پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282889 تاریخ : 1396/05/23-18:55:24
,10028,
دریافت بیش از14 هزار فقره شکایت مردمی از طریق سامانه 124 در تیر ماه96

مدیر کل امورحقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

دریافت بیش از14 هزار فقره شکایت مردمی از طریق سامانه 124 در تیر ماه96

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عملکرد تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها را در تیر ماه سال جاری تشریح کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، غلامرضا صارمیان با بیان اینکه سامانه 124، ابزار نظارتی مردم بر عملکرد بازار است، اظهار داشت: طی تیر ماه سال جاری در مجموع 14 هزار و 100 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری  استان ها دریافت گردیده است که از این تعداد 73 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 27 درصد باقی مانده نیازمند کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط می باشد.

وی افزود: از مجموع شکایات 85 درصد مربوط به کالا و 15 درصد مربوط به خدمات می باشد به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاههای خودروهای سبک بوده است و گرانفروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، 435 فقره(3درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از 11 میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن تشکیل و ارجاع پرونده منتفی شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش شده پس از دریافت شکایات در کوتاه ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود توضیح داد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به کنترل و نظارت می پردازند . برای نمونه شهر تهران به 7 منطقه تقسیم شده که پس از دریافت شکایات، بازرسان در مدت زمان کمتر از نیم ساعت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارایه گزارش اقدام  می کنند.
صارمیان در پایان از شهروندان محترم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف از طریق تلفن شماره 124 مراتب را به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران