پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279858 تاریخ : 1396/02/31-16:27:41
,15,16,
دستاورد مایکروسافت برای جاسازی صفحه نمایش هولوگرافیک در عینک

دستاورد مایکروسافت برای جاسازی صفحه نمایش هولوگرافیک در عینک

محققان شرکت مایکروسافت در راستای جاسازی یک صفحه نمایش هولوگرافیک واقعی در عینک های معمولی به پیشرفت هایی نایل شده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  پایگاه اینترنتی انگجت، گرچه به بسیاری از دستاوردها در حوزه فناوری هولوگرافیک اطلاق می شود، اما حقیقتا، هولوگرافی واقعی به یک تصویر سه بعدی حاصل از لیزر نیاز دارد و جاسازی آن در یک ابزار پوشیدنی سبک و راحت، کار بزرگی است، اما محققان شرکت مایکروسافت به پیشرفت های مهمی در این زمینه دست یافته اند.

هولوگرافی به روش تهیه عکس های سه بعدی بسیار واقعی موسوم به هولوگرام گفته می شود. عکس های هولوگرام بسیار واقعی به نظر می رسند? زیرا همگی سه بعدی هستند؛ در این روش به جای دوربین از پرتو لیزر استفاده می شود. برای تهیه هولوگرام? پرتو لیزر به دو قسمت تقسیم می شود: یک قسمت آن به جسم برخورد می کند و سپس روی صفحه عکاسی منعکس می شود و قسمت دیگر به طور مستقیم روی صفحه تابانده می شود. بدین ترتیب یک صفحه عکاسی ظاهر می شود و یک الگوی سیاه و سفید یعنی هولوگرام پدیدار می گردد.اکنون اگر به این هلوگرام نور لیزر تابانده شود و از سمت دیگر به آن نگاه شود? یک تصویر سه بعدی واقعی از جسم اصلی بوجود می آید.این تصویر سه بعدی است? یعنی دارای طول? ارتفاع و عرض می باشد اما همرنگ جسم اصلی نیست و رنگش را از نور لیزر می گیرد.
حال محققان مایکروسافت یک هولوگرافی واقعی نزدیک -چشمی ابداع کرده اند که اپتیک ها یا ابزار نوری آن را می توان در یک عینک معمولی جا سازی کرد.
آیینه ها و کریستال مایع روی سیلیکون که برای دستیابی به تاثیر (هولوگرافی) مورد نیاز هستند، در قاب عینک قرار می گیرند و تنها ابزارهای الکترونیکی آن خارج از عینک می مانند. گرچه این حجم فشردگی فوق العاده به طور طبیعی به یک تصویر غیرمفید منجر می شود، اما اصلاحات انجام شده در پروژکتور هولوگرافی، قرائت جزئیات هر یک از پیکسل ها را تسهیل می کند.
مایکروسافت با ابداع این هولوگرام ها همچنین با برخی مشکلات مقابله کرده است. محققان با استفاده از فناوری رهگیری حرکات چشم و الگوریتم های تقویت شده GPU، هولوگرام هایی با جزئیات بالا در زمان واقعی تولید می کنند که با فوکوس واقعی و تصحیح بینایی کامل می شود.
با این همه، مایکروسافت تصریح کرده است که محدودیت هایی در این فناوری وجود دارد؛ برای مثال علاوه بر لزوم قرار گرفتن ابزارهای الکترونیک مورد نیاز در خارج از قاب عینک، این وسیله تنها قادر به تولید یک تصویر مونوسکوپی (تک چشمی) است و تولید تصویر استروسکوپی (دو چشمی ) خود چالش دیگری است. 
به گفته محققان، اگر این مشکل برطرف شود، در آن صورت از یک صفحه نمایش هولوگرافیک واقعی برخوردار خواهید شد که به راحتی می توانید در تمام طول روز به راحتی و بدون استفاده از هدست های سنگین واقعیت افزوده از آن استفاده کنید. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 462
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران