پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311653 تاریخ : 1396/09/28-15:45:09
,21,10026,
دستگاه های دولتی بدهی خود را به بیمه ایران پرداخت کنند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دستگاه های دولتی بدهی خود را به بیمه ایران پرداخت کنند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از دستگاه های دولتی خواست بدهی خود را به بیمه ایران پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد صنعت بیمه باید پشتیبان فعالیتهای اقتصادی کشور باشد اما بار سنگین بدهی های معوق سبب می شود تا بیمه ها نتوانند تعهدات خود را در برابر بیمه گزاران به خوبی ایفا کنند.

وی برای نمونه به بیمه ایران به عنوان تنها شرکت کاملا دولتی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: هزینه های تحمیلی ناشی از بدهی آموزش و پرورش یا بنیاد شهید سبب شده تا سهم این شرکت از بازار بیمه کاهش یابد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از تعدد شرکت های کوچک فعال در صنعت بیمه گلایه کرد و افزود: هرچند به نام توسعه بخش خصوصی شرکت های متعددی در صنعت بیمه ایجاد شده است و بسیاری از بانک ها برای خود شرکت بیمه هم تاسیس کرده اند اما ایجاد این شرکت ها کمکی به توسعه صنعت بیمه در کشور نمی کند.

وی خواستار نظارت جدی تر بیمه مرکزی بر فعالیت ها شرکت های بیمه در کشور شد تا مشکلی همچون ورشکستگی بیمه توسعه برای دیگر شرکت های بیمه تکرار نشود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بیمه های کوچک را ادغام نکنیم، مشکل بیمه توسعه، آخرین مشکل صنعت بیمه در کشور نخواهد بود.

دکتر همتی رئیس کل بیمه مرکزی نیز چندی پیش در آیین گرامیداشت روز بیمه با یادآوری اینکه برخی از دستگاه های دولتی حق بیمه خود بابت پوشش های بیمه را به شرکت بیمه ایران نپرداخته اند و همچون وزارت آموزش و پرورش بدهکارند، گفته بود: برای نمونه بیمه ایران 15 هزار میلیارد ریال به جانبازان عزیز پرداخت و در مجموع 20 هزار میلیارد ریال از بنیاد شهید طلبکار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران