پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253471 تاریخ : 1395/10/12-14:32:26
,8,17,
دکتر محمدی: 100 هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه تا پایان سال 95

دکتر محمدی: 100 هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه تا پایان سال 95

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : تامین مالی از طریق بازار سرمایه تا پایان امسال به رقم 100 هزار میلیارد تومان می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه تامین مالی از طریق بازار سرمایه تا پایان امسال به 100 هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: این تامین مالی از محل های متنوعی از جمله افزایش سرمایه، اوراق سلف بورس کالا، انتشار انواع اوراق، پذیرش شرکت و صندوق ها انجام خواهد شد.

به گزارش  سنا، دکتر شاپور محمدی روز یکشنبه در دومین همایش انجمن مالی اسلامی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه بهترین فرصت برای کسب سود است، افزود: همانند همه کشورها، کسانی که دنبال فرصت های سودآور هستند، می توانند وارد این بازار شوند.

وی به راه اندازی صندوق های جسورانه و ورود شرکت های دانش بنیان در فرابورس اشاره کرد و گفت: این موضوع کانال ویژه و خاصی است که به ارزش گذاری فکر ناب، تامین مالی و فرصت سرمایه گذاری برای عام کمک می کند.

محمدی تاکید کرد: ورود صندوق های جسورانه به بازار سرمایه صرفا فرصتی برای این صندوق ها نیست. بلکه برای فعالان بازار سرمایه مزیتی است که در شرکت های پر رشد پیشرو سرمایه گذاری کند.

به اعتقاد رییس سازمان بورس مکانیسم بازار سرمایه ساز و کار برد - برد است و فرصتی دو طرفه برای صندوق ها و سرمایه گذاران ایجاد شده است.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به اینکه بازار سرمایه نقش چند جانبه و چند بعدی دارد، گفت: بازار سرمایه فرابعدی است ، اما در تحلیل ها برخی از ابعاد نادیده گرفته شده و بیش از حد بر روی یک بعد تمرکز می شود.

وی با اشاره به قدمت 50 ساله بازار سرمایه ایران گفت: در این سالها برای این بازار زحمات زیادی کشیده شده و بازار گسترش قابل توجهی داشته است.

سخنگوی سازمان بورس ادامه داد: در حوزه مشارکت آحاد مردم عملکرد بسیار خوب بوده است و تا کنون بیش از 10 میلیون و 640 هزار کد سهامداری در بازار سرمایه وجود دارد که از هدف گذاری سال 95 که 10 میلیون کد بوده فراتر رفته است.

به گفته وی ارزش بازار به 642 هزار میلیارد ریال رسیده که امید است تا پایان سال به 688 هزار میلیارد ریال برسد.

رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه اقتصاد ایران جزء 20 اقتصاد اول دنیاست، گفت: اما بازار سرمایه کشور ما در رده 30 بازار اول جهان قرار دارد و هنوز 10 پله برای اینکه به اقتصاد ایران برسیم فاصله وجود دارد، پس نباید هدف ها را کوچک دید.

محمدی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: کارایی و بهره وری بحث مهم هر بازاری است و از دیگر نکات اقتصاد مقاومتی اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی با هدف پاسخگویی اقتصاد و پیشگامی در تقویت بخش واقعی است.

رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بازار سرمایه، برنامه های خوبی را اجرا کرده و در دست اجرا دارد، گفت: به تازگی ابزار اختیار فروش تبعی در بازار راه اندازی شده، اما اختیار خرید و فروش مستقل که در دنیا مرسوم است، هنوز اجرا نشده است.

وی با اشاره به اینکه ابعاد راه اندازی این ابزار شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برخی تصور می کنند آپشن ها راه اندازی شده است تا افراد سود کسب کنند در صورتیکه اهداف دیگری هم وجود دارد. یکی از این اهداف این است که شرکت های سرمایه گذاری و صندوق ها بتوانند از پرتفویی که به عنوان استراتژی بلند مدت است، درآمد کسب کنند. این بخش موضوع مهمی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی زمانی که قیمت اختیار سهم با سهم مقایسه می شود به موازنه بازار کمک می کند که جزء اهداف مهم و کلان است.

محمدی افزود: ابزار اختیار باعث ثبات بازار می شود که یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی نیز ثبات بازارهاست.

محمدی با تأکید بر اینکه قابل معامله شدن صندوق ها در بازار سرمایه مانع انحراف می شود، گفت: باید توجه شود که ممکن است همه ابزارها در یکی دو سال آینده عملیاتی شود اما در سالهای اول آثار آنها خیلی ملموس نیست و اثرات عمیق در سالهای بعدی خود را نشان می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه کمک به شرکت های صادراتی از طریق رینگ های صادراتی بورس های کالایی کارهای بسیاری انجام شده است، گفت: این رینگها فرصت بسیار بزرگی است.

سخنگوی سازمان بورس به انتقادهای غیر کارشناسانه در این حوزه اشاره کرد و افزود: معافیت مالیاتی از بورس ها بسیار بیشتر از کارمزد معاملات است، باید در تحلیل ها همه جوانب در نظر گرفته شود. در جایی که مکانیزم صحیحی مثل بورس کالا فعال است همه باید از آن دفاع کنند و نباید با یک اشکال کوچک فرصتهای خوب را زیر سوال برد.

وی بورس انرژی را افتخار کشور خواند و افزود: کشورهایی که این بورس را ندارند از انرژی بهره مند نیستند. انرژی مهمترین ثروت کشور است که باید درست قیمت گذاری شود به همین دلیل همه ارکان باید به بورس انرژی کمک کنند.

محمدی به ابلاغ IFRS توسط سازمان بورس به گروهی از شرکت ها اشاره کرد و گفت: IFRS در شفافیت کل اقتصاد اثر دارد و بسیاری از تصمیمها و فعالیتهای سازمان بورس برای شفافیت کل اقتصاد است.

وی افزود: کمیته فقهی سازمان بورس با زحمات زیادی به این مرحله رسیده است که بر این اساس همه فعالیتها از کمیته فقهی عبور می کند چراکه سود وقتی مشروع است، ارزشمند خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: ابزارهای بدهی هم به طور کامل اسلامی است و ما در کشور به طور تقریبی دارای همه اوراق مالی- اسلامی دنیا معامله می شود.

محمدی به انجمن مالی اسلامی پیشنهاد کرد از این به بعد در بحث روش های مالی اسلامی وارد شده و این حوزه مورد توجه قرار گیرد. نحوه استنتاج، رسیدن به ابزارها، مشتقه روی ابزارها و امثال آن از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردارند. این ابزارها ظرفیت خوبی برای عدالت، سلامت و دوری از ربوی بودن معاملات هستند.

وی با تأکید بر اینکه انجمن در این حوزه بسیار می تواند کمک کرده و نقش مشورتی داشته باشد، گفت: انجمن به گفتمان سازی و نزدیکی ذهن ها کمک کند.

سخنگوی سازمان بورس تصریح کرد: در بازار سرمایه ابزار دارایی بسیار مهم است و ابزار بدهی در کنار ابزار دارایی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران