پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280458 تاریخ : 1396/03/21-14:58:53
,8,
رشد کم رمق شاخص کل بورس

رشد کم رمق شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران امروز (یکشنبه) شاهد معاملات کم رمق فعالان بازار سرمایه بود به شکلی که شاخص کل 15 واحد رشد کرد و در ارتفاع 79 هزار و 870 واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، فعالان بازار سرمایه در معاملات امروز 450 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش یکهزار و 806 میلیارد و 320 میلیون ریال را در بیش از 35 هزار دفعه داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد و به میزان چهار واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن تفاوتی میان شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل وجود ندارد و با افت 69 واحدی رو به رو شد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، امروز نیز با 53 واحد عقبگرد مواجه بود و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکتهاست که قابل معامله در بورس باشد، 9 واحد افت داشت.
همچنین در حالی که شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سود آوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، با رشد 87 واحدی رو برو شد، بازار دوم بورس تهران 403 واحد عقبگرد داشت.


در معاملات امروز نماد وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید)، اخابر (مخابرات ایران)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، فملی (ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران)، وغدیر (سرمایه‌گذاری ‌غدیر) و پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل شتران (پالایش نفت تهران) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص ها شدند.

شاخص آیفکس به 904 واحد رسید
فرابورس نیز در معاملات روز یکشنبه کم رمق بود به شکلی که تنها شاخص کل این بازار تنها 1.3 واحد رشد کرد و به عدد 904 واحد رسید.
ارزش معاملات در این بازار به یک هزار و 154 میلیارد و 778 میلیون ریال رسید که نتیجه داد و ستد 254 میلیون و 284 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 28 هزار و 688 نوبت بود.
نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و بساما ( بیمه سامان) بیشترین اثر مثبت را در رشد شاخص آیفکس داشتند اما نمادهای ذوب (سهامی ذوب آهن اصفهان)، اپرداز (آتیه داده پرداز)، ارفع (شرکت آهن و فولاد ارفع)، شاوان (پالایش نفت لاوان) و سمگا (گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی) با افت خود از رشد بیشتر شاخص کل فرابورس جلوگیری کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران