پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265641 تاریخ : 1395/11/09-11:02:09
,5,
دستورعمل سنجش شاخص‌های عمومی بهره‌وری صنعت نفت ابلاغ می‌شود

دستورعمل سنجش شاخص‌های عمومی بهره‌وری صنعت نفت ابلاغ می‌شود

معاون وزیر نفت در امور توسعه سرمایه انسانی و مدیریت با اشاره به تدوین و ابلاغ برنامه جامع بهره‌وری کشور در سال 94، از تدوین دستورعمل سنجش شاخص‌های عمومی بهره‌وری صنعت نفت و ابلاغ آن در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، کریم سلحشور اظهار کرد: به دلیل گستردگی جغرافیایی، حجم و تنوع حوزه‌های عملیاتی صنعت نفت، هر گونه اقدام اصلاحی برای ارتقای سطح بهره‌وری این صنعت بدون شک سبب ظهور و بروز برکات تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد بود.

وی با بیان این‌که تدوین برنامه جامع بهره‌وری کشور با هدف تحقق ماده 79 قانون برنامه پنجم توسعه دیده شده است، افزود: نگارش برنامه‌ای مدون و لازم‌الاجرا برای ارتقای سطوح بهره‌وری در اولویت‌های کاری سازمان ملی بهره‌وری قرار گرفت.

معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت وزیر نفت با توجه به ضرورت تهیه دستورعملی استاندارد و فراگیر برای محاسبه شاخص‌های بهره‌وری به عنوان یکی از الزام‎های برنامه جامع بهره‌وری کشور، اعلام کرد: در همین باره دستورعملی از سوی سازمان ملی بهره‌وری به وزارت نفت ابلاغ شد.

به گفته سلحشور، با توجه به شرایط خاص کاری در صنعت نفت، پیچیدگی‌ها و منحصر به فرد بودن برخی فعالیت‌های آن، پس از برگزاری نشست‎های متعدد کارشناسی و همچنین مدیریت مالی شرکت ملی نفت ایران در طول یک‌سال گذشته، دستورعملی متناسب با ویژگی‌های بومی صنعت نفت برای محاسبه شاخص‌های بهره‌وری این صنعت تهیه شده که آماده ابلاغ است.

معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت وزیر نفت عنوان کرد: بر این اساس، چارچوب محاسبه شاخص‌های بهره‌وری به طور دقیق تعیین شده است.

به گزارش سایت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، وی افزود: با ابلاغ این دستورعمل، افزون بر ایجاد یکپارچگی در شیوه محاسبات بهره‌وری، مدیران صنعت نفت قادر خواهند بود براساس نتایج معتبر حاصل از آن، برنامه‌های بهبود بهره‌وری و انگیزش کارکنان را تهیه کنند؛ بنابراین این دستورعمل گام اجرایی بسیار مهمی در استقرار نظام مدیریت بهره‌وری در صنعت نفت به شمار می رود که امکان حرکت به سوی تعالی و تکامل سیستم پایش مدیریت عملکرد را در صنعت نفت فراهم خواهد کرد.

سلحشور با اشاره به اینکه صنعت نفت یک صنعت بین‌المللی است، تصریح کرد: ایجاد چرخه مدیریت بهره‌و‌ری به منظور رقابت‌پذیر کردن این صنعت در عرصه جهانی ضرورتی است که تدوین و اجرایی‌سازی دستورالعمل سنجش شاخص‌های بهره‌وری در راستای اقدام‎های انجام شده در برنامه جامع بهره‌وری کشور مبنای کار آن است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 413
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران