پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306493 تاریخ : 1396/07/23-14:38:10
,8,
رایزنی وزیر اقتصاد ایران با همتایان هندی و افغان در حاشیه اجلاس بانک جهانی

رایزنی وزیر اقتصاد ایران با همتایان هندی و افغان در حاشیه اجلاس بانک جهانی

در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، علاوه بر مقام های بانک‌های مرکزی و وزیران دارایی کشورها، فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسه های مالی نیز گرد هم می‌ آیند تا با مقام های تجاری و بانکی کشورها گفت و گو و تبادل نظر کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن به سر می برد، با همتایان هندی و افغان خود دیدار و گفت و گو کرد.

مسعود کرباسیان در دیدار «آرون جایتلی» وزیر اقتصاد و دارایی هند، با یادآوری اینکه مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با وزارت امور اقتصادی و دارایی است، آمادگی خود را برای برگزاری کمیسیون مشترک در اوایل سال آینده میلادی در تهران را اعلام کرد.

کرباسیان با تشریح دستاوردهای اقتصادی ایران و از سوی دیگر ضرورت بیش از پیش گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور، استفاده از اعتبار 450 میلیون دلاری از هندوستان برای توسعه بندر چابهار و همکاری در حوزه حمل و نقل ، آن را مایه گسترش همکاری های بین ایران و هند دانست و از پیشرفت های بوجود آمده در مناسبات بین دو کشور در حل و فصل برخی مسائل مالی و همچنین واگذاری برخی پروژه ها به هندوستان بعنوان یک دوست قدیمی و علاقه مند را نشانه ای از روبه گسترش روابط دو جانبه اعلام کرد.

وزیر اقتصاد هندوستان نیز ضمن تایید سخنان همتای ایرانی خود و اظهار خوشبختی از پیشرفت های انجام شده، به تشریح زمینه های متعدد همکاری بین دو کشور پرداخت ‌و از گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف استقبال کرد.

همچنین در جریان دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی افغانستان، طرفین با اشاره به اهمیت استراتژیک منطقه و نقش دو کشور همسایه در رفع برخی عوامل مانع توسعه روابط اقتصادی بر لزوم افزایش همکار در حوزه های مختلف تا کید کردند.

کرباسیان با اشاره به میزبانی ایران از صدها هزار نفر از مردم افغانستان، اقدام های متعدد دستگاههای اجرایی بویژه در حوزه آموزش و پرورش به کودکان افغان را تشریح و همچنین بر سازماندهی مبادلات تجاری در مرزهای دو کشور و همکاری های بین گمرکی تاکید کرد.

در این ملاقات بر ادامه همکاری های دو کشور در حوزه های حمل ونقل و تکمیل خطوط راه آهن و امکان اتصال افغانستان به غرب ایران و از آنجا به اروپا با افغانستان به ایران و سپس به اروپا از غرب ایران تاکید شد.

وزیر دارایی افغانستان نیز طی سخنانی در این دیدار، ضمن قدردانی از مهمان نوازی و مساعدت های کشورمان به دولت و ملت افغانستان بر ضرورت گسترش این همکاریها تاکید و خواستار تکمیل پروژه های راه آهن داخل خاک آن کشور که توسط ایران در دست اجراست، شد.

کرباسیان نیز تشکیل چندین کار گروه مشترک در زمینه های مختلف که در تفاهمنامه های قبلی مورد تایید دو کشور قرار گرفته اند، را عامل مهمی برای پیگیری امور و پیشرفت کار دانست.

وی همچنین در پاسخ به درخواست همتای افغانی خود، قول حمایت از آن کشور به منظور برخورداری از تسهیلات بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا را داد و اظهار امیدواری کرد که آن کشور بتواند گامهای بلندی را در مسیر توسعه بردارد.

در این دیدار همچنین با اشاره به توافق سه جانبه ایران، افغانستان و هند در موضوع همکاریهای سه جانبه در حوزه ترانزیت و دیدار روسای جمهوری سه کشور در این خصوص در تهران بر ادامه تلاشها برای اجرای آن توافقات تاکید شد.

اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول روزهای 21 تا 23 مهرماه برگزار می شود و نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای گوناگون از آن برای تبادل دیدگاه ها و جلسه های دوجانبه با مقام های سایر کشورها استفاده می کنند.

در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، علاوه بر مقام های بانک‌های مرکزی و وزیران دارایی کشورها، فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسه های مالی نیز گرد هم می‌ آیند تا با مقام های تجاری و بانکی کشورها گفت و گو و تبادل نظر کنند.

در این اجلاس نمایندگان ایران با مقام های اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و مدیران ارشد بانک‌های مرکزی و تجاری برخی کشور‌ها به طور جداگانه دیدار می‌کنند و با توجه به شرایط پسابرجام، در حاشیه این اجلاس، درباره راهکار‌های گسترش روابط بانکی و رفع موانع موجود رایزنی خواهند کرد.

شرکت در جلسه رئیسان و وزیران کشورهای گروه 24 که نمایندگان کشور‌ها مواضع خود را در امور پولی و مالی بین‌المللی هماهنگ می‌کنند از دیگر برنامه های اعلام شده این هیات در واشنگتن دی سی خواهد بود.

کشورهای گروه 24 شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، لبنان از آسیا و کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا، ترینیداد و توباگو از آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج و غنا از منطقه آفریقا می‌شود که کشورهای چین، عربستان و مغرب به‌عنوان ناظر در این اجلاس حضور دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران