازار ایران» به جنگ تحریم‌های آمریکا رفت

گزارش

رنو برای «بازار ایران» به جنگ تحریم‌های آمریکا رفت

یک کارشناس فرانسوی با اشاره به جریمه تاریخی بانک فرانسوی «بی ان پی پاریباس» از سوی آمریکا که همه بانک‌ها را از تجارت با ایران ترساند، گفت قرارداد رنو با ایران ممکن است بسیار پرریسک باشد اما اکنون موضوع اراده سیاسی مطرح است و مقامات اروپایی ها باید برای منافع‌شان بجنگند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رنو خودروساز فرانسوی روز دوشنبه توافقی با ایران نهایی کرد که تولید خودروهایش را در این کشور تا 75 درصد افزایش می دهد و در مقابل تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور ایستاد.

رنو، روز دوشنبه اعلام کرد که یک همکاری مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنعتی ایران (ایدرو) و شرکت پارس نگین خودرو برای ساخت 150 هزار خودرو در سال به امضا رسانده است.

کارخانه مورد نظر در ساوه، 129 کیلومتری تهران واقع خواهد شد. این کارخانه در مالکیت این شرکت همکاری مشترک خواهد بود و تحت نظر آن فعالیت خواهد کرد.

توافق مذکور همچنین توسعه انحصاری شبکه توزیع رنو را نیز تامین می کند که علاوه بر شبکه موجود نگین خودرو است.

تیری کویله، کارشناس فرانسوی در گفتگو با اسپوتنیک در مورد ریسک ها و فواید این قرارداد برای رنو توضیح داده است.

تیری کویله، کارشناس امور ایران در موسسه فرانسوی امور بین الملل و استراتژیک گفت: این قرارداد در مقابل تلاش های آمریکا برای هدف قرار دادن ایران با تحریم های جدید می ایستد.

وی افزود این تصمیم که موقعیت رنو در بازار ایران را تقویت می کند، ممکن است به علت تحریم های آمریکا علیه ایران بسیار پرریسک باشد.

وی به مورد بانک فرانسوی «بی ان پی پاریباس» که از سوی اداره کنترل دارایی های خارجی  وزارت خزانه داری آمریکا به میزان 8.83 میلیارد دلار، مبلغی تاریخی، برای نقض تحریم های ایران، سودان و کوبا جریمه شد، اشاره کرد.

این کارشناس فرانسوی تصریح کرد این اقدام برای دیگر بانک ها، هم بانک های فرانسوی «سوشیت جنراله» و «کردیت آگریکول» و هم بانک های اروپایی (آان جی، کردیت سوئیس و دویچه بنک)، یک پیام آشکار ارسال کرد.

وی افزود: آن تجربه، ضربه ای بود و حتی ریسکش بیش از ماهیت روانشناختی آن بود. با این حال، بانک ها را مجبور کرد تا تلاش کنند از هرگونه ریسک احتمالی در رابطه شان با ایران حتی در فعالیت هایی که از سوی آمریکا مورد تحریم نیست، از ترس از دست دادن مجوز در آمریکا، دوری کنند.

این کارشناس فرانسوی ادامه داد: «این مشکل بزرگی است. با این حال، بیایید امید داشته باشیم که مقامات اروپایی این مورد را مدنظر داشته باشند و در این مورد مداخله کنند، چراکه محدودیت های ذکر شده به روابط تجاری میان ایران و اروپا ضربه می زند.»

به گفته این کارشناس برای اروپایی ها بسیار دشوار است، زمانی که آمریکا تحریم های برون مرزی یا «تحریم های بدون مرز» اعمال می کند، متحد شوند و از منافع شان دفاع کنند. این بدان معناست که تحریم ها ممکن است در سراسر جهان علیه هر شرکت یا فردی که در آمریکا تجارت می کند یا از چیپ ها، سرورها یا ماهواره های آمریکایی استفاده می کند یا مبادلاتش را با دلار آمریکا انجام میدهد، اعمال شوند.

تیری کویله تصریح کرد: «موضوع اراده سیاسی مطرح است و اروپایی ها باید برای منافعشان بجنگند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران