پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266690 تاریخ : 1395/11/25-11:11:17
,17,10030,
رفاه کارگران با افزایش دستمزد تامین می‌شود

رفاه کارگران با افزایش دستمزد تامین می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار از نمایندگان کارگران در شورای عالی کار خواست تا در جلسات مزد شورا شرکت نکرده و وقت خود و امید کارگران را بیهوده تلف نکنند!

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمید نجف، افزود: هر سال جلسات بررسی دستمزد در روزهای پایانی سال تشکیل می‌شود و در حالی که بخش اعظمی از جامعه کارگری نگران دستمزدشان هستند، چانه‌زنی‌های پشت سر هم و مذاکرات فشرده نمایندگان کارگری و کارفرمایی صورت می‌گیرد اما در نهایت چیزی که نصیب کارگران می‌شود عادلانه و رضایت بخش نیست.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در سخنانی کنایه‌آمیز گفت: از نمایندگان کارگری می‌خواهیم در جلساتی که نتیجه‌اش از قبل مشخص است شرکت نکنند! وقتی در جلسات مزد نقشی ندارند، چرا شرکت می‌کنند؟ مگر هر سال چقدر به حقوق کارگران اضافه می‌شود و حداقل دستمزد آنها رشد می‌کند؟
وی با طرح این پرسش که چرا وقتی تورم 40 درصد بود دستمزد کارگران 40 درصد افزایش نیافت؟ گفت: امروز که تورم را پایین اعلام می کنند، می‌خواهند مزد کارگران را هم بر اساس آن تعیین کنند.
نجف تصریح کرد: دولت برای حقوق کارمندان خود 10 درصد افزایش در نظر گرفته است و به طور یقین برای کارگران دو برابر آن را تعیین نمی‌کند؛ بنابر این یک درصد بالاتر یا پایین‌تر تاثیری در معیشت کارگران ندارد و اتفاقی نمی‌افتد.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا خط فقر در ایران تعریف نمی‌شود؟ گفت: چون خط فقر هزینه دارد و دولت باید هزینه آن را بپردازد، به همین دلیل وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی تاکنون کوچکترین اقدامی برای تعریف خط فقر صورت نداده، در حالی که تعریف و ترسیم خط فقر و خط معیشت کارگران ضروری است.
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تاکید کرد: سبد غذایی و مصرفی یک خانوار چهار نفره شامل خوراک و پوشاک، مسکن،‌ایاب و ذهاب، تحصیل و آموزش و بهداشت و درمان می‌شود، لذا از دولت می‌خواهیم خرج یک خانوار چهارنفره در ماه را محاسبه و استخراج کند و برمبنای آن تصمیم بگیرد.
وی افزود: انتظار ما این است که تمام هزینه‌های معمول زندگی یک کارگر را محاسبه کنند و به سبد واقعی برسند، نه آنکه از سر خیابان قیمت چند قلم کالا را بگیرند و همان را مبنای محاسبه تورم سبد مصرف کارگر قرار دهند.
نجف در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به مطالبات معوق کارگران از سالهای قبل درباره افزایش پلکانی دستمزد گفت: در دولت قبل یک بار این اتفاق افتاد و یکسال هم اجرا شد. کف حقوق افزایش یافت تا فاصله‌ حداقل و حداکثر دستمزد نرمال شود ولی تنها یک سال دوام آورد، چون کسانی که درباره آن تصمیم گرفتند از طبقه بالا و جزو حداکثربگیران دستمزد بودند و حداکثر مزد را می‌گرفتند.
این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار افزود: 20 سال قبل بیمه درمان طوری بود که مشکلی به لحاظ درمان نداشتیم، ولی امروز کارگران بابت بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و درمان حق بیمه پرداخت می‌کنند و راضی هم نیستند، چون خدمات درمانی شایسته‌ای دریافت نمی‌کنند.
وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر که اقتصاد از تورم افسار گسیخته خارج شده، دولت اجازه دهد دستمزدها افزایش پیدا کند.

شاید چند ماه اول افزایش تورم احساس شود ولی با این کار چرخه اقتصاد می‌چرخد، قدرت خرید و رفاه هم به کارگران برمی‌گردد و با خرید تولید داخل، بنگاهها از رکود خارج می‌شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران