پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280211 تاریخ : 1396/03/09-19:18:10
,6,
رشد بهره وری مبنای سودآوری عملیاتی در شرکت سایپا

رشد بهره وری مبنای سودآوری عملیاتی در شرکت سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خوشبختانه سایپا امروز در مسیر رشد و تعالی است و قاعدتا دراین مسیر ارتقای بهره وری یکی از پایه های اساسی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مهدی جمالی مدیرعامل گروه سایپا گفت : در مسیر تعالی سایپا، ارتقای بهره وری یکی از پایه های اساسی است که در همه بخشهای سایپا اعم از منابع انسانی، تکنولوژی های جدید و کاهش هزینه ها، فعالیت های خیلی خوبی در سطح گروه انجام شده است.


جمالی افزود: بزرگترین امتیاز گروه سایپا در بخش ارتقای بهره وری آن است که نیروهای جوان و فعالی در همه شرکت های زیرمجموعه به صورت رقابتی فعالیت ها را پیش می برند وتلاش آنان به ما انگیزه ای داد تا بتوانیم توسعه و ارتقای بهره وری را فعال تر از گذشته پیگیری کنیم و از همه مدیران شرکت هامی خواهم که بخش توسعه بهره وری شرکت ها را جدی بگیرند.
وی تاکید کرد : آن چیزی که اکنون در زمینه توسعه شرکت نیازداریم،ارتقای بهره وری در همه زمینه ها اعم از امکانات، منابع انسانی، تکنولوژی و منابع دیگر است.
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: اطمینان دارم فعالیت های توسعه بهره وری که در گروه سایپا شروع شده و شکل خوبی به خود گرفته است، آینده درخشانی را برای گروه سایپا رقم خواهد زد.
جمالی خاطرنشان کرد : اگر نهایت بهره وری را سودآوری شرکت تلقی کنیم، اصل اساسی ادامه حیات شرکت را سودآوری طراحی کردیم و به همه معاونان و مدیران شرکت اعلام کردم که سایپا از سال 96باید مجموعه ای باشد با سودآوری عملیاتی و این یعنی افزایش بهره وری در همه بخشها باید صورت گیرد.
وی گفت: قاعدتا بدون بهره وری نخواهیم توانست به سودآوری برسیم و سودآوری هدف بهره وری است و با توجه اینکه توانستیم در همه زمینه ها بهره وری را ارتقاء دهیم، آینده بسیار خوبی در انتظار مجموعه سایپا است.
جمالی تاکید کرد: در سایپا با توجه به شتاب روند توسعه محصول باید بهره وری را از همین امروز طراحی کنیم و در افزایش تولید نیز باید بهره وری را به سرعت طراحی و ارتقا دهیم البته با توجه به تلاش هایی که در حوزه بهره وری و سودآوری در سایپا انجام می شود، آینده بسیار خوبی در انتظار سایپا است.
مدیربازاریابی و پیشبرد فروش گروه خودروسازی هم از افزایش تولید درجهت فروش و تحویل بموقع تعهدات محصولات گروه خودرو سازی سایپا در اردیبهشت خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایپا نیوز، رضا تقوی با بیان رفع موانع و مشکلات تولیدی در کشور افزود: با افزایش روند تولید و تحویل بموقع تعهدات شاهد توزیع هر چه بیشتر خودروها در شبکه نمایندگی ها در سطح کشور خواهیم بود.
وی گفت : در حال حاضر سبدی ازمحصولات گروه خودروسازی سایپا با متنوع ترین شرایط در فروش ویژه سالروز آزاد سازی خرمشهر جاری است که هموطنان گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی، ثبت نام و تحویل خودرو به نمایندگی های مجاز گروه سایپا در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین مرکز ارتباط با مشتریان گروه خودروسازی سایپا با شماره تلفن 096550 پاسخگوی سوالات مشتریان خواهد بود.
گروه خودروسازی سایپا برای سومین سال متوالی موفق به کسب لوح تقدیر و سپاسنامه از هشتمین جشنواره ملی بهره وری شد. 
از میان پروژه های ارائه شده گروه خودروسازی سایپا به جشنواره ملی بهره وری، دو پروژه «برنامه ریزی پیشامدگرا» و «پیاده سازی سیستم کانبان الکترونیکی (اقلام غیرپلیمری) خط تولید مونتاژ سراتو» از معاونت برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا، جزء 10 طرح برتر انتخاب و به ترتیب موفق به کسب لوح تقدیر و سپاسنامه از این جشنواره شد.
بر اساس این خبر، همسو با سند راهبردی توسعه بهره وری گروه سایپا و در راستای ترویج فرهنگ بهره وری و ارزشهای سازمانی، اداره توسعه بهره وری معاونت اداری و توسعه منابع انسانی گروه سایپا همه ساله نسبت به شناسایی وگردآوری پروژه های بهره وری واحدهای مختلف سایپا اقدام و به صورت هفتگی پروژه های بهره وری و مدیریت هزینه را که در مدیریتها و معاونت ها تعریف می شوند مورد بررسی قرار میدهد.
بر همین اساس و با حمایت های مدیریت عامل گروه سایپا، مقوله اهتمام به بهره وری در این گروه نهادینه شده و در سند جامع اخلاقی سایپا نیز به عنوان یکی از ارزشهای سازمانی به آن تاکید شده و در سال گذشته بالغ بر 104 میلیارد تومان کاهش هزینه و افزایش درآمد برای شرکت سایپا کسب شده است.
تنظیم برنامه ریزیهای آتی در تولید، یکی از مهمترین اهداف پروژه برنامه ریزی پیشامدگرا بوده به گونه ای که مجموعه اتفاقها در انتها بیشترین تطبیق را با برنامه خواهد داشت و برنامه ریزی پیشامدگرا چندین سال است که در شرکت در حال انجام است و سایپا با این پروژه به نقاط بسیار خوبی دست یافته است.
اختتامیه هشتمین جشنواره ملی بهره وری به مناسبت روز ملی بهره وری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد و از برترین شرکت های بهره ور ملی تقدیر به عمل آمد.
مدیرعامل شرکت سایپادیزل هم با اشاره به برنامه های گسترده این شرکت در جهت افزایش سهم بازار، ابراز امیدواری کرد، شرکت سایپادیزل به روزهای اوج خود باز گردد. 
رسول محمدصادقی در سخنان خود در نشست سراسری نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش شرکت سایپادیزل با تأکید بر ارادة هیأت مدیره بر رفع موانع موجود و بهره گیری از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی، از برنامه های گسترده این شرکت در راستای افزایش سهم بازار و فروش محصولات خبر داد.
مدیرعامل شرکت سایپادیزل، ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی معظم له خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان مرجع تمام اقدامات در شرکت سایپادیزل مورد توجه همه ارکان مجموعه است و در این راستا، با مذاکرات متعددی که با شرکای خارجی خود نظیر؛ ولوو، رنو، دانگ فنگ، فوتون و ... داشته ایم، افزایش عمق ساخت داخل محصولات تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به توجه ویژه شرکت سایپادیزل به توسعه سبد محصولات خود در سال جاری تأکید کرد: در حال حاضر شرکت سایپادیزل، متنوع ترین سبد محصول در تمامی رده های کامیونت و کامیون های باری، کمپرسی و کشنده را در بین خودروسازان تجاری داراست، که با هدف گذاری های صورت گرفته، در سال جاری، محصولات جدیدی نیز به این سبد افزوده خواهد شد.
مدیرعامل سایپادیزل همچنین با اشاره به اهمیت و نقش تعیین کننده نوسازی ناوگان فرسوده تجاری کشور، اضافه کرد: خروج 70 هزار دستگاه خودروی تجاری فرسوده از چرخه حمل و نقل و جایگزینی خودروهای نو و باکیفیت، فرصت مناسبی است تا ضمن ارائه خدمتی مهم و زیرساختی به صنعت کشور و فعالان حوزه حمل و نقل، زمینه های ایجاد اشتغال و کار مضاعف را در شرکت سایپادیزل فراهم نمود.
محمدصادقی همچنین، از مذاکرات متعدد سایپادیزل با بانک های عامل طرح نوسازی برای تأمین به موقع منابع مالی مربوط به این طرح خبر داد و افزود: در حال حاضر، یکی از اولویت های مهم، موضوع تأمین منابع مالی و سهولت در پرداخت تسهیلات مقرر شده به مشتریان است که به یاری خداوند و همکاری بانک های طرف قرارداد، این امر در حال پیگیری و انجام است و از این پس، شاهد شتاب بیشتری در تحویل خودروها به مشتریان خواهیم بود.
عضو هیأت مدیره شرکت سایپادیزل، همچنین ضمن تأکید بر نقش حیاتی خدمات پس از فروش در صنعت خودرو، خاطرنشان کرد: بازنگری رویه های موجود بر اساس نگاه استراتژیک به مقوله خدمات پس از فروش و افزایش کمی و کیفی ارئه خدمات به مشتریان در شرکت خدمات فنی رنا، از دیگر برنامه های مهم سایپادیزل در سال جاری به شمار می آید.
محمدصادقی در ادامه با اشاره به نقش مهم و بسزای نمایندگی های فروش به عنوان پیشانی اصلی ارتباط با مشتری در اقصی نقاط کشور، یادآور شد: یکی از وظایف نمایندگان محترم، انعکاس بازخوردها و نظرات مشتریان به شرکت مادر است که چنانچه این مهم به درستی و با درک صحیح از خواسته های مشتری صورت پذیرد، ضمن افزایش رضایتمندی مشتریان و تسریع در برآورده نمودن نیازهای ایشان، زمینه های رشد و بهره وری در سازمان را فراهم خواهد نمود.
وی در پایان از استقبال مجموعه مدیریتی سایپادیزل از نظر و پیشنهادهای سازنده نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش بعنوان یکی از ارکان اصلی خانواده بزرگ سایپادیزل، خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری بیشتر جلساتی از این دست، شاهد تعامل بیشتر زنجیره مشتریان، نمایندگان و شرکت های سایپادیزل و رنا در راستای بهبود وضع عملکردی در بخش های مختلف کاری خواهیم بود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران