پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376207 تاریخ : 1397/06/18-18:04:58
,5,
راه پیشرفت در هر سازمان توجه به نیروی انسانی است

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی

راه پیشرفت در هر سازمان توجه به نیروی انسانی است

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی و مدرس دانشگاه در دوره آموزشی مدیریت روابط عمومی که برای کارکنان روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار شده بود، گفت: راه پیشرفت در هر مجموعه و سازمان، توجه وتقویت نیروی انسانی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر قربانعلی تنگ شیر با تاکید بر اهمیت روابط عمومی و ساختار نیروی انسانی این بخش از یک سازمان، تصریح کرد: وظیفه روابط عمومی ساختن یک تصویر مطلوب از یک سازمان و موسسه است که با باور داشتن و توان تخصصی نیروی انسانی در درون خود روابط عمومی میسر می شود.

وی در این دوره آموزشی مدیریت روابط عمومی ، با اشاره  به تعریف  انجمن مدیریت آمریکا، مدیریت را  کار کردن با و از طریق دیگران، برای رسیدن به هدف های سازمان دانست  و گفت: مدیریت را می توان در سه چرخه نحوه به کارگیری صحیح کارکنان، هنر به کار گیری روشها و علم به کارگیری درست ابزارها یافت و همچنین تامین نیازهای فیزیولوژی، ایمنی،اجتماعی، نیاز به کسب شهرت و اعتبار کارکنان نیز باید توسط مدیران بررسی و تامین گردد.
تنگ شیر  با  بیان اینکه فرآیند مدیریت روابط عمومی  کارآمد، با رویکرد مدیریت کیفیت و در قالب چهار مرحله نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و اقدام  و درنهایت ارزیابی   تعریف می شود، اظهار داشت:  یک مدیر روابط عمومی باید برای اداره خود، به سبک های مشارکتی و رهبری سازمانی  روی آورد، زیرا که این  روند و گزینش مثبت نگری، تواضع، احترام  و واگذاری اختیارات، کمک می کند تا امکان مشارکت مدیر روابط عمومی در فعالیت های فکری و راهبردی سازمان  عملی گردد و  در  جهت دهی مطلوب فعالیت های آن سازمان، موثر واقع شود.
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی،  روابط عمومی  را هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات وخواسته‌های مخاطبان و حرکت در مسیر آن دانست و گفت: روابط عمومی هنر مردمداری است. روابط عمومی کارآمد، یک روابط عمومی است که با سازماندهی مناسب تشکیلاتی و مدیریت علمی در قالب برنامه عمل مشخص، ضمن رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای روابط عمومی و ارائه اطلاعات مشاوره‌ای به مدیریت سازمان برای نفوذ در افکار عمومی و هدایت آن، افزون بر برنامه ریزی ویژه برای رهبران فکری، به شکل اصولی، با  رسانه‌ها ارتباط برقرار کرده و به اصل اطلاع‌ یابی اهمیت ویژه می دهد و از طرفی با توسعه فعالیتهای افکارسنجی و ارتباطات مردمی و تولید فرآورده‌های فرهنگی سعی دارد جریان مبادله پیام بین سازمان و مخاطب را دو سویه کرده و بازخورد لازم را در جریان ارتباطی خود با مخاطبان در ابعاد درون سازمانی، ملی و بین‌المللی ایجاد کرده و ازاین طریق آثارکلان و تاثیرگذارمثبت، در سطح سازمان و برنامه‌های توسعه ملی ایجاد کند.
وی  در بخش دیگری از سخنان خود به  روابط عمومی بحران اشاره کرد و گفت: روابط عمومی بحران  شاخه ای  از روابط عمومی است که به مطالعه نحوه عمل روابط عمومی در پیشگیری و مواجهه منطقی در موقعیت‌های بحرانی می‌پردازد. کاربرد این شاخه در فعالیت‌های حرفه‌ای روابط عمومی، در مدیریت راهبردی از اهمیت اساسی برخوردار است و آن را برای قرار گرفتن در جایگاه مدیریتی تقویت می‌کند. در روابط عمومی بحران، گام نخست، مدیریت مساله و رویدادها بوده و با استفاده از شیوه‌های مطالعاتی و تاریخی، روابط عمومی به عنوان هشداردهنده اولیه عمل کرده و مدیریت سازمان را در پیش‌بینی و پیشگیری بحران‌ها یاری می‌دهد و در صورت بروز بحران، در کنترل و کاهش آثار منفی آن ایفای نقش می‌کند که این نقش اخیر را باید گام دوم روابط عمومی بحران تلقی کرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران