پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281122 تاریخ : 1396/04/13-11:16:00
,17,10030,
ربیعی: توسعه به 20 سال تداوم عقلانیت و تدبیر نیاز دارد

ربیعی: توسعه به 20 سال تداوم عقلانیت و تدبیر نیاز دارد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: برای توسعه باید 20 سال عقلانیت و تدبیر ادامه یابد و برای هر یک درصد رشد اقتصادی باید 20 درصد بهره وری نیروی کار تحقق یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،علی ربیعی امروز (سه شنبه) در مراسم رونمایی از طرح های نوین آموزشی و دستاوردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در محل این سازمان افزود: برای دستیابی به یک درصد رشد اقتصادی می توان 200 هزار میلیارد ریال از راه ماهرکردن نیروهای انسانی صرفه جویی کرد.

به گفته وی، آموزش های مهارتی نقش مهمی در ارتقای بهره وری دارد.
وی افزود: اکنون 120 هزار شغل در بخش «فناوری اطلاعات و ارتباطات» ایجاد شده است که می تواند بیشتر شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات نیاز به نیروی کار کمتری داریم اما در بخش تولید محتوا می توان اشتغال بالایی را ایجاد کرد.
به گفته وی، هرچه پهنای باند افزایش یابد، میزان اشتغال بیشتر می شود.
ربیعی اعلام کرد: از 2 سال پیش استفاده بیشتر از آموزش در فضای مجازی گفت و گوی جدی درون وزارتخانه بود که سازمان فنی و حرفه ای از چهار سال پیش که بنده آمدم، کار را در بخش های الکترونیک آغاز کرده بود و پیشبرد شتابان و استفاده از فناوری های نو از سال 1393 به طور جدی در سازمان مطرح شد.

تربیت نیروی انسانی ماهر راه میانبر توسعه و رشد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسیری که باید انتخاب کنیم و می تواند به طور میانبر ما را به توسعه و رشد مورد نیاز برساند، تربیت نیروی انسانی ماهر است.
«ما برنامه رشد اقتصادی هشت درصدی را هدفگذاری کرده ایم و برای دستیابی به چنین رشدی منابعی مورد نیاز است».

100 هزار دانشجوی دکترای آماده اشتغال
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 100هزار دانشجوی دوره دکترا در کشور داریم که بزودی وارد بازار کار می شوند. 
به گفته وی، اکنون نسبت دارندگان مدارک دکترا، فوق لیسانس و لیسانس در بازار کار به هم خورده که راهکار تعادل بخشی به آن ارزشمند کردن گواهینامه های سلامت شغلی و گسترش آموزشگاه های فنی و حرفه ای است. 
وی یادآوری کرد: نسبت بین نیروی فارغ التحصیل و رشته مورد نیاز استان ها در بهترین حالت به 20درصد می رسید.
وهمچنین نیروهایی که می آیند و مهارت هایی که برای انجام کاردارند ،درباره مهارت هم برای شغل یابی و هم افزایش بهره وری بحث می شود . حداقل 20درصد مورد نیاز برای 1درصد از رشد را برای بهره وری نیروی کار باید به دست بیاوری

برنامه اشتغال در صنایع متوسط و بزرگ 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برنامه تولید و اشتغال در صنایع متوسط و بزرگ گفت: در حوزه نفت و پتروشیمی، انرژی یا صنایع بزرگ آموزش در جوار کارگاه را در نظر داریم و خوشبختانه در 2 سال گذشته حدود 55 تفاهم نامه با دستگاه های مختلف دراین زمینه منعقد کرده ایم.
وی درباره برنامه اشتغال روستایی که امروز در صحن علنی مطرح شد، گفت: این برنامه، روستامحور، بدون سنت پول پاشی با مشخص شدن زنجیره ها در مزیت با آموزش های سیار و الکترونیک در بخش مشاغل خاص روستایی و فیزیکی با آموزش ترکیبی است.
به گفته وی، یکی از بحث های اشتغال روستایی، گردشگری متکی بر آموزش مجازی و صنایع دستی متکی بر آموزش فیزیکی است.
قرار است در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی سه بانک کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید وام های روستایی را مطابق با برنامه های شورای عالی اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای پرداخت کنند.
ربیعی اضافه کرد: با تصویب برنامه اشتغال روستایی چهره مهاجرت معکوس به روستا را تجربه خواهیم کرد و مهارت روستایی و آموزش سیار را دربرنامه خود داریم و در پایان امسال گزارشی در این زمینه ارایه می کنیم.

برنامه اشتغال فراگیر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برنامه اشتغال فراگیر گفت: این برنامه بر بنگاه های متوسط به پایین، کوچک و خرد تاکید می کند. دراین بخش هم آموزش های از راه دور و هم آموزش های فیزیکی (آموزش های ترکیبی ) را داریم که مبتنی بر رسته شغل ها و مبتنی بر ضعف حلقه در زنجیره ارزش است.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه در بخش زیورآلات در زمینه طراحی مشکل داریم و 80 درصد بازار زیورآلات را کالاهای وارداتی چینی تشکیل می دهند. تولید کفش تبریز را نیز می توان با حل مساله طراحی و بازاریابی رونق دهیم.

آموزش مبتنی بر گروه های هدف
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: آموزش مبتنی بر گروه های هدف در زندان ها، پادگان ها، برای معلولان و سالمندان گروه های خاص ارایه می شود که در این بخش نیز می توان از آموزش های ترکیبی استفاده کرد. به روز رسانی آموزش و بهره مندی از دانش نوین جهانی از برنامه های ماست.
«بخش اعظم اشتغال ما باید در یک دهه گذشته در زمینه فناوری اطلاعات شکل گرفت اما با یک عقب ماندگی، تا10سال آِینده ظرفیت های عظیم شغلی در بخش الکترونیک خواهیم داشت». 

 مراسم رونمایی از طرح های نوین آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و مدیران این سازمان در محل سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین از سامانه های «رسانه تعاملی مهارت»،«درگاه ماتریسی مهارت» و «گواهینامه های صلاحیت شغلی» رونمایی کرد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 470
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران