پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 378039 تاریخ : 1397/07/11-11:17:59
,17,7,
دلار همچنان در سراشیبی سقوط

آخرین وضع بازار طلا و ارز ؛

دلار همچنان در سراشیبی سقوط

بازار ارز تا پیش از ظهر امروز مانند عصر دیروز صحنه حضور فروشندگان زیادی بود، آنان که به علت نگرانی از تداوم روند کاهشی نرخ ارز به صرافی ها مراجعه می کنند اما عملا خریداری ندارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  مشاهدات میدانی حاکی از آن است که با وجود کاهش 5 تا 6 هزار تومانی هر دلار اما بیشتر صرافیها خرید و فروش ندارند و تابلوهای اعلام نرخشان خاموش است.

همچنین دلالان، دلار را به قیمت حدودی 13 هزار و 500 تومان می‌فروشند که بر خلاف هفته گذشته اختلاف چشمگیری بین قیمت خرید و فروش آن به چشم می‌خورد و دلالان، این اختلاف قیمت را به دلیل روند کاهشی نرخ ارز اعلام می‌کنند.
این در حالی است که بیشتر دلالان معتقدند نرخ ارز در روزهای آینده نیز روند کاهشی خود را حفظ خواهد کرد و ممکن است قیمت آن حتی به 8000 تومان نیز برسد.
بازارارز حالا بر دیگر بازارها هم اثرگذار شده، سکه تمام طرح جدید به قیمت تقریبی چهار میلیون و 100 هزار تومان کاهش یافت که نسبت به دو روز گذشته حدود یک میلیون تومان کاهش را نشان می دهد. 
این کاهش ناگهانی نرخ ارز اما از علل مختلفی سرچشمه می گیرد، از تصمیم جدید دولت برای مدیریت مجدد بازار ارز، استمرار عرضه ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی و پایبندی دولت به تامین ارز مواد اولیه و ماشین آلات، تا افزایش بهای جهانی نفت و البته رونق بازار سرمایه و تمایل برای سرمایه گذاری در بورس.
این در حالی است که بانک مرکزی بزودی از طریق 11 بانک دولتی ارز بیشتری را در اختیار متقاضیان واقعی ارز قرار می دهد.
کارشناسان انتظار دارند با اجرای آئین نامه جدید ارزی بانک مرکزی که تامین ارز مورد نیاز مردم را تسریع و تسهیل می کند، روند نزولی نرخ ارز کماکان ادامه یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران