پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265622 تاریخ : 1395/11/09-11:43:06
,10031,
راه‌اندازی 270 مرکز یادگیری محلی در کشور

راه‌اندازی 270 مرکز یادگیری محلی در کشور

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از راه‌اندازی 270 مرکز یادگیری محلی در سراسر کشور خبرداد و گفت: 470هزار نفر در گروه سنی 49-10 سال در دوره‌های سواد آموزی طی سال جاری ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی باقرزاده در دیدار با «ویل پارکس» نماینده یونیسف در ایران که در سالن جلسات سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد، اظهارکرد: 200 هزار نفر در برنامه های مکمل سواد آموزی مانند مسابقات انشا نویسی و کتابخوانی شرکت کرده اند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به میزان اعتبار هزینه شده برای انجام فعالیت های سواد آموزی اشاره کرد و افزود: اعتبار سالانه سازمان نهضت سواد آموزی 80 میلیون دلار است که از سوی دولت تامین می شود و سازمان تاکنون با 72 میلیون دلار اعتبار توانسته است به عملکرد مذکور دست یابد.

وی با بیان این که گام اول سواد آموزی، فراگیری مهارت خواندن و نوشتن است، تصریح کرد: رویکرد اصلی فعالیت های سواد آموزی، آموزش مهارت‌های بِه زیستن و آموزش نحوه یادگرفتن به فراگیران است .

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به رویکرد های حاکم بر فعالیتها و خدمات سواد آموزی اشاره و خاطرنشان کرد: این سازمان تمامی تلاش خود را برای انعطاف حداکثری در برنامه، مشارکت حداکثری جامعه و سودمندی و کیفیت حداکثری در برنامه های خود به کار گرفته است.

باقرزاده به گروه های هدف و تنوع موجود در مخاطبان اشاره کرد و افزود: سازمان نهضت سواد آموزی مسئولیت شناسایی و جذب و آموزش افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل، گروه سنی 49-10 ساله را بر عهده دارد .

وی با تاکید بر این که گروه سنی 49-10 ساله از تنوع زیادی برخوردار است، بیان کرد: کودکان کار و خیابان، کودکان بازمانده از تحصیل دارای کبر سنی،کودکان بدون شناسنامه، اتباع خارجی مجاز و غیر مجاز، معلولان و افراد با نیاز های ویژه و دختران روستایی و عشایر ، گروه سنی 19-10 ساله را تشکیل می دهند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به اهمیت مراکز یادگیری محلی برای متمرکز شدن فعالیت های آموزش سواد در محلات و توسعه مشارکت بومی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سازمان در حال احیاء و راه اندازی مراکز یادگیری محلی با رویکرد های نوین است و تا کنون 270 مرکز یادگیری محلی راه اندازی شده است و امید است به 2500 مرکز یادگیری محلی توسعه یابد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی با بیان این که اگر فعالیت های سواد آموزی در مراکز یادگیری محلی متمرکز شوند بسیاری از هزینه ها حذف خواهد شد، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش مزایا و تسهیلات ویژه ای مانند انتصاب یک نفر به عنوان مدیر مرکز، تخصیص فضا و تجهیزات و امکانات لازم برای انجام فعالیت های مکمل برای تسهیل کار و مقرون به صرفه بودن خدمات در نظر گرفته است.

باقرزاده به همکاری مشترک سازمان با یونیسف اشاره کرد و افزود: سازمان نهضت سواد آموزی به دنبال بهره گیری از ظرفیت های علمی و فنی نهادهای بین المللی در زمینه جذب و آموزش کودکان کار، کودکان بازمانده از تحصیل اتباع خارجی و توانمند سازی کارشناسان این حوزه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران