پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307505 تاریخ : 1396/08/06-16:48:44
,20,
رسانه‌ها دستاوردها و موفقیت‌های دولت را به مردم اطلاع رسانی کنند

معاون اول رئیس جمهوری:

رسانه‌ها دستاوردها و موفقیت‌های دولت را به مردم اطلاع رسانی کنند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: از رسانه‌ها و مطبوعات می‌خواهیم که اقدام‌های دولت را به زبانی که برای عموم قابل درک باشد برای مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم مطلع شوند که کارهای جدی و مهمی انجام گرفته و دولت دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (شنبه، ششم آبان‌ماه) در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات که با حضور موسسه‌های مطبوعاتی، نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برپا شده است گفت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفت‌وگو و فرصتی است که ظرفیت‌ها و نقش‌های مطبوعات و رسانه‌های مکتوب به مردم توضیح داده شود.

وی افزود: همه وظیفه داریم که جایگاه و نقش رسانه را در اندازه واقعی خود بشناسیم و حس همدلی و هم نظری با رسانه‌ها پیدا کنیم.

جهانگیری با اشاره به این‌که ممکن است گاهی رفتار رسانه‌ها را نپسندیم، تصریح کرد: ما نباید از رسانه‌ها دوری کنیم، بلکه باید به رسانه‌ها رو بیاوریم و حتی اگر زبان نقد رسانه خیلی تند باشد باید با رسانه کار کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری رسانه را محل نقد صحیح و مطبوعات را محل ترویج اخلاق و انصاف دانست و عنوان کرد: رسانه میدان بی‌اخلاقی و بی‌انصافی نیست، روزنامه مزرعه محبت است و نه کشتزار نفرت.

وی ادامه داد: رسانه محل همگرایی، انسجام و همبستگی ملی است و نه محلی برای واگرایی جامعه، وجود رسانه‌های مستقل، حساس، سریع و شجاع هم به سود جامعه و هم به سود دولت است.

جهانگیری با بیان این‌که نقد رسانه‌ها یکی از بزرگترین سرمایه‌های در اختیار دولت برای اداره کشور است، گفت: هر کس نتواند نقد رسانه‌های رسمی کشور را تحمل کند حتماً به راه اشتباه خواهد رفت و در این راه اشتباه منابع کشور را هدر خواهد داد.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: جامعه و نظام نیازمند خبرگزاری‌ها و مطبوعاتی است که مورد وثوق مردم باشند و از مرجعیت سیاسی و اجتماعی در جامعه برخوردار باشند و دیده شوند و خریده شوند.

وی با تاکید بر این‌که اصحاب مطبوعات، مدیران مسئول،‌ دبیران، سردبیران، نویسندگان، عکاسان و همه دست اندرکاران مطبوعات نیازمند امنیت روانی و شغلی هستند، تصریح کرد: قوای سه گانه مهمترین وظیفه شان این است که تلاش کنند با استفاده از قانون، مطبوعات در متن جامعه باشند و نه این‌که آنها را از متن به حاشیه برانند.

جهانگیری با بیان این‌که اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی در مطبوعات باید جدی گرفته شود، عنوان کرد: روزنامه نگار شجاع، با اخلاق، آگاه و متخصص نیاز امروز جامعه ماست.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ما مسئولان باید از محدودیت‌ها برای روزنامه نگاران و از تعطیل شدن رسانه‌ها و از زیان ده بودن مطبوعات نگران باشیم و برای آن چاره اندیشی کنیم، زیرا هیچ نوع فعالیتی در شرایطی که زیان ده باشد امکان ادامه حیات ندارد.

وی، جوان مرگی مطبوعات به هر دلیل اعم از اقتصادی، سیاسی و یا قضایی را علامت توسعه نیافتگی کشور دانست و با تاکید بر این‌که باید این موضوع را جدی بگیریم، افزود: دوام و استمرار حیات مطبوعات به عنوان علامتی مهم از توسعه کشور است و توسعه نیافتگی مطبوعات بر همه ابعاد توسعه اثر خواهد گذاشت.

جهانگیری تصریح کرد: امروز کشور در شرایط ویژه و تعیین کننده‌ای قرار گرفته و هم فرصت‌ها و هم تهدیدهای مهمی پیش روی ماست که در این شرایط نیازمند درک صحیح و واقعی از منافع ملی، سرمایه‌های ملی و فرصت‌های تاریخی پیش روی کشور هستیم.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: دولت دستاوردهای بزرگی داشته است و اگر شرایط سال 92 را با امروز مقایسه کنیم مشاهده خواهیم کرد که رشدهای اقتصادی منفی به مثبت تبدیل شده و در سایر بخش‌ها نظیر فضای بین‌المللی کشور و سیاست خارجی نیز توفیق‌های زیادی حاصل شده است و امروز حتی وقتی که آمریکا علیه ملت ایران فریاد می‌زند، کشورهایی که با او همراه می‌شوند انگشت شمار هستند، در این شرایط انتظار دولت این است که مطبوعات این دستاوردها را در جهت امید و اعتماد ملت بازگو کنند.

وی گفت: ایران استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی برای مقابله با چالش‌ها دارد و از فرصت‌های بی نظیری برای حل مشکلات برخوردار است و نیاز داریم برای حل چالش‌های بزرگ منطقه‌ای و جهانی که با آن روبرو هستیم سیاستی در پیش گیریم که مورد اتفاق همه باشد، سیاستی می‌تواند کارساز باشد که همانند دوران برجام، مقام معظم رهبری، قوای سه گانه و همه جریان‌های سیاسی از آن حمایت کنند.

جهانگیری با یادآوری این‌که اقتصاد ایران در مسیر صحیح قرار گرفته و به راه افتاده است، به رشد بالای 12 درصدی اقتصاد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال نیز رشد اقتصادی کشور حدود 6 درصد بوده و این میزان از رشد اقتصادی در منطقه و جهان کم نظیر است، اما ما نیازمند رشد اقتصادی بالاتر هستیم.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: گاهی مردم گلایه می‌کنند که اگر تورم کاهش یافته و رشد اقتصادی افزایش یافته پس چرا این دستاوردها در زندگی ما قابل مشاهده نیست، گاهی زبان دولت برای بیان دستاوردها و کارهای انجام شده کافی نیست، از رسانه‌ها و مطبوعات می‌خواهیم که اقدام‌های دولت را به زبانی که برای عموم قابل درک باشد برای مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم مطلع شوند که کارهای جدی و مهمی انجام گرفته و دولت دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی داشته است.

وی با تاکید بر این‌که رسانه ها در مبارزه با فساد نباید لکنت زبان داشته باشند، عنوان کرد: فساد امروز در کشور نهادینه شده و وقتی که نبود شفافیت، رانت و کنار رفتن مطبوعات از صحنه وجود داشته باشد شاهد نهادینه شدن فساد در کشور خواهیم بود.

جهانگیری در ادامه با تاکید بر اهمیت سرمایه‌های اجتماعی کشور در پیشرفت و توسعه، گفت: سرمایه‌های اجتماعی در چهار سال گذشته نشان داد که نقشی فراتر از سیاست گذاری کارآمدترین دولت‌ها در پیشرفت کشور دارد، اگر اعتماد مردم به آینده کشور نبود ثبات به اقتصاد کشور باز نمی‌گشت و فضای روانی کشور در توطئه‌های آمریکا آرام نمی‌ماند.

معاون اول رئیس جمهوری با طرح این سوال که چرا برخی اصرار دارند که به سرمایه‌های نمادین کشور چوب حراج زده شود، افزود: از سرمایه‌های نمادین کشور به خاطر ایران، انقلاب و رهبری حفاظت کنیم و محدودیت ایجاد نکنیم.

وی خطاب به رسانه‌ها و مطبوعات تصریح کرد: برای بکارگیری ظرفیت‌های کشور، جوانان و افراد تحصیلکرده و نیز ظرفیت زنان، اقوام و مذاهب مختلف در جهت عبور از تنگناهای کشور دولت را یاری کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران