پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225814 تاریخ : 1395/07/03-18:48:59
,10028,10032,
دوسوم بی‌سوادان دنیا را زنان و دختران تشکیل می‌دهند

معاون رییس جمهور در امور زنان:

دوسوم بی‌سوادان دنیا را زنان و دختران تشکیل می‌دهند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر حدود 750 میلیون نفر در دنیا بی‌سواد هستند که دوسوم آنان را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, شهیندخت مولاوردی که صبح امروز اولین روز آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مدرسه دبیرستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) را نواخت، افزود: آمار بی‌سوادان در دنیا نشان می‌دهد هنوز در برابر فرصت‌های آموزشی مشکلاتی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در حال حاضر طبق تعریف یونسکو توانایی خواندن و نوشتن و حتی تحصیلات دانشگاهی سواد محسوب نمی‌شود بلکه در قرن بیست و یکم سواد ارتباطی، مالی، رسانه‌ای و رایانه‌ای نیز مطرح است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سواد رسانه‌ای اشاره کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: در ایران نیز نظام آموزشی اقدام به انتشار کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای کرده است و با این کار قدمی در راه آموزش این نوع سواد برداشته است. البته در دنیا و از جمله ایران، راه طولانی تا دستیابی به وضعیت مطلوب داریم.

مولاوردی تصریح کرد: به رغم اهداف و آرمان‌های در نظر گرفته شده در قانون اساسی و اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز 20 ساله هنوز خلاءها و چالش‌های جدی برای دستیابی به وضعیت مطلوب در زمینه آموزش داریم. در حال حاضر براساس نتایج مرکز پژوهش‌های مجلس، 3 میلیون و 200 هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم که امیدواریم با انجام اقداماتی در آینده به شرایطی دست یابیم که کودک کار، خیابانی و بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه از اهداف مهم نظام آموزش و پرورش، دستیابی به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش است، گفت: لازم است عدالت آموزشی در کل کشور و در تمام مناطق آن و حتی در مناطق داخل شهرها برقرار شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: قرار است در چارچوب برنامه آموزش برای همه که از طریق یونسکو پیگیری می‌شود، ارتقای کیفیت آموزشی، دستیابی به فرصت‌های آموزشی و یادگیری و ارتقای کیفیت آموزش تا سال 2030محقق شود.

مولاوردی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته در دولت یازدهم برای آموزش و پرورش گفت: اعتبار حوزه آموزش و پرورش از سال 92 تاکنون 82 درصد رشد داشته است که نشان‌دهنده اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های معاونت امور زنان و خانواده با دستگاه‌های مختلف در زمینه آموزش دختران گفت: تفاهم‌نامه‌هایی را با سازمان نهضت سوادآموزی و وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم؛ البته با توجه به وضعیت کنونی، به نظر می‌رسد هنوز تا دستیابی دختران به فرصت عادلانه برای تحصیل فاصله وجود دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: ما پروژه‌هایی را در زمینه آموزش و پرورش دختران تعریف کردیم که از جمله آنها می‌توان به بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دختران در مناطق محروم، افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل، اقدام به تغییر باورهای غلط در زمینه دختران، آسیب‌شناسی روانی – اجتماعی دانش‌آموزان دختر در دوره دوم متوسطه اشاره کرد. که این برنامه‌ها به پایان رسیده یا در حال اتمام است.

مولاوردی اضافه کرد: امیدواریم نظام آموزش و پرورش دانش‌آموزان را به گونه‌ای تربیت کند که فارغ‌التحصیلان آن قدرت تعامل سازنده را داشته و در فرآیند اجتماعی، عنصر سازنده‌ای باشند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان اظهار کرد: دروس جدیدی مانند اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و کارآفرینی به دروس قبلی اضافه شده، که این دروس می‌توانند راهگشا باشند و امیدواریم با پیگیری برنامه‌های دولت به اقتصادی دست یابیم که زن و مرد نمی‌شناسد و دانش‌بنیان است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 350
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران