پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310396 تاریخ : 1396/09/14-17:20:19
,17,10027,
رشد 20 درصدی صنعت بیمه طی 8 ماه اول سال جاری

رئیس کل بیمه مرکزی:

رشد 20 درصدی صنعت بیمه طی 8 ماه اول سال جاری

بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه همزمان با 13 آذر روز ملی بیمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  این همایش با محوریت " مدیریت ریسک و بیمه؛ الزامات، چالش‌ها و راهکارها" باحضور، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی ، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  و مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ، زنگنه وزیر نفت، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کل بیمه مرکزی، مدیرعامل بیمه ایران و سایر مدیران شرکتهای بیمه در سالن همایش های برج میلاد برگزار گردید.

هدف از برگزاری این همایش؛ تاکید بیشتر بر افزایش آگاهی درک از ریسک و اولویت دار کردن آن، به منظور افزایش تقاضای عمومی برای امنیت، آرامش و سلامت بود. همچنین در این همایش  5 میزگرد با موضوع‌های مدیریت ریسک‌های فاجعه آمیز، مدیریت ریسک و بیمه درصنعت انرژی، مدیریت ریسک و بیمه درصنعت حمل ونقل، مدیریت ریسک و بیمه درحوزه سلامت و مدیریت ریسک در حاشیه این همایش برگزار شد.

 

وزیر اقتصاد: هم بیمه باید در سبد خانوارها بیشتر شود

وزیر اقتصاد در این همایش اظهار داشت: بیمه در اقتصاد کشور نقش انکارناپذیری دارد و این غیر از اهمیت صدچندان این صنعت در زندگی روزمره مردم است.

وی با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه زیرساخت بسط آرامش در جامعه است و می تواند احساس اطمینان را به سرمایه گذاران برگرداند و این نقش حساس صنعت بیمه در اقتصاد کشور به حساب می آید.

دکتر مسعود کرباسیان ، آینده فضای کسب و کار را در گرو توسعه صنعت بیمه دانست و افزود: منابع مالی جذب شده توسط صنعت بیمه می تواند در بازارهای پولی و مالی نقش مهمی را ایفا کند.

وی  به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص "اقتصاد امن" اشاره کرد و گفت: سهم بزرگی از اقتصاد امن به صنعت بیمه کشور مربوط می شود که باید در این زمینه جدیت بیشتری نشان بدهیم.

وزیر اقتصاد با ابراز تاسف از حادثه زلزله کرمانشاه و تلفات ناشی از آن ، تصریح کرد: تعدد خسارات بلایای طبیعی ضرورت گسترش صنعت بیمه و همگانی سازی آن را بیش از پیش یادآور می شود.

کرباسیان با قدردانی از عملکرد سریع و پوشش مناسب شرکت های بیمه در حادثه اخیر ، گفت: من شاهدم که شرکت های بیمه از همان ساعات اولیه پس از حادثه در محل حضور یافتند و با حذف تشریفات اداری چک تسویه خسارت را تحویل می دادند.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث اینچنینی اهمیت و نقش آفرینی صنعت بیمه برای مردم ملموس تر خواهد بود. 

وزیر اقتصاد به اهمیت اطلاع رسانی گسترده تر در حوزه بیمه اشاره کرد و گفت: انتقال مسئولیت از بیمه گذار به بیمه گر ماموریت اصلی صنعت بیمه به حساب می آید.

کرباسیان با اشاره به توافق نامه برجام و تاثیر آن در تمامی نهادهای اقتصادی به تاثیر این توافق نامه در تعاملات بین المللی صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: نمود توافق نامه برجام در بخش بیمه های اتکایی بیشتر است و حضور شرکت های خارجی و نقش آفرینی آنان در معادلات بیمه ای محسوس است.

وزیر اقتصاد توسعه صنعت بیمه را مدیون اطلاع رسانی سالم ، گسترده و شفاف دانست و گفت: در صورتی که شبکه های ارتباطی و رسانه ها در این خصوص تلاش کنند به زودی شاهد خواهیم بود که صنعت بیمه در سبد تمامی خانواده ها قرار می گیرد.

وزیر اقتصاد تسهیل بازسازی و بهبود شرایط امدادرسانی را در گرو تاسیس صندوق بیمه همگانی دانست و افزود: صنعت بیمه در اتاق شیشه ای فعالیت می کند و این شفاف سازی می تواند مسیر افزایش ضریب نفوذ آن را در جامعه هموار کند.

کرباسیان در پایان توانمندسازی صنعت بیمه و افزایش سطح توانگری شرکت های بیمه را یک تحول جدی و مثبت ارزیابی کرد و روز بیمه را به تمامی فعالان این صنعت تبریک گفت.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی در سخنان خود در این همایش، از حضور پررنگ و به موقع بیمه ایران در زلزله کرمانشاه تقدیر کرد.

 دکتر کرباسیان با بیان اینکه در نخستین ساعات پس از زلزله غرب کشور، صنعت بیمه بلافاصله در فضای باز و در چادرهای سیار به خدمت رسانی به زلزله زدگان پرداخت، از آقای پورکیانی و همکاران بیمه ایران و سایر بیمه ها قدردانی کرد.

وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بیمه نقش مهمی در توسعه و به علاوه در زندگی و کسب و کار مردم داشته است ، افزود: متاسفانه سهم ما در بیمه زندگی کم است و براساس برنامه ششم باید به 20 درصد حق بیمه های تولیدی برسد که مهمترین وظیفه در این حوزه اطلاع رسانی است.

دکتر کرباسیان با بیان اینکه بیمه مرکزی باید نقش رگولاتوری داشته و بیمه ایران نیز باید کمک دولت و بیمه مرکزی باشد، گفت: خصوصی سازی در بیمه ها را پیگیری می کنیم و سه شرکت بیمه ای (آسیا ، البرز و دانا) که در اختیار دولت است باید واگذار شود.

 

رییس کل بیمه مرکزی در بیست وچهارمین همایش ملی بیمه و توسعه: مدیریت ریسک چالش اصلی صنعت بیمه است

همچنین رئیس کل بیمه مرکزی در همایش مذکور گفت : نزدیک ربع قرن پیش که در سال 1373 اینجانب مسئولیت بیمه مرکزی را بر عهده گرفتم و بعد از تلاش و پیگیری گسترده توانستیم 13 آذر را به عنوان روز ملی بیمه ثبت کنیم، اولین همایش بیمه و توسعه را برای بزرگداشت اولین روز بیمه طراحی کردیم. خوشحالم بعد از نزدیک ربع قرن از رشد و پیشرفت سریع صنعت بیمه به همت فعالان صنعت بیمه صحبت می کنم. در این مدت رشد بیمه 4,5 برابر رشد تولید ناخالص داخلی بود و باعث شد ضریب نفوذ بیمه از 0.34 درصد به 2.2 درصد برسد. در 8 ماه اول امسال نیز رشد 20 درصدی صنعت بیمه نوید تداوم این روند را می دهد و مهمتر این که رشد حق بیمه و خسارت به تعادل رسیده است.

و اما در مورد موضوع همایش امروز یعنی مدیریت ریسک:

وظیفه نهاد ناظر بیمه ای حصول، اطمینان از تامین حقوق بیمه گزاران و بالطبع در این راستا حقوق بیمه گران است.

چارچوب حاکمیت شرکتی منافع کلیه ذینفعان از جلمه بیمه گزاران و سهامداران خود را تامین می کند. به موجب آیین نامه مصوب شورای عالی بیمه در مورد حاکمیت شرکتی، شرکت های بیمه بایستی سیستم های اثربخش مدیریت ریسک و کنترل های داخلی داشته باشند.

دو سیستم فوق بایستی چهار وظیفه اصلی را تامین کنند: مدیریت ریسک، تطبیق، آکچوئری و حسابرسی داخلی، لذا مدیریت ریسک و آکچوئری جزو الزامات اصلی حاکمیت شرکتی هستند. فلسفه وجودی کسب و کار بیمه گری، قبول ریسک از بیمه گزاران و تجمیع و توزیع آن است. شرکت های بیمه بایستی ریسک های تهدید کننده کسب و کار خود را شناسایی و مدیریت کنند.

 نهاد ناظر هم وظیفه دارد اثربخشی اقدامات بیمه گر را رصد نموده و از کفایت اقدامات انجام گرفته اطمینان حاصل کند. بدیهی است اگر بیمه گر نتواند ریسک هایی را که می پذیرد به شکل اصولی و منطقی مدیریت کند، با عواقب ناگواری مواجه می شود. به علت متغیر بودن و پویایی پرتفوی ریسک شرکت های بیمه، صنعت بیمه باید به طور دائم این ریسک ها را رصد نموده و راه حل های بیمه ای برای مدیریت آنها را عرضه کند. چالش اصلی در مقوله مدیریت ریسک صنعت بیمه، فقدان برداشت یا رویکرد صحیح نسبت به این موضوع مهم است. فقدان آموزش های دقیق و صحیح و ضعف ارتباطات بین المللی دو دلیل مهم این چالش است.

 

به موجب آیین نامه حاکمیت شرکتی، شرکت های بیمه ملزم به طراحی و ایجاد سیستم های مدیریت ریسک و کنترل های داخلی و واحدها و کمیته های مربوط هستند و به این نکته هم واقفیم که پیاده سازی و استقرار کامل و نهادینه شدن آن در فرهنگ سازمانی شرکت های بیمه زمان بر خواهد بود. همایش امسال نیز در همین راستا و در جهت طرح و پیگیری موضوع مهم مدیریت ریسک در سطح بنگاه های کشور و شرکت های بیمه است.

بیمه مرکزی در کنار طراحی، تصویب و ابلاغ مقررات حاکمیت شرکتی اقدامات مهم دیگری برای تعمیم و توسعه بیمه و کنترل توانگری و اعمال نظارت بهینه در طول یک سال گذشته انجام داده است:

1-  در حرکت به سمت تخصصی کردن شرکت های بیمه، تفکیک حساب های بیمه های عمر از غیر عمر و تامین شرایط و مقررات لازم برای تامین شرکت های تخصصی بیمه عمر و از همه مهمتر تشکیل یک مدیریت متخصص و متمرکز برای نظارت بر بیمه های زندگی در بیمه مرکزی

2- عملیاتی کردن نظارت onsite بر شرکت های بیمه و گسترش تدریجی فعالیت مدیریت مرتبط با این موضوع یعنی نظارت بر شرکت های بیمه

 3- تصویب آیین نامه 94 در شورای عالی بیمه که از سال 97 جایگزین آیین نامه 81 می شود و با رویکرد ریسک بیمه گری موضوع تعیین نرخ بیمه در شرکت ها بر مبنای قیمت تمام شده مورد کنترل و نظارت بیمه مرکزی قرار می گیرد.

 4- تعمیق کنترل توانگری مالی شرکت های بیمه با رویکرد تاکید بر اخذ تدریجی ذخایر لازم بر ریسک های بیمه ای توسط شرکت های بیمه و تاکید بر تامین سرمایه لازم تا پایان سال بر اساس مصوبه هیات وزیران و مهم این که با تمام این اقدامات مجامع شرکت های بیمه در مهلت قانونی برگزار شدند.

5- توسعه مداوم سیستم سنهاب و اجرایی کردن کد یکتا برای بیمه نامه های شخص ثالث و برنامه ریزی برای اجرای تدریجی آن در رشته های باربری، آتش سوزی و سایر بیمه نامه ها که می تواند نقش مهمی در کنترل تخلفات ایفا کند.

6- به تصویب رساندن آیین نامه قانون جدی بیمه شخص ثالث و اجرایی کردن بخش های اصلی قانون و رفع مشکلات و معایب قانون قبلی که همگان بر اثر جدی آن در حل مشکلات مردم و شرکت های بیمه متفق هستند.

7-  پیگیری و نظارت بر پرداخت خسارت های سنگین یک سال گذشته که عمدتا به علت عدم رعایت اصول ایمنی و نبود مدیریت ریسک در سمت بیمه گزاران و بعضا بیمه گران هزینه های سنگینی را بر کشور و صنعت بیمه تحمیل کرد. من از همکارانم در شرکت های بیمه تشکر می کنم که امر پرداخت خسارت را با جدیت و فوریت به انجام رساندند.

8- موفقیت در کسب پوشش های اتکایی از شرکت های معتبر اتکایی خارجی برای حوادث فاجعه آمیز در پی گشایش های ناشی از برجام که نتیجه تلاش های دیپلماتیک دولت و پیگیری و مذاکرات فشرده صنعت بیمه با طرف های خارجی بود.

9- اخذ مجوز کاهش تدریجی بیمه اتکایی اجباری از مجلس در قالب برنامه ششم توسعه و آغاز کاهش آن از امسال و اعمال تدریجی این کاهش در طول برنامه ششم.

 10-  برنامه ریزی و شروع اجرای برنامه های آموزش حرفه ای مدیران در ارشد و میانی صنعت بیمه و درخواست از طرف انجمن حرفه ای و سایر NGO ها و موسسات برای اقدام مشابه جهت تربیت مدیران حرفه ای و دارای صلاحیت برای اداره شرکت های بیمه

 11-  پیگیری و تصویب لایحه باقی مانده از سال 82 یعنی 14 سال پیش درباره تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی در مجلس که امیدوارم با اعلام نظر دولت و تامین نظر شورای نگهبان به تصویب نهایی رسیده و عملیاتی شود. صندوقی که این روزها جای خالی آن در تامین خسارت های زلزله زدگان عزیز به خوبی احساس می شود. هیچ وقت کمک نمی تواند جای پرداخت حق را بگیرد.

 

وزیر نفت: قش بی بدیل بیمه ها در کنترل ریسک صنعت نفت و انرژی

بیژن نامدار زنگنه در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه اظهار داشت: شرکت های بیمه می‌توانند با بازدیدهای اولیه تخصصی و الزام به رعایت ایمنی، ضامن کاهش خطرات و ریسک در حوزه نفت و انرژی باشند.

وی گفت : کنترل ریسک مالی در صنعت نفت باید با کمک صنعت بیمه افزایش یابد و صنعت بیمه حق دارد که نسبت به پیشگیری تهدیدات سخت‌گیری کند.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه حق دارد که نسبت به پیشگیری تهدیدات سخت‌گیری کند و بنده به عنوان وزیر نفت از این سخت گیری حمایت می‌کنم، خطاب به شرکت‌های بیمه ،گفت: قراردادهای بیمه‌ای را درست ببندید و نسبت به تهدیدات آینده حساس باشید. 

زنگنه اظهار داشت: حجم تولیدات در صنعت نفت بیش از 100 میلیارد دلار است و نیاز است که این ریسک مالی کنترل شود و صنعت بیمه باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشد.

وزیر نفت نیز در این همایش، بیمه ها را ضامن کاهش خسارت در محیط های پرخطر صنعت نفت دانست و گفت: امروز همانطور که نمی شود کشور را بدون بانک اداره کرد، بدون بیمه های خوب هم نمی توان کسب و کار را اداره کرد.

دکتر زنگنه با بیان اینکه فکر نکنیم بیمه خوب بیمه ای است که در مراحل اولیه با اغماض برخورد می کند افزود: بیمه ها

می توانند در صنعت نفت ایجاد امنیت کنند و من تقاضایم این است که بیمه را در صنعت نفت سخت و جدی بگیرید و من برای این کار از شما حمایت می کنم.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: صنعت بیمه لنگر اقتصاد کشور است

همچنین  رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه برای کاهش ریسک و رفع چالش ها، طراحی شده و نباید در درون خود بحران و چالش داشته باشد.

دکتر محمد رضا پور ابراهیمی عنوان کرد : جنس صنعت بیمه از اعتماد و اطمینان است و مهمترین ماموریت آن جلب اعتماد و ایجاد پوشش امن برای اشخاص و بنگاه های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: متاسفانه در ادوار گذشته و دولت های پیشین سوء مدیریت هایی صورت گرفت و ضعف نظارتی سبب شد آسیب هایی به این صنعت وارد شود که امروز هم با تبعات منفی آن دست و پنجه نرم می کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به وضعیت صورت های مالی برخی از شرکت های بیمه اشاره کرد و افزود: بازسازی و بهسازی این صنعت از ضرورت های جدی محسوب می شود تا بعد از این رشد منفی شرکت های بیمه را شاهد نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه از ارکان تعیین کننده و لنگر اقتصاد کشور به شمار می آید و باید توانایی ریسک داشته باشد و به همین خاطر ایجاد چالش در این صنعت ، سم مهلک است.

پورابراهیمی به ضرورت برنامه ریزی اصولی و آسیب شناسی جدی در صنعت بیمه تاکید کرد و آینده این صنعت را در گرو شناسایی چالش ها دانست و افزود: نیروهای جوان که با ابزارهای جدید مالی تجهیز شده اند باید به طور جدی وارد عرصه مدیریت بیمه بشوند و من از رییس کل بیمه مرکزی که به مدیریت جوان اعتقاد دارد درخواست می کنم در دوران تصدی خود پروژه ی پوست اندازی در اداره صنعت بیمه را دنبال کند.

پورابراهیمی با اشاره به حادثه زلزله ی اخیر کرمانشاه از آمادگی مجلس برای تصویب لایحه ایجاد صندوق بیمه های خبر داد و گفت: سازمان بحران، باید به صنعت بیمه منتقل شود و در صورت تصویب این لایحه هم امنیت مردم تامین می شود و هم دغدغه مسئولان کاهش خواهد یافت.

وی به عزم مجلس برای حذف مالیات بر ارزش افزوده صنعت بیمه تاکید کرد و افزود: یکی از دغدغه های جدی مجلس بالارفتن ضریب نفوذ بیمه در جامعه است و اگر مالیات بر ارزش افزوده مانعی در مسیر تحقق این هدف بزرگ باشد؛ با نظر کارشناسان و سیاستگذاران صنعت بیمه این مانع را از سر راه فعالان این صنعت برمی داریم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این مطلب که هیچ موضوعی به اندازه ی ظرفیت سازی اقتصادی برای مجلس اهمیت ندارد از دست اندرکاران صنعت بیمه که برای تحقق این امر تلاش می کنند، قدردانی کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی در همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه صنعت بیمه نیازمند پوست اندازی است تصریح کرد: پیدایش بیمه هایی مانند بیمه توسعه سهم مهلکی برای صنعت و اقتصاد کشور بوده و اگر این روند استمرار یابد مشخص نیست که این صنعت بتواند روی پای خود بماند.

پورابراهیمی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف توسعه صنعت بیمه، کاهش ریسک است امیدواریم بتوانیم  مالیات بر ارزش افزوده را از این بخش حذف کنیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه: تبلیغات برای بیمه های مهندسی باید بیشتر شود.

 محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه مراسم  با بیان اینکه صنعت بیمه هنوز به سوددهی کافی نرسیده اذعان داشت : علاوه بر اینکه مدیران شهری بیمه را جدی نگرفته اند، صنعت بیمه هم نتوانسته در بخش توسعه شهری حضور جدی داشته باشد که می‌توان در این زمینه به حادثه پلاسکو و زلزله کرمانشاه اشاره کرد.

محسن هاشمی در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه در سخنانی روش «فرست لاس» را از جمله روش های مناسب برای ارائه بیمه به شهرداری ها دانست و گفت: روش «فرست لاس» در مترو باعث شد تا هزینه بیمه تجهیزات گران قیمت تا حد زیادی کاهش یابد.

هاشمی در این مراسم گفت: بیمه گذاران دنبال شفافیت در قراردادها هستند؛ روش «فرست لاس» برای خودروهای اتوبوسرانی هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی گفت: در سال 1373 حق بیمه تولیدی حدود 30 تا 40 میلیارد تومان در سال بود ولی امروز رقم پرتفوی بیمه 30 تا 40 هزار میلیارد تومان رسیده است.

هاشمی با اشاره به آتش سوزی ساختمان پلاسکو اظهار داشت: در پلاسکو نمی توانیم پرداخت بیمه ای داشته باشیم زیرا مدیران شهری بیمه را جدی نگرفته اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: براساس ارقامی که در مطبوعات خواندم در زلزله کرمانشاه تعهد بیمه ای 130 میلیارد تومان است ولی رقم خسارت ها بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان ارزیابی شده است.

وی تصریح کرد: این آمادگی را داریم بستر عقودی را برای چنین فعالیت هایی در تمامی شهرها آماده کنیم.

هاشمی با اشاره به خدماتی که صنعت بیمه به شهرها ارائه می دهد، گفت: یکی از این خدمات، مسئولیت جامع شهرها و شهرداری هاست که براساس متن آن، چنانچه شهرداری ها خسارتی را به اشخاص حقیقی و حقوقی وارد شود، پرداخت

می کند.

رئیس شورای شهر تهران خدمت دیگر شرکت های بیمه را بیمه های مهندسی عنوان کرد و افزود: این بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان ها را در طول سال های آینده مورد نظر قرار می دهد که می تواند برای توسعه شهری بسیار مهم باشد.

هاشمی اظهار داشت: این بیمه نامه عیوب پنهان ساختمان، مصالح نامرغوب و مسائل مربوط به طراحی و غیره را بیمه می کند؛ لازم است تبلیغات بیشتری برای افزایش آگاهی و فراگیر شدن این بیمه نامه انجام شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی: هزینه بیمه نامه رانندگان پرخطر باید افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  نیز در این همایش گفت: در حوادث تاسف بار جاده ای هم شرکت های بیمه ای متضرر می شوند و هم متولیان حمل و نقل جاده ای در کشور سنگینی بار مسئولیت را روی شانه هایشان احساس می کنند.

 داوود کشاورزیان ضمن اعلام این مطلب افزود: دو درصد از خودروهای پلاک شده دنیا در کشور ما تردد می کنند که متاسفانه در سال گذشته حدود شانزده هزار هموطن جان خود،را بر اثر حوادث رانندگی از دست داده اند.

 وی تصریح کرد: مدیریت ایمنی، خودروی ایمن، راه استاندارد، کاربران ایمن و امداد و نجات اصولی پس از حوادث عوامل اصلی کاهش حوادث جاده ای به شمار می آیند.

 کشاورزیان خاطرنشان کرد: نرخ بیمه نامه ها باید بر اساس محاسبات ریسک تعیین و اعلام شود تا رانندگان پر ریسک و پرخطر احساس امنیت نکنند و ضریب حوادث بالا نرود.

 وی در پایان روز صنعت بیمه را به تمامی دست اندرکاران بیمه کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در سایه تعامل بیشتر بین دستگاه ها، حوادث جاده ای ایران کاهش پیدا کند.

 شایان ذکر است بخش دوم این همایش با برپایی پنل های تخصصی وارائه مقالات مرتبط با صنعت بیمه در نوبت عصر برگزار شد.

 

سمیه کرکوند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران