پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354102 تاریخ : 1397/05/21-11:36:14
,17,
رشد صنایع کوچک نیازمند ثبات اقتصادی است

رئیس اتاق ایران:

رشد صنایع کوچک نیازمند ثبات اقتصادی است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از لازمه های رشد صنایع کوچک و متوسط ایجاد ثبات در اقتصاد کلان است که باید از طریق حاکمیت فراهم شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، غلامحسین شافعی امروز در مراسم روز حمایت از صنایع کوچک و افتتاح بزرگترین نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک ایران افزود: ?اگر اقتصاد قابل پیش بینی نباشد و ورود به فعالیت های اقتصادی با خطر مواجه باشد فعالان اقتصادی به سمت کارهای غیر مولد خواهند رفت.

وی گفت: توسعه صادرات و ورود به بازارهای جهانی تنها راه توسعه کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ما باید راهبرد منسجمی برای توسعه صنعتی در صنایع کوچک و متوسط داشته باشیم و در این توسعه به اولویت بندی صنایع توجه کنیم.
شافعی با بیان اینکه برخی فشارهای محلی باعث شده که صنایع در محل هایی که توجیه اقتصادی ندارد مستقر شود گفت: مکان یابی در توسعه صنعتی باید با نگاه آمایش سرزمینی باشد.
وی افزود: همچنین باید در توسعه صنعتی ظرفیت سنجی انجام شود و در بازار رقابتی تکثر و تعداد زیادی بانگاه های موازی ممکن است مفید نباشد.
بنابراین گزارش اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز به نقش صنایع کوچک در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها اشاره کرد و گفت: باید برای سود های بانکی و مسئله ارز برای حمایت از صنایع کوچک چاره اندیشی شود.
وی افزود: در مسئله زیر ساخت شهرک های صنعتی نیز با مشکل کمبود برق و آب مواجه هستیم که باید چاره اندیشی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 436
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران