پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279709 تاریخ : 1396/02/26-11:24:15
,16,17,
دستگاه های ایکس- ری پر سرعت امروز وارد بندر شهید رجایی می شوند

در حاشیه بیست و ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تهران

دستگاه های ایکس- ری پر سرعت امروز وارد بندر شهید رجایی می شوند

کرباسیان گفت:دستگاه های ایکس- ری جدید پرسرعت با قابلیت رصد روزانه یک هزار و 500 کامیون امروز (سه شنبه) وارد بندر شهید رجایی می شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,مسعود کرباسیان رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش بینی شده 13 دستگاه از آنها وارد کشور شود و البته مقرر شده بخش خصوصی نیز پنج دستگاه دیگر وارد کند که عمدتا چینی هستند.

به گفته این مقام مسوول، ویژگی این دستگاه های جدید پرسرعت بودن آنهاست، به طوری که هر یک قابلیت رصد روزانه یک هزار و 500 دستگاه کامیون را دارند.
وی خاطرنشان کرد: این دستگاه ها بیشتر در گمرک بازرگان، دوغارون و شهید رجایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
کرباسیان خاطرنشان کرد: اولویت گمرک استفاده از دستگاه های ایکس- ری سیار است تا اگر زمانی مرزی به هر دلیل بسته شد، قابلیت استفاده در مرزی دیگر را داشته باشد.
وی ادامه داد: در تلاشیم دستگاه های ایکس- ری قدیمی را با تغییر وضعیت به پرسرعت تبدیل کنیم؛ دستگاه ها جدید حتی می توانند کامیون ها را در حال حرکت رصد کنند.
رییس کل گمرک ایران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری و نقد عملکرد گمرک، ادامه داد: در وهله نخست استدعا دارم به خودمان، مردم عزیز و کارکنان گمرک توهین نکنیم.
وی اضافه کرد: ما در این مدت خواب نبودیم، بلکه آنانی خواب بودند که طی هشت سال میزان قاچاق از سه میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار رسید.
کرباسیان یادآوری کرد: زمانی گمرک پنجم جهان بودیم، اما زمان آغاز بکار دولت یازدهم به رتبه 126تنزل رتبه داشتیم، سیستم گمرکی به سیستم کاغذی و دستی برگشت کرد و بین سال های 84 تا 92 فقط 800 میلیارد ریال فیش جعلی در گمرک وجود داشت.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: باید افتخار کنیم که تعدادی جوان نخبه مملکت توانستند سامانه جامع گمرکی بسازند، به طوری که رشد 110 درصدی درآمدهای گمرکی را به همراه داشته و تا یک ماه آینده گمرک ایران به عنوان یکی از گمرکات برتر جهان معرفی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در گذشته کشفیات مواد مخدر در گمرک به ارقام ناچیزی منحصر می شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 300 تن مواد مخدر در گمرکات کشف شد امروز حتی مسیر ترانزیت این مواد از ایران تغییر کرده است.
این مقام مسوول با اشاره به دستگاه های ایکس- ری، یادآور شد: از سال 80 تا 84 تنها چهار دستگاه از آنها در گمرکات موجود بود، بین سال های 84 تا 92 فقط یک دستگاه دیگر از آن اضافه شد، اما امروز تعداد آنها به 12 دستگاه رسیده است.
وی با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب که «کمک کنید دستگاه های ایکس- ری پرسرعت بیاید»، خاطرنشان کرد: امروز این دستگاه ها از گمرک شهید رجایی در حال تخلیه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران