پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280711 تاریخ : 1396/03/29-15:47:34
,17,
دیدار وزیر اقتصاد با همتاهای هندی و کره ای

دیدار وزیر اقتصاد با همتاهای هندی و کره ای

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس بانک زیرساخت آسیا به کره جنوبی سفر کرده است با وزیر دارایی و استراتژی کره جنوبی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شادا، در دیدار علی طیب نیا و همتای کره ای خود، در خصوص ایجاد خطوط اعتباری بین بانکهای دو کشور، برقراری روابط کارگزاری و افتتاح شعب بانکهای ایرانی در کره جنوبی گفتگو شد.

مذاکره با بانکهای کره جنوبی جهت ایجاد خطوط اعتباری در حال نهایی شدن می باشد اما برای حل برخی موضوعات باید توافقاتی توسط وزرای دوکشور صورت گیرد.
همچنین اقداماتی که قبلا در خصوص برقراری روابط کارگزاری و فراهم آوردن شرایط افتتاح شعب بانکهای ایرانی در کره جنوبی صورت گرفته نیازمند پیگیری بیشتر بانکها برای توسعه این همکاری ها می باشد که وزرای دو کشور در این زمینه قول مساعد دادند.
تسهیل تبدیل ارزهای حاصل از فروش و انتقال نفت از دیگر موضوعات مورد بحث وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر دارایی و استراتژی کره جنوبی در سفر به این کشور بود.


 
دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با رئیس اگزیم بانک کره جنوبی
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به منظور شرکت در دومین اجلاس بانک زیرساخت آسیا به کره جنوبی سفر کرده است با رئیس اگزیم بانک کره جنوبی دیدار و گفتگو کرد. 
در دیدار علی طیب نیا و رئیس اگزیم بانک کره جنوبی، مذاکراتی در خصوص تامین مالی پروژه های عمرانی و زیربنایی در حوزه های انرژی، پتروشیمی، نفت، بهداشت صورت گرفت.
در این دیدار که نمایندگان و مسوولین سازمان سرمایه گذاری خارجی، بانک مرکزی، و سیستم بانکی کشورمان و مدیران ادارات اگزیم بانک کره جنوبی حضور داشتند، در خصوص موافقتنامه خط اعتباری 8 میلیارد یورویی که طی یکسال گذشته مذاکرات اولیه جهت نهایی کردن متن موافقتنامه انجام شده بود، توافق شد.
در این دیدار طرف کره ای ضمن اعلام علاقمندی خود جهت تامین مالی پروژه های عمرانی و زیر بنایی در حوزه های انرژی، پتروشیمی، نفت، بهداشت، خواهان معرفی پروژه های مزبور و فعالیت شرکت های کره ای در ایران شد.
وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به تحولات مثبت اقتصادی و فرصتهای متعدد بوجود آمده در ایران تاکید کرد: ظرفیت های بالقوه همکاری باعث شد کشورهای زیادی علاقمندی خود را برای همکاری های اقتصادی و مالی و اجرای پروژه های تولیدی در ایران اعلام کنند.
طیب نیا در پایان این دیدار گفت: پیگیری و جدیدت طرف کره ای می تواند زمینه ساز عملیاتی شدن موافقتنامه های امضاء شده میان دو کشور شود.
 
دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر دارایی هند
 
همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس بانک زیرساخت آسیا به کره جنوبی سفر کرده است روز گذشته با وزیر دارایی هند دیدار و گفتگو کرد. 
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، در دیدار علی طیب نیا و "آرون جایتلی"، تسهیل استفاده از خطوط اعتباری بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس توافق صورت گرفته در این خصوص، دو کشور در زمینه لزوم تسریع در انجام اقدامات مربوطه تاکید کردند و مقرر شد این منابع برای راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد و بندرچابهار بکار گرفته شود.
با توجه به علاقه مندی دو کشور ایران و هند در خصوص توسعه بندر چابهار مقرر شد با تخصیص منابع مالی توسط هند، موانع موجود برای حضور بخش خصوصی دو کشور در این بندر برطرف شود.
توافق در زمینه ادامه همکاری دو کشور در زمینه انتقال وجوه کشورمان از دیگر موضوعات مورد بحث وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر دارایی هند در سفر به کره جنوبی بود.
در این دیدار وزیر اقتصاد کشورمان از وزیر دارایی هند برای سفر به ایران دعوت کرد.
 
 همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی از تکمیل فرآیند الحاق ایران به بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا خبر داد.
علی طیب نیا در حاشیه دومین اجلاس هیات عامل بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با معاونین این بانک دیدار کرد. در این دیدار که دو تن از معاونین رییس بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا حضور داشتند، به تفکیک گزارشی از شروع و چگونگی فعالیت‌های بانک، پذیرش اعضای جدید و برگزاری اجلاس ارائه شد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی دولت جهت بسط و توسعه همکاری با موسسات بین‌المللی اقداماتی را انجام داده است گفت: همچنین به عنوان یکی از  اعضاء موسس بانک، با تصویب لایحه اساسنامه بانک توسط مجلس شورای اسلامی، تایید آن توسط شورای نگهبان و پرداخت اقساط سهام پذیره‌نویسی شده خود، فرایند الحاق جمهوری اسلامی ایران به بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا را تکمیل کرد.
 
طیب‌نیا تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای توسعه روابط خود با کشورهای آسیایی و موسسات بین‌المللی منطقه‌ای قائل است. وی همچنین از مدیریت خردمندانه و مستقل از ملاحظات سیاسی در فعالیت‌های بانک تقدیر و اعلام کرد: فعالیت‌ها و همکاری بانک با کشورهای عضو بر اساس ملاحظات فنی و کارشناسی بوده و در این راستا همزمان با تکمیل عضویت کشورمان، بررسی و ارزیابی پروژه‌های معرفی شده ایران با اعزام هیات‌های AIIB به جمهوری اسلامی ایران به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه‌های مذکور در اسرع وقت به تصویب هیات مدیره بانک برسد.
 
وزیر اقتصاد کشورمان همچنین مراتب آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها با بانک در سایر حوزها نظیر دریافت کمک های فنی و ظرفیت سازی نیروی انسانی برای بانک را مورد تاکید قرار داد.
 
طیب‌نیا در پایان حمایت جمهوری اسلامی ایران از پذیرش عضویت سایر کشورهای متقاضی الحاق به بانک به منظور تقویت بانک و تبدیل شدن آن به بزرگترین بانک توسعه‌ای بین‌المللی را اعلام کرد.
 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران