پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251180 تاریخ : 1395/09/20-16:18:04
,17,21,
دولت به فکر کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها باشد/ باکسری شدید بودجه مواجه هستیم

میرزایی:

دولت به فکر کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها باشد/ باکسری شدید بودجه مواجه هستیم

نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی،گفت:دولت باید برای جبران کسری بودجه خود در سال آینده 8 هزار میلیارد تومان از هزینه ها را کاهش داده و به همان تناسب 8 هزار میلیارد تومان کسب درآمد کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، جلال میرزایی با اشاره به بودجه سال 96 کل کشور و سهم فضای کسب و کار و اشتغال از این اعتبارات گفت:برای بهبود فضای کسب و کار باید چند کار اساسی انجام شود که ناظر به مسائل و مشکلات کشور باشد.

وی افزود:برای اینکه دولت بتواند همچنان به عنوان عاملی تاثیرگذار براقتصاد باشد،ابتدا باید مشکلات خود را حل کند که یکی از این مشکلات رکود است.

میرزایی همچنین با اشاره به اینکه برای خروج از رکود نیازمند سرمایه گذاری دولت در بخش عمرانی هستیم،ادامه داد: لازمه خارج شدن بخش عمرانی از رکود این است که دولت پول داشته باشد؛ اما مسئله و چالشی که با آن مواجه هستیم این است که دولت پول ندارد و  با کمبود شدید منابع مواجه است.

تحقق کمتر از 50 درصد بودجه عمرانی در 9 ماه از سال

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:درحال حاضر که 9 ماه از سال می گذرد دولت هنوز نتوانسته بودجه عمرانی را به طور کامل تخصیص دهد و کمتر از 50 درصد آن محقق شده است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه هم دولت باید دراین زمینه فکر اساسی کنند و هم مجلس به دولت کمک کند،خاطرنشان کرد:باید کمی از کارهای روزمره فاصله گرفت و به مسائل اساسی کشور بپردازیم؛از این جهت،دولت در حال حاضر برای جبران کسری بودجه دو راه پیش رو دارد یکی اینکه هزینه های خود را کم کند و یا اگر نمی تواند هزینه ها را کاهش دهد،به فکر افزایش درآمدها باشد.

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول درمجلس شورای اسلامی،تاکید کرد:دولت تا زمانی که به این دو مسئله اساسی به صورت جدی نپردازد و مجلس نیز تمرکز لازم را روی این مسئله نداشته باشد؛نمی توانیم به سادگی از وضعیت رکود خارج شویم.

میرزایی در پاسخ به این سئوال که این افزایش درآمدها از کدام منابع باید حاصل شود،گفت: باید درباره سازوکار آن بحث کرد؛به عنوان مثال اینکه آیا می شود برای واردات سیگار مالیات در نظر گرفت، یا اینکه می شود یارانه اقشاری از جامعه را کاهش داد و یا قیمت گازوئیل را بالا برد.

پیشنهاد افزایش قیمت گازوئیل برای جلوگیری از قاچاق

عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی با توضیح درباره پیشنهاد خود در خصوص افزایش قیمت گازوئیل گفت:اگر قیمت گازوئیل لیتری 500 تومان شود،دولت از این محل حدود 8 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می کند.

وی افزود: افزایش قیمت گازوئیل می تواند به عنوان یکی از راههای افزایش درآمد دولت مطرح شود؛چراکه درباره بنزین صحبت از قاچاق وجود ندارد و تقریبا قیمت آن متعادل شده است،اما قاچاق گازوئیل در کشور جدی است ضمن اینکه قیمت تمام شده آن گرفته نمی شود که در این زمینه می تون برای این موضوع با درنظرگرفتن شرایط اجتماعی فکر اساسی کرد.

دولت درهزینه های خود صرفه جویی کند

میرزایی همچنین خاطرنشان کرد:دولت درکنار اینکه به فکر اتخاذ تدابیری برای افزایش درآمدها باشد؛باید به همان نسبت درباره کم کردن هزینه های خود نیز فکرکند به گونه ای که اگر می خواهد 8 هزارمیلیارد تومان درآمد کسب کند،باید به همان نسبت 8 هزار میلیارد تومان نیز در هزینه های خود صرفه جویی کند.

تاثیر تعطیلی کارخانه ها در استان هایی همچون ایلام ملموس تر است

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول درمجلس شورای اسلامی،خاطرنشان کرد:فضای کسب و کار در استان ها تابعی از شرایط کلی کشور است؛اما به دلیل اینکه در استان هایی همچون ایلام صنعتی وجود ندارد،تاثیر تعطیلی کارخانه ها ملموس تر است و فشار اقتصادی بیشتری به خانواده ها می آورد

عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید کمتر خود را درگیر مفاهیم کنیم و نباید در مسائل نظری باقی بمانیم،بلکه با استفاده از تجربه کشورها،دولت و مجلس دست به دست هم دهند و راه های عملی،طراحی و اجرا کنند تا کشور را از رکود خارج کنند؛چراکه تا زمانی که از رکود خارج نشویم صحبت از ایجاد فضای کسب و کار چندان معنا پیدا نمی کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران