پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213001 تاریخ : 1395/05/12-17:29:08
,4,15,22,
دور اول مذاکرات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در باکو

با حضور دکتر واعظی برگزار شد؛

دور اول مذاکرات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در باکو

دور اول مذاکرات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در باکو در ارتباط با برنامه های مشترک از جمله پروژه راه آهن آستارا به آستار و آستارا به رشت و همچنین سایر موضوعات نظیر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در دیدارهای قبلی طرفین مورد توافق قرار گرفته است بررسی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازوزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛صبح امروز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران آذربایجان با آقای شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و رئیس آذری اجلاس مذکور ملاقات و گفتگو کرد.

دکتر واعظی که در راس هیاتی از مسئولین و مقامات ذیربط نهادها و ارگان های مختلف و بخش خصوصی در باکو به سر می برد ضمن تمجید از گسترش روابط دو کشور در ظرف سالهای اخیر و رضایتمندی طرفین از اراده رهبران و مقامات دو کشور از توسعه مناسبات در کلیه عرصه ها بیان کرد: سفر دکتر روحانی رئیس جمهور کشور ایران به جمهوری آذربایجان در شرایط کنونی منطقه حائز اهمیت است.

در این ملاقات که مقامات ذیربط آذربایجانی نیز حضور داشتند در ارتباط با توافقات و برنامه های مشترک از جمله پروژه راه آهن آستارا به آستار و آستارا به رشت که عملیات احداث آن توسط طرفین به سرعت در حال پیشرفت است و همچنین سایر موضوعات بانکی، نفت، گاز، انرژی و اتصال شبکه برقی دو کشور، همکارهای بهداشت، کشاورزی، محیط زیست، فرهنگی، سینمایی، گردشگری، همکاری های دریای خزر و همچنین فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در دیدارهای قبلی طرفین مورد توافق قرار گرفته است بررسی شد.

در این جلسه وزیر آذربایجان از افزایش حجم مبادلات تجاری به بیش از 60 درصد اشاره کرد و افزود: و همکاری های بخش خصوصی دو کشور به عنوان یک سیاست و تصمیم مطلوب است.

لازم به ذکر است موضوع توسعه فعالیت های گمرکی در مرزهای دو کشور به عنوان یک پیش نیاز افزایش توسعه تجارت مورد توجه قرار گرفت.

 در این دیدار اسناد قابل امضا در سفر ریاست محترم جمهور به باکو مورد مذاکره قرار گرفت و مقرر گردید نسبت به تکمیل و قطعی بودن مفاد اسناد مذکور جمع بندی نهائی توسط اعضا هیات دو کشور انجام شود.

گفتنی است از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار تسهیل در امر روادید برای اتباع ایرانی بود که آذربایجان اعلام کرد قدم قابل توجهی در روانسازی رفت و آمد اتباع دو کشور برداشته خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 396
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران