پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352188 تاریخ : 1397/04/23-11:25:07
,15,22,
دسترسی 400 روستا به اینترنت پر سرعت

دسترسی 400 روستا به اینترنت پر سرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به رفع مشکلا موجود از حوزه ارتباطات در این استان گفت: در تلاش هستیم تا با اجرای فاز دو اینترنت روستایی 400 روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شوند و سایت تلفن همراه در 35 روستای استان اردبیل راه اندازی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ شورای هماهنگی مدیران حوزه ICT استان اردبیل با حضور نماینده مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون دفتر امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرماندار مشگین شهر، مدیرکل ICT استان اردبیل و مدیران دیگر دستگاه‌ها و اپراتورهای تابعه در محل فرمانداری شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به سفر وزیر ارتباطات به این استان گفت: در سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مواردی در حوزه ارتباطات استان مطرح و مقرر شد تا مشکلات موجود مرتفع شود، در اجرای فاز دو اینترنت روستایی نیز حداقل 400 روستا از اینترنت پرسرعت روستایی بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد سهم شهرستان مشگین شهر 62 روستاست.

وی افزود: مقرر شد تا در 35 روستای  استان اردبیل سایت تلفن همراه راه اندازی شود که از این تعداد 3 روستای بالای 100 خانوار از شهرستان مشگین شهر انتخاب شده است.

رزمی در خصوص وضعیت موجود شهرستان در حوزه ارتباطات نیز اظهار کرد: در شهرستان مشگین شهر از بین 279 روستا، 270 روستا دارای تلفن ثابت بوده و 160 روستا از اینترنت پرسرعت روستایی بهره‌مند هستند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری این مقدار به 222 روستا می‌رسد. همچنین 222 روستا نیز تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد که طبق برنامه وزارت مربوط تا پایان شهریور ماه 1398 همه روستاهای بالای 20 خانوار از پوشش تلفن همراه بهره مند می‌شوند.

در ادامه این جلسه ولی ملکی نماینده مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان و شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان مشگین شهر به عنوان یکی از 6 شهر هدف گردشگری کشور انتخاب شده است باید در تمامی حوزه ها به خصوص حوزه ICTتوجه ویژه ای به این شهرستان شود.

وی در ادامه گفت: مشکلاتی در حوزه فاوا در شهرستان از جمله برخی مناطق گردشگری و مراکز آب درمانی وجود دارد که امیدواریم با برنامه های صورت گرفته و پیگیری اداره کل ICT استان و فرمانداری شهرستان این موارد مرتفع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به استعدادها و پتانسیل های موجود در منطقه باید به توسعه شهرستان‌ها توجه شود.

ناصرنصیری مدیرکل امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه ضمن اشاره به توجه ویژه وزارت متبوع به شهرستان مشگین شهر گفت: تلاش داریم در حوزه ارتباطات اقدامات شایسته و خوبی انجام شود و در این سفر هدف بررسی نیازهای شهرستان از نزدیک و رفع مشکلات موجود است تلاش می شود تا پایان سال نیازهای ارتباطی شهرستان برطرف شود.

وی درخصوص درخواست های مطروحه از وزارت افزود: درخواست‌ها و مطالبات از وزارت ارتباطات فرصتی  بسیار ارزشمند است تا اقدامات مفید و ضروری در راستای توسعه استان و شهرستان صورت گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران