پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267994 تاریخ : 1395/12/22-19:31:28
,8,17,
رشد 13 واحدی شاخص بورس و افت 4 واحدی فرابورس

رشد 13 واحدی شاخص بورس و افت 4 واحدی فرابورس

شاخص بورس که امروز (یکشنبه) در محدوده منفی نوسان می کرد، در دقیقه های پایانی به یکباره بالا رفت و در نهایت، 13 واحد رشد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، روند حرکت شاخص کل بورس، در دقیقه های پایانی معاملاتی دیروز نیز از منفی به مثبت تبدیل شده بود که برخی از آن به عنوان دستکاری شاخص نام می برند.

البته نهادهای ذیربط این موضوع را نپذیرفته و اینگونه نوسان ها را جزئی از ماهیت بازار سرمایه می دانند.
در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 787 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و 546 میلیارد ریال در 49 هزار و 714 نوبت خرید و فروش شد.
بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کردند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) چهار واحد، شاخص کل (هم وزن) 20 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 16 واحد، شاخص آزاد شناور 49 واحد، شاخص بازار اول 30 واحد و شاخص 30 شرکت برتر کمتر از یک واحد رشد کرد.
تنها شاخص منفی بازار سرمایه یعنی بازار دوم 89 واحد افت کرد.
نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، اخابر (مخابرات)، بفجر (پتروشیمی فجر) و حکشتی (کشتیرانی) در معاملات امروز با تاثیر مثبت، شاخص را بالا کشیدند، اما فاراک (ماشین سازی اراک)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) و رمپنا (مپنا) با تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم توکافولاد، سرمایه گذاری سپه، معادن بافق، بیمه دانا و مس شهید باهنر اختصاص داشت.
بیشترین کاهش قیمت نیز به ماشین سازی اراک، حق تقدم صنایع کاغذسازی کاوه، حق تقدم گروه صنعتی پاکشو، حق تقدم سیمان شرق و آلومراد تعلق داشت.

کاهش چهار واحدی فرابورس
شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز، با کاهش چهار واحدی در پله 846 واحدی قرار گرفت.
بیش از 309 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از پنج هزار و 736 میلیارد ریال در 16 هزار و 548 نوبت خرید و فروش شد.
نماد پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی و تولید نیروی برق دماوند نیز بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس برجای گذاشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران