پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 389020 تاریخ : 1397/07/22-13:09:03
,17,22,
دریافت مالیات براساس عدالت مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی گیلان تأکید کرد:

دریافت مالیات براساس عدالت مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: دریافت مالیات باید براساس عدالت صورت گیرد و قطعا تمام تلاش ما این است که عدالت مالیاتی برقرار شود تا حقی از کسی تضییع نگردد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان امورمالیاتی کشور، طی جلسه ای مشترک که بین مدیران و کارشناسان سازمان بازرسی و اداره کل امورمالیاتی استان گیلان برگزار شد، جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی گیلان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اداره کل در سال گذشته و 5 ماهه نخست سال جاری گفت: با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی دیگر شاهد تشخیص مالیات به صورت علی الراس نخواهیم بود و مالیات براساس اسناد و مدارک مثبته صورت خواهد گرفت و این خود گویای شفاف سازی است.

وی یکی از مسائل نظام مالیاتی را موضوع کارت های بازرگانی دانست و گفت: افرادی به نام دیگران اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمودند و به واسطه واردات از طریق این کارت ها، بدون اینکه نام و نشانی از آنان باقی بماند سودهای کلانی عایدشان شد که تلاش ما این است به کمک دستگاههای نظارتی این افراد را شناسایی و حقوق دولت را وصول نماییم.
در ادامه، سیف الله مسرور، مدیرکل بازرسی استان گیلان گفت: باید اطلاع رسانی بیشتری در خصوص فرهنگ سازی مالیاتی صورت گیرد تا مردم بدانند این همه کار که در کشور انجام می شود از طریق مالیات هایی است که آنان پرداخت می کنند.
وی هدف از انجام بازرسی ها را نظارت بر اجرای صحیح قوانین دانست و گفت: این وظیفه ای است که قانون گذار بر عهده ما گذاشته تا بر اجرای صحیح قانون نظارت داشته باشیم.
مسرور با اشاره به اینکه کشورهای مترقی دنیا که نفت و ذخایر زیرزمینی ندارند متکی به مالیات هستند و از این طریق کشور خود را اداره می نمایند، گفت: این مسأله برای مردم آنان حل شده است که کشورشان می بایست از طریق مالیات اداره شود و ما نیز باید وابستگی خود به نفت را کاهش دهیم و به سمتی برویم که کشورهای موفق در این حوزه، رفته اند.
وی ضمن اشاره به اهمیت حفظ اقتدار واحد های مالیاتی با محوریت قانون، درخواست کرد با واحد های تولیدی تا حد امکان مساعدت شود تا شاهد رشد، شکوفایی و رونق اقتصادی باشیم.
مدیرکل بازرسی استان گیلان گفت: بخش مهمی از چرخه اقتصاد کشور به دست شما کارشناسان مالیاتی است و باید فعالیت مضاعف داشته باشید و قطعا زحمات شما بدون اجر نخواهد ماند.
بازرس کل استان در پایان با تأکید بر اینکه مالیات پرداختی در این کشور و برای مردم همین سرزمین هزینه می شود گفت: لازم است با فرهنگ سازی، تفکرات اشتباه درخصوص مالیات از اذهان پاک شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران