پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353699 تاریخ : 1397/05/15-12:29:03
,12,17,
رشد چشمگیر واردات کالاهای اساسی

گزارش گمرک از آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی

رشد چشمگیر واردات کالاهای اساسی

گمرک ایران در گزارشی آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی به کشور را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، بررسی آمار تجارت خارجی کشور در چهار ماهه نخست سال‌جاری نشان می‌دهد که ذرت دامی، برنج، لوبیای سویا، جو، کنجاله و سایر قطعات بی‌استخوان منجمد گاو ازجمله کالاهای اساسی هستند که بیشترین میزان واردات را در این مدت داشته‌اند.

بنابراین گزارش، ذرت دامی ازجمله کالاهای اساسی است که در لیست عمده کالاهای وارداتی به کشور طی چهار ماهه نخست سال 97 رتبه دوم را به خود اختصاص داده است به طوری که در این مدت 3 میلیون و 104 هزار تن ذرت دامی به کشورمان وارد شده است که به لحاظ وزنی نسبت به سال 96 رشد 41 و 80 صدم درصدی داشته است.

این گزارش حاکی است ارزش دلاری ذرت دامی وارد شده به کشورمان طی این مدت 711 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 و 94 صدم درصد افزایش را نشان می‌دهد، واردات این کالا در مجموع 4 و 68 صدم درصد از سهم ارزشی واردات به کشور را به خود اختصاص داده است.
برنج از دیگر کالاهای اساسی است که رتبه سوم اقلام عمده وارداتی به کشور قرار دارد. طی چهار ماهه نخست سال‌جاری 663 هزار تن برنج به ارزش 675 میلیون دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزش به ترتیب 2 و 79 صدم درصد و 11 و 95 صدم درصد افزایش داشته است این کالا در مجموع 4 و 44 صدم درصد از سهم ارزشی کل واردات را دارد.
لوبیای سویا رتبه چهارم را در لیست اقلام عمده وارداتی به کشور دارند به طوری که طی چهار ماهه نخست سال‌جاری 999 هزار تن لوبیای سویا به ارزش 492 میلیون دلار به کشورمان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش به ترتیب 41 و 87 و 45 و 79 صدم درصد افزایش داشته است و در مجموع لوبیای سویا 3 و 24 صدم درصد از سهم ارزشی کل واردات را به خود اختصاص داده است.
این گزارش می‌افزاید طی مدت مذکور جو با میزان 772 هزار تن به ارزش 166 میلیون دلار در ردیف نهم اقلام وارداتی به کشور جای دارد که نسبت به مدت مشابه سال 96 بیانگر افزایش 93 و 61 صدم درصدی از نظر وزنی و 136 و 98 صدم درصدی از حیث ارزش می‌باشد و 1 و 9 صدم درصد از سهم ارزشی کل واردات را دارد.
براساس این گزارش سایر قطعات بی‌استخوان منجمد از نوع گاو از دیگر کالاهای اساسی است که بیشترین میزان واردات را طی چهار ماهه نخست سال‌جاری داشته است و رتبه یازدهم لیست اقلام عمده وارداتی را داراست. به طوری که به میزان 34 هزار تن به ارزش 148 میلیون دلار به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال 96 افزایش 2 و 57 صدم درصدی از نظر وزن و 7 و 69 صدم درصد از حیث ارزش داشته است.
براساس این گزارش کنجاله و سایر آخال‌های جامد حتی خرد شده یا به هم فشرده در رتبه سیزدهم اقلام عمده کالاهای وارداتی طی چهار ماهه نخست سال‌جاری را دارد و 323 هزار تن به ارزش 137 میلیون دلار وارد کشورمان شده است که بیانگر کاهش 39 و 17 صدم درصدی از نظر وزن و 35 و 69 صدم درصدی از حیث ارزش می‌باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 399
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران