پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282082 تاریخ : 1396/05/04-11:36:20
,25,
رشد 15 درصدی پروژه‌های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

رشد 15 درصدی پروژه‌های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد‌معدنی ایران از رشد 15 درصدی پروژه‌های این مرکز و رشد 10 درصدی وضع مالی آن در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، غلامرضا ملاطاهری اظهار داشت: این مرکز در سال 96 پروژه‌های متعددی را در حوزه تحقیقات فرآوری در سطح ملی در دست انجام داد. از جمله این پروژه ها، بازیافت عناصر استراتژیک و با ارزش از سد با‌طله هاست و پیش‌بینی می‌شود برخی نیز در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی تا پایان 96 نهایی شود.

وی ادامه داد: از فعالیت‌های مرکز، فرآوری و استحصال کانی‌های با ارزش از باطله معدن سنگ‌آهن جلال‌آباد، استحصال عناصر نادر‌خاکی از سد‌باطله چادرملو، تست پایلوت نیمه‌صنعتی عناصر نادر منطقه ساغند، مطالعات فرآوری عناصر نادر منطقه سنگان، فرآوری گل‌قرمز جاجرم، فرآوری سرب و روی معدن مهدی‌آباد، و فراوری تیتانیوم کهنوج و فعالیت‌های زیست محیطی و نیز مهندسی معکوس ساخت برخی تجهیزات فرآوری طی سال 95 و 96 است.
سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد‌معدنی ایران خاطر‌نشان کرد: این مرکز، تحقیقات در بحث REE به لحاظ میزان مصرف و صنایعی را که در اینده وابسته به آن هستند در دستور کار خود قرار داده است و مطالعات فرآوری را به‌صورت جامع بررسی می‌کند که پس از بررسی و تایید مطالعات فنی و اقتصادی می‌تواند وارد فاز اجرایی شود.
ملاطاهری با بیان اینکه لازمه پیشرفت یک مرکز تحقیقاتی وجود ارتباطات بین‌المللی و آشنایی با تجهیزات و روش‌های نوین تحقیقاتی و فرآوری است، گفت: خوشبختانه ارتباطات بین‌المللی این مرکز با دیگر کشور‌ها برقرار شد. این مرکز در بعد بین‌المللی، تفاهم‌نامه‌های مختلفی با مراکز تحقیقاتی دنیا از جمله کشور آفریقای‌جنوبی و سازمان زمین‌شناسی فنلاند امضا کرد.
وی ادامه داد: مرکز یاد شده تفاهم نامه دیگری با مرکز تحقیقات پکن در زمینه آموزش آنالیز مواد‌معدنی و فرآوری عناصر، های‌تِک، کار با دستگاه‌های پیشرفته، کانی‌شناسی و مطالعات میکروسکوپی و نیز نحوه تدوین گزارش‌های مهندسی آغاز کرده است.
به دنبال این همکاری ها، زمینه‌های آموزشی برای کارشناسان مرکز با هدف گذراندن دوره‌های مرتبط و بازدید از این مراکز نیز در دست اقدام است.
وی افزود: همچنین در پی بازدید از مرکز تحقیقات چین مقرر شد پروژه‌های مشترک بین المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه توسط مرکز انجام پذیرد.
سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در ادامه با اشاره به کاهش ذخایر معدنی و اهمیت جلوگیری از خام‌فروشی، تصریح کرد: از این رو، پیش بینی می‌شود نیاز به فرآوری به منظور استحصال مواد ارزشمند از مواد کم عیار باعث شود مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در سال‌های آتی نقش موثرتری در این حوزه ایفا کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 397
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران