پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353628 تاریخ : 1397/05/14-11:33:31
,17,13,
رشد 56 درصدی صادرات زعفران

در سه ماهه نخست سال 1397 رخ داد؛

رشد 56 درصدی صادرات زعفران

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اعلام کرد: آمار مقایسه‌ای بیانگر رشد 49 درصدی وزن و 45 درصدی ارزش صادرات محصولات گل و گیاه دارویی، خوراکی، زینتی و صنعتی در سه ماه? نخست سال 1397، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری، در این خصوص اظهار داشت: صادرات محصولات گل و گیاه دارویی، خوراکی، زینتی و صنعتی در سه ماه? نخست سال 1397، با ارزشی معادل 127.4میلیون دلار و وزن 85 هزار تن به کشورهای هدف صادر شد که 60 درصد از کل این میزان به صادرات زعفران اختصاص دارد.

وی افزود: صادرات زعفران با ارزش 76.5  میلیون دلار و وزن 55 تن، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 56 درصدی در ارزش و رشد 52 درصدی وزنی را تجربه کرده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: همچنین در سه ماهه نخست سال‌جاری محصول زعفران با نفوذ به  45 بازار مختلف از رشد 12.5 درصدی در کسب بازارهای جدید برخوردار شده است.

بازاری در خصوص مهم‌ترین بازارهای صادراتی زعفران و رقم صادرات به آن‌ها اظهار داشت: محصول زعفران به کشورهای امارات با ارزش 22.5 میلیون دلار، هنگ کنگ با 16.5 میلیون دلار، اسپانیا با 13.7میلیون دلار، افغانستان با 7.9 میلیون دلار و ویتنام با 6.3 میلیون دلار صادر شده که سهم صادرات زعفران برای این 5 بازار عمده از کل صادرات زعفران 87.4 درصد است.

وی در تشریح مشکلات و مسائل پیش روی صادرات محصول زعفران گفت: علی رغم رشد ارزشی صادرات این محصول مشکلاتی از قبیل، فقدان برند سازی، ضعف زیرساختهای بسته بندی و ایجاد ارزش افزوده، صادرات  فله ای محصول به  برخی کشورهای هدف واسط و صدور مجدد آن به بازارهای اصلی، فقدان مکانیزم ردیابی و پایش محصول صادراتی با استفاده از ابزارهای کد رهگیری و شناسه ملی نیز وجود دارد.

بازاری تاکید کرد: حمایت از  سرمایه گذاری در مبادی تولیدی با ایجاد و توسعه خطوط سورت و بسته بندی صادراتی، ضرورت پیاده سازی کامل طرح شناسه ملی ردیابی کیفیت محصولات صادراتی در مناطق تولیدی با حمایت دولت، کاهش و یا حذف تعرفه ورود محصولات ایران به کشورهای هدف از جمله هندوستان و چین از طریق مناسبات و مذاکرات سیاسی تجاری می‌تواند در توسعه صادرات محصول زعفران نقش کلیدی داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 394
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران