پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305809 تاریخ : 1396/07/16-08:29:15
,15,17,
راهکار مخابرات برای هزینه‌های ناخواسته قبوض تلفن ثابت

راهکار مخابرات برای هزینه‌های ناخواسته قبوض تلفن ثابت

معاون شرکت مخابرات ایران از شارژ آنلاین سرویس‌های هوشمند تلفن ثابت برای جلوگیری از هزینه‌های ناخواسته روی صورت‌حساب مشترکان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، داوود زارعیان با اشاره به اعتراض برخی از مشترکان مبنی بر مازاد هزینه صورت‌حساب تلفن ثابت نسبت به استفاده آنها اظهار کرد: ما دو گروه مشترک اینترنت داریم؛ یک گروه که پول ثابتی می‌پردازند و به صورت نامحدود هر میزان که بخواهند استفاده می‌کنند که در تهران حدود 550 هزار مشترک از این دسته هستند. این گروه قاعدتا مشکلی ندارند. دسته دوم کسانی هستند که به صورت حجمی خریداری می‌کنند. حجم استفاده مشترکان روی سیستم CRM  (مدیریت ارتباط با مشتری) با پسوردی که به آنها داده می‌شود، قابل دیدن است.

وی ادامه داد: مخابرات با این نوع شکایات برخورد کرده است. اما چند نکته وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؛ نکته اول بحث نرم‌افزارهایی است که معمولا برروی گوشی‌های تلفن همراه و کامپیوترها هست و بسیاری از افراد آگاه نیستند؛ این نرم‌افزارها دائما به‌روز می‌شود و قطعا مشکلاتی را برای مشتریان ایجاد می‌کند. بخش دیگر کسانی هستند که از پسوردهای معمولی قابل حدس مثل 1234 استفاده می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود برای اینترنت خود پسوردهای قوی‌تری را انتخاب کنند.

معاون شرکت مخابرات ایران همچنین درباره اعتراض کاربران در حوزه تلفن ثابت بیان کرد: شکایت در حوزه قبوض تلفن ثابت و مکالمه بسیار کم است، اما نکته‌ای که وجود دارد، استفاده برخی از مشترکان از سرویس‌های هوشمند شامل مسابقات و نوارهای ضبط‌شده است. حتی در مواردی ممکن است خود خانواده نداند اما فرزندانشان از این سرویس‌ها استفاده کنند. مشترکان می‌توانند در تهران 1818 و در استان‌های دیگر 2000 را شماره‌گیری کنند و ریز مکالمات خود را به صورت آنلاین بشنوند. به این ترتیب مطلع می‌شوند که هزینه‌های آنها مربوط به چه بخشی بوده است.

زارعیان در ادامه با اشاره به راهکار مخابرات برای مشکل سرویس‌های هوشمند اظهار کرد: مخابرات برای این موضوع هم فکری کرده است، بدین صورت که سیستم سرویس را آنلاین کرده تا از این پس شارژ آنلاین را روی شبکه‌های هوشمند داشته باشیم. هزینه سرویس‌های هوشمند نیز از این پس به صورت آنلاین روی سیستم قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه اگر مشکل از ناحیه مخابرات باشد و مشترکان بخواهند طرح شکایت کنند، مراجعه به کدام بخش صورت می‌گیرد، گفت: مشترکان می‌توانند با شماره 2020 تماس بگیرند، یا به بازرسی‌ها مراجعه کرده و یا از طریق پرتال اعتراض کنند. البته در این شرایط مخابرات تقریبا اطمینان دارد که از این سرویس‌های هوشمند استفاده شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران