پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248627 تاریخ : 1395/08/19-16:15:58
,7,
رشد 36 دلاری قیمت اونس جهانی و توقف معاملات طلا در بازار تهران

رشد 36 دلاری قیمت اونس جهانی و توقف معاملات طلا در بازار تهران

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از رشد متوسط 36 دلاری قیمت اونس طلا تا پیش از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از صبح امروز (چهارشنبه) خبر داد و گفت: اکنون خرید و فروش ها در بازار ایران متوقف شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد کشتی آرای افزودتا تثبیت مجدد قیمت ها و بازگشت آنها به روال عادی، هرگونه معاملات طلا در بازار با احتیاط انجام می شود.

وی با بررسی آخرین وضعیت بازار داخلی طلا و سکه ناشی از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: از ساعت چهار صبح امروز و اعلام پیش افتادن «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان از رقیب خود، بازارهای مالی این کشور تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گرفت و شاخص بورس آن روند نزولی شد.
به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در پی این واکنش در بازار بورس، قیمت نفت کاهش یافت و ارزش سهام نیز به شدت سقوط کرد، اما در مقابل ارزش طلا رو به افزایش گذاشت.
وی ادامه داد: برآیند این تغییرات، کاهش ارزش دلار آمریکا را در بازارهای پولی رقم زد و ارزش این ارز در مقابل سایر ارزهای عمده و مهم نیز با افت مواجه شد.
کشتی آرای یادآور شد: افزایش اولیه به ثبت رسیده قیمت اونس جهانی طلا در صبح امروز 50 دلار بود، اما تا این لحظه و با چند نوسان، قیمت اونس جهانی 36 دلار در همسنجی با آخرین ساعت های معاملات دیروز رشد به ثبت رسانده است.
وی بیان داشت: این تغییر و تحولات از صبح امروز بازار ایران را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و بویژه بازارهای بورس و سهام نوساناتی را تجربه کرده اند.
به گزارش ایرنا، بورس تهران آخرین روز معاملات هفته جاری را تحت تاثیر نتایج فعلی انتخابات آمریکا با کاهش بیش از 1249 واحدی آغاز کرد و در ساعت 12 و 30 دقیقه 1459 واحد افت را به ثبت رساند و شاخص کل به عدد 78 هزار و 411 رسید.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: امروز قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی با 300 هزار ریال رشد به 11 میلیون و 400 هزار ریال افزایش یافت و هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب رشدی 110 هزار ریالی، 60 هزار ریالی و 30 هزار ریالی در مقایسه با دیروز تجربه کردند.
به گفته کشتی آرای، قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز با رشدی 35 هزار ریالی در همسنجی با دیروز به یک میلیون و 155 هزار ریال رسیده است.
وی گفت: هم اینک و با شوک وارد شده قیمتی، خرید و فروش ها در بازار ایران متوقف شده و تا ثابت شدن قیمت ها و بازگشت آنها به روال عادی، هر گونه معاملات در بازار با احتیاط انجام می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: معامله های انجام شده بیشتر در حد خُرد است و افراد از انجام معاملات کلان طلا خودداری می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران