پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315594 تاریخ : 1396/11/28-15:10:12
,8,
رشد 73 درصدی ارزش معاملات فرابورس

رشد 73 درصدی ارزش معاملات فرابورس

معاملات فرابورس در بیست و هشتمین روز از بهمن‌ماه 96 در حالی پایان یافت که به ترتیب حجم و ارزش خرید و فروش سهام و انواع اوراق در مجموع بازارها با رشد 69 و 73 درصدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  امروز در مجموع بازارهای فرابورسی شاهد جا به جایی 650 میلیون ورقه به ارزش بیش از 3 هزار و 291 میلیارد ریال بودیم که نسبت به آمار معاملات در آخرین روز هفته قبل از افزایش 69 و 73 درصدی حجم و ارزش دادوستدها حکایت داشت.

این گزارش می افزاید: روز جاری 65 درصد از حجم و 24 درصد از ارزش کل معاملات فرابورس به خرید و فروش سهام در مجموع دو بازار اول و دوم اختصاص داشت که از این رقم نماد «ذوب» با معاملاتی در حجم 263 میلیون و 730 هزار سهم به ارزش 235 میلیارد ریال صدرنشین شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.

پربازدیدترین نماد معاملاتی

نماد ذوب‌آهن همچنین پربازدیدترین نماد معاملاتی امروز شناخته شد که بیشترین تاثیر مثبت را تا سطح حداکثر 2 واحد بر شاخص کل فرابورس گذاشت. «ذوب» در عین حال سومین نمادی بود که با بیشترین درصد رشد قیمت روبرو شد.

در پایان معاملات امروز بازار فرابورس شاخص کل افت 6 واحدی را تجربه کرد که عمده تاثیر منفی بر این نماگر از جانب نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «سرچشمه» تا سطح حداکثر 7 واحد رقم خورد. در مقابل تاثیر مثبت بر آیفکس از جانب نمادهای «ذوب»، «دماوند»، «هرمز» و «شراز» مانع از افت بیشتر این نماگر شدند.

از سویی دیگر، بازار پایه‌ای‌ها نیز امروز اقدام به جابه جایی 183 میلیون سهم به ارزش 205 میلیارد ریال در مجموع سه تابلو معاملاتی این بازار کردند. در تابلو ج بازار پایه امروز  نماد معاملاتی شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی «شمواد1» گشایش یافت.

بازار اوراق با درآمد ثابت

همچنین نقل و انتقال نزدیک به 2 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 862 میلیارد ریال ماحصل دادوستدهای انجام شده در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس است. اسناد خزانه در نماد «سخاب6» با معامله بیش از 316 هزار ورقه به ارزش بیش از 311 میلیارد ریال در صدر این بازار قرار گرفت.

بازار اوراق تسهیلات مسکن

نگاهی به تابلو معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد در حالی 80 هزار ورقه «تسه» به ارزش بیش از 57 میلیارد ریال میان خریداران و فروشندگان این اوراق دست به دست شده که اغلب نمادها افت قیمتی را تجربه کردند و در بازه 727 هزار تا 705 هزار ریال دادوستد شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 469
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران