پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352350 تاریخ : 1397/04/24-16:42:41
,6,
رانتی بسیار قوی در حوزه واردات خودرو وجود دارد

رانتی بسیار قوی در حوزه واردات خودرو وجود دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص منع واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار خودرو گفت : ممنوعیت واردات خودرو قطعا موجب افزایش قیمت خودروها خواهد شد و به طور کلی این قبیل تصمیمات موقتی و فصلی و ناگهانی به اقتصاد و صنعت کشور علی الخصوص صنعت خودرو صدمه می زند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص منع واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار خودرو گفت : ممنوعیت واردات خودرو قطعا موجب افزایش قیمت خودروها خواهد شد و به طور کلی این قبیل تصمیمات موقتی و فصلی و ناگهانی به اقتصاد و صنعت کشور علی الخصوص صنعت خودرو صدمه می زند.

هدایت الله خادمی با اشاره به اینکه ممکن است رانتی پشت این تصمیم وجود داشته باشد گفت: روند ثبت سفارش ، توقف واردات و افزایش تعرفه ها نشان می دهد که سیستم رانتی بسیار قوی در حوزه واردات خودرو وجود دارد که تحت بهانه های مختلف شرایطی را فراهم می کنند تا سرمایه کشور در جیب عده ای خاص قرار گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : ممنوعیت واردات خودروهای خارجی ممکن است موجب افزایش استفاده و کاهش قیمت خودروهای داخلی شود اما موجب افزایش کیفیت خودروهای داخلی نمی شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : با توقف واردات خودرو به سمتی می رویم که خودروسازان داخلی نگران کیفیت تولیداتشان نخواهند بود چرا که بازار مطمئنی را در اختیار دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران