پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314233 تاریخ : 1396/10/30-18:56:44
,5,10033,
راهبرد کمیسیون اروپا برای مبارزه با آلودگی ناشی از صنایع پتروشیمی

راهبرد کمیسیون اروپا برای مبارزه با آلودگی ناشی از صنایع پتروشیمی

کمیسیون اروپا اعلام کرد: استراتژی جدید در کنار توجه به رشد و نوآوری به دنبال حفاظت جدی تر از محیط زیست قاره سبز است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ کمیسیون اروپا (EC) روز سه شنبه 26 دی ماه از اتخاذ رویکردی سراسری در تمام اتحادیه اروپا با تمرکز بر مبارزه با آلودگی ناشی از تولید محصولات پلاستیکی و حرکت به سوی اقتصادی دورانی (Circular Economy) خبر داد.

راهبرد یادشده در نظر دارد تمامی بسته بندی های پلاستیکی تولیدی در اتحادیه اروپا را تا سال 2030 میلادی تجدیدپذیر (recyclable) کند. از طرفی قرار است تولید پلاستیک های یکبار مصرف (single-use plastics) به میزان چشمگیری کاهش یابد. همچنین مصرف میکروپلاستیک ها تحت استراتژی جدید محدود می شود.
بر اساس این گزارش ، کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد: در حال حاضر تنها کمتر از 30 درصد از 25 میلیون تن ضایعات پلاستیکی تولیدی در اتحادیه اروپا برای بازیابی جمع آوری می شود.
با هدف حفاظت از محیط زیست، استراتژی جدید اتحادیه اروپا تغییراتی مهمی را در محصولات پلاستیکی از مرحله طراحی و تولید (design and production phase) تا پس از مصرف مشتری (post-consumer) و عمر مراحل بازیابی شده محصولات پلاستیکی (recycled stages of plastic products lifespan) برای حرکت به سوی اقتصادی دورانی اعمال می کند.
این استراتژی علاوه بر این که سودآوری فرآیند بازیابی را افزایش می دهد؛ قابلیت بازیابی و تقاضا برای پلاستیک های بازیابی شده را بهبود می بخشد. همچنین قرار است با ایجاد یک سیستم استاندارد، فرآیند جمع آوری و ذخیره سازی محصولات پلاستیکی سازماندهی بهتری پیدا کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 381
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران