پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 313611 تاریخ : 1396/10/21-16:39:13
,6,
رسوایی بزرگ خودروهای دیزلی پیشِ روی فورد

رسوایی بزرگ خودروهای دیزلی پیشِ روی فورد

طبق یک دادخواست حقوقی، شرکت خودروسازی فورد آمریکا با همکاری بوش آلمان به فریبکاری و دستکاری در نرم افزار مدیریت میزان انتشار آلاینده ها در خودروهای دیزلی متهم شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  رویترز، برخی از رانندگان و صاحبان خودروهای دیزلی ساخت شرکت خودروسازی فورد به یک شرکت حقوقی در ایالات متحده آمریکا گزارش آلودگی خودروهایشان را داده اند و پس از بررسی های انجام شده این شرکت حقوقی، فورد را به دستکاری، فریبکاری و تقلب در نرم افزار مدیریت میزان انتشار آلاینده ها در کامیون های دیزلی تولید شده این شرکت متهم کرده است.

این شرکت حقوقی با تنظیم یک دادخواست در روز چهارشنبه مدعی شده است که خودروهای دیزلی و وانت پیکاپ های سوپر دیوتی ساخت شرکت فورد مدل های F-250 و F-350 بوسیله نصب یک نرم افزار، میزان انتشار آلودگی واقعی از این خودروها را کمتر از حد واقعی نشان می داده است.

در این دادخواست که در دادگاه منطقه شرقی ایالت میشیگان ایالات متحده آمریکا تنظیم شده است، نام تامین کننده آلمانی "بوش" نیز به چشم می خورد.

به نظر می رسد که شرکت خودروسازی فورد که رهبری و پیشگامی صنعت خودروسازی آمریکا و جهان را بر عهده دارد، با همکاری شرکت بوش آلمان با دستکاری در نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی، میزان واقعی آلودگی حاصل از این خودروهای دیزلی در حالت رانندگی نرمال را بسیار کمتر از حد واقعی، گزارش می داده است.

در صورت اثبات این ادعا، شرکت خودروسازی فورد آمریکا نیز به دلیل زیر پا گذاشتن قانون فدرال و تقلب و فریب کاری به سرنوشت خودروسازی فولکس واگن دچار خواهد شد.

در سال 2015 میلادی (نزدیک به دو سال پیش) رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت 22 میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

این در حالیست که شرکت فورد در بیانیه ای بلافاصله پس از انتشار این ادعا اعلام کرد که تمامی خودروهای دیزلی تولیدی فورد از قوانین تعیین شده توسط آژانس حفاظت محیط زیست و همچنین مقررات منابع هوایی و انتشار آلاینده های کالیفرنیا تبعیت می کند.

این خودروساز آمریکایی با "بی اساس " خواندن این ادعاها در بیانیه خود تاکید کرده است که در هیچ یک از خودروهای دیزلی تولید شده فورد دستکاری و تقلب رخ نداده است و ما برای اثبات سخنان خود علیه این ادعاهای بی اساس از خود دفاع خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران