پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280725 تاریخ : 1396/03/30-15:52:55
,5,17,
رشد12درصدی مصرف بهاره برق در خوزستان، رکورد تابستانه را شکست

رشد12درصدی مصرف بهاره برق در خوزستان، رکورد تابستانه را شکست

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت: متوسط مصرف برق در سه ماه منتهی به خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 12 درصد رشد کرد؛ در حالی که پارسال این میزان نسبت به سال 1394، 4.5 درصد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،محمود دشت بزرگ امروز (سه شنبه) افزود: پیرو هشدارهای پیشین سازمان هواشناسی، از هفته گذشته با افزایش دما در خوزستان روبرو شدیم و در خردادماه دمای هوای بیش از 50 درجه سانتیگراد را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: ارتباطی مستقیم بین افزایش دما و رشد بار در شبکه برق کشور وجود دارد؛ یعنی همزمان با گرم شدن هوا، مصرف نیز افزایش پیدا می کند، چون مشترکان از وسایل سرمایشی بیشتری استفاده می کنند.
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان افزود: این شرایط باعث شد تجهیزات و ترانس های شبکه توزیع با تنش های باری روبرو شوند.
وی گفت: اکنون میزان بارگیری از توان تجهیزات بسیار بیشتر است؛ ما بیست و چهارم خردادماه از اوج مصرف پارسال که بیست و چهارم مردادماه ثبت شده بود عبور کردیم؛ یعنی 2ماه زودتر، از اوج مصرف پارسال عبور کردیم؛ این در شرایطی است که هنوز ماه های گرم تیر و مرداد را در پیش داریم.
دشت بزرگ اضافه کرد: شرایط کنونی نشانگر این است که سالی گرم را در پیش داریم و باید منتظر رشد بار در شبکه برق باشیم؛ البته ما تمهیدهای لازم را پیش بینی کرده ایم، تعمیر پیشگیرانه را انجام دادیم، همه گروه های تعمیراتی ما در حال آماده باش قرار دارند، به طور شبانه روزی وضعیت شبکه در حال پایش است و آمادگی داریم برق رسانی به مصرف کنندگان و مشترکان را ادامه دهیم.
وی گفت: اکنون در شبکه خاموشی نداریم و خاموشی آتی نیز پیش بینی نمی شود اما این امر با رعایت الگوی مصرف توسط مردم منافاتی ندارد.
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان از مردم خواست در ساعت های 13 تا 17 از بکارگیری وسایل برقی پرمصرف بپرهیزند؛ از وسایل سرمایشی متعدد استفاده نکنند و استفاده از این وسایل را به صورت مجتمع و متمرکز انجام دهند.
دشت بزرگ افزود: به دنبال هماهنگی هایی که با ستاد مدیریت بحران داشتیم،‌ ساعت کار دستگاه های اجرایی و اداره ها تا ساعت 12 تعیین شد تا در زمان اوج مصرف، بار شرکت ها و اداری را نداشته باشیم و بتوانیم به سلامت از این مرحله عبور کنیم.
وی در مورد آثار منفی بارگیری زیاد از تجهیزات برق گفت:‌ اگر ترانس های برق که قلب تپنده شبکه به شمار می روند دچار مشکل شوند، بخش زیادی از شهر دچار خاموشی های بلندمدت می شود. تعمیر ترانس در یک روند زمانی طولانی را می طلبد و ممکن است مردم را به دردسر بیندازد؛ بنابراین بهتر است مردم بخشی از مصرف خود را مدیریت کنند تا چنین مشکلاتی در شبکه برق رخ ندهد.
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان افزود: اکنون تجهیزات شبکه برق در شرایط پرباری قرار گرفته اند؛ میزان بارگیری از شبکه برق باید کمتر از 70 درصد باشد اما اکنون ما ترانس هایی داریم که در شرایط 100 درصد در حال بارگیری اند؛ این مساله روی عمر تجهیزات تاثیر منفی می گذارد و آنها را در معرض خرابی قرار می دهد.
وی همچنین به حادثه آتش سوزی در پست برق منطقه 200 سپیدار اشاره کرد و گفت: آن مشکل بلافاصله برطرف شد؛ نقاط آسیب دیده در حال ترمیم است و تا نیمه اول ماه آینده به صورت کامل رفع عیب می شود.

بر اساس گرمای بیش از اندازه و افزایش مصرف برق در شنبه شب گذشته، در پست برق منطقه 200 مگاوات سپیدار اهواز آتش سوزی رخ داد و به دنبال آن، برق بیش از 16 نقطه کلانشهر اهواز و بخش هایی از شهرستان کارون قطع شد.
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان در ادامه این گفت و گو اضافه کرد: اکنون شرایطی پایدار در استان خوزستان برقرار است و برق رسانی به مرکز و همه شهرهای استان به طور طبیعی و عادی ادامه دارد.
وی از مردم خواست از راه مدیریت مصرف با شرکت های برق همکاری کنند تا برق رسانی به مردم در تابستان امسال بدون وقفه انجام شود.

 


منبع:ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران